Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Samen met Windows wordt CrystalDiskInfo opgestart, dit is gewenst.
Het hoofdvenster wordt echter steeds getoond wanneer Windows opstart, dit is niet gewenst.

Switches als -s of -silent helpen helaas niet en CrystalDiskInfo zelf heeft hier ook geen specifieke instelling voor. De maken ervan reageert ook niet, helaas.

Er zijn vast meer mensen die CrystalDiskInfo met Windows laten opstarten, wellicht heeft iemand het wel voor elkaar gekregen om CrystalDiskInfo volledig op de achtergrond te laten starten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 18:48
Als je binnen de applicatie echt geen mogelijkheid hebt om dit in te stellen dan zou je altijd nog dmv een Powershell script (welke dan wel pas runt na het starten van CrystalDiskInfo) de window kunnen "hiden" (op zich vrij makkelijk te doen, echter is er wel redelijk wat kennis van .NET nodig omdat je PInvoke moet gebruiken).

[ Voor 12% gewijzigd door Killah_Priest op 04-03-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:54
Wellicht kun je HD Sentinel gebruiken? Dat werkt wel op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Killah_Priest schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:24:
Als je binnen de applicatie echt geen mogelijkheid hebt om dit in te stellen dan zou je altijd nog dmv een Powershell script (welke dan wel pas runt na het starten van CrystalDiskInfo) de window kunnen "hiden" (op zich vrij makkelijk te doen, echter is er wel redelijk wat kennis van .NET nodig omdat je PInvoke moet gebruiken).
Dan moet ik helaas afhaken, geen enkele kennis van .NET..
jeroen3 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:04:
Wellicht kun je HD Sentinel gebruiken? Dat werkt wel op de achtergrond.
Een alternatief voor CrystalDiskInfo is inderdaad ook een optie. HD Sentinel heeft vermoedelijk echter niet de optie die ik nodig heb, namelijk zoals beschreven onder EDIT2 op http://www.tomshardware.c...ead-action.html#r17808281
- Start Crystaldiskinfo
- Go to Function
- Go to Workaround
- Make sure [Firmware bug] SAMSUNG HD155UI/HD204UI is unchecked

- Go to Function again -> Advanced feature -> AAM/APM Control
- Select the hard drive that is making the random clicking noise
- Under APM, click on Enable and drag the slider to the far Right (for Performance - FEh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 06:54
Hd sentinel kan ook de power instellingen aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LutGPyM.png

[ Voor 37% gewijzigd door jeroen3 op 10-03-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Laatst online: 22:16
Het kan toch heel simpel opgestart worden met Windows???

Ik gebruik het ook en de hdd's staan gewoon in mijn systeemvak bij het opstarten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
jeroen3 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:04:
Hd sentinel kan ook de power instellingen aanpassen.
[afbeelding]
Ah inderdaad. Zie overigens wel dat dit geen gratis software is.
beezjeh schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:14:
Het kan toch heel simpel opgestart worden met Windows???

Ik gebruik het ook en de hdd's staan gewoon in mijn systeemvak bij het opstarten....
Wordt het hoofdvenster van CrystalDiskInfo bij het opstarten samen met Windows niet getoond bij jou? Ik zie standaard een scherm als:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dxpZ66u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
JBS schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:44:
[...]
Ah inderdaad. Zie overigens wel dat dit geen gratis software is.

[...]
Wordt het hoofdvenster van CrystalDiskInfo bij het opstarten samen met Windows niet getoond bij jou? Ik zie standaard een scherm als:

[afbeelding]
Nee start gewoon op in mijn systeemvak. Ik had overigens onder "Functies" alleen toon in systeemvak en met windows starten aangevinkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
beezjeh schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:20:
[...]

Nee start gewoon op in mijn systeemvak. Ik had overigens onder "Functies" alleen toon in systeemvak en met windows starten aangevinkt....
Merkwaardig. Eens wat instellingen uit/aan gezet (die dus al aan of uit stonden) en nu start CrystalDiskInfo ineens wél op zonder het hoofdvenster te tonen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
JBS schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:00:
[...]
Merkwaardig. Eens wat instellingen uit/aan gezet (die dus al aan of uit stonden) en nu start CrystalDiskInfo ineens wél op zonder het hoofdvenster te tonen 8)7
Vond het al raar ja gezien ik ook niet veel instellingen had veranderd om het te laten opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
beezjeh schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Vond het al raar ja gezien ik ook niet veel instellingen had veranderd om het te laten opstarten :)
Even voor de volledigheid: Opstarten met Windows deed ie al, ik wilde alleen niet dat ie steeds maar weer het hoofdscherm van CrystalDiskInfo toonde met starten van Windows. Dat is nu dus gelukt.
Pagina: 1