HighPoint RocketRAID 2320 / Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-01 15:41
Ik heb zojuist Windows 10 geïnstalleerd op mijn PC waarvan de opstartschijf gecrasht was.

In deze PC zit ook een RAID5 opstelling met 8 schijven van 1TB, met 6TB data.

Op de HighPoint site staat dat de 2320 EOL is en deze verwijst door naar de 272x serie.

Als ik via Apparaatbeheer echter de driver van de 272x wil installeren pakt Win10 dat niet op.

Als ik mijn oude driver installeer hangt Win10 zichzelf op.

Blijft rebooten en de rr23... driver de schuld geven.

Via de veilige modus de driver verwijderd.

Vragen:

- Is hier een oplossing voor of is deze kaart in Win10 waardeloos geworden?

- Als ik een recentere RAIDkaart koop, wat gebeurt er dan met mijn data op deze RAID5?

- Wat zou een alternatief zijn voor deze kaart?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• yourservice
Waardeloos dus, dan kan ik beter teruggaan naar Win7 Pro.

Ze geven de 2722 als vervanger aan, die is echter external, zou de RocketRAID 2720SGL ook kunnen?

[ Voor 6% gewijzigd door yourservice op 04-03-2018 10:01 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:12
Ik zie het nut van die speciale Raidkaart niet echt.
De 2320 is uit 2005 en heeft nu na 10 jaar (Win 10 kwam in 2015) geen drivers meer.
De 2720SGL is uit 2010 en zal dus ook niet veel ondersteuning meer krijgen.

Wat is er mis met 2x8 TB in softwareraid? Want 8 schijven van 1 TB gaat tegenwoordig ook nergens neer over. Laat staan de kans dat als er 1 stuk gaat, er bij het rebuilden er met redelijke kans nog wel ergens een bitje/schijf omdondert, waardoor je hele Raid plat gaat.

Ik zie het gebruikers-scenario niet zo.

Kun je daar meer over zeggen?

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Waarom niet gewoon 2 schijven van 8TB (correctie...)? Dit klinkt als een hele oude, trage, onbetrouwbare raidset. Denk dat twee schijfjes op een onboard controller je meer biedt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ebayzo op 04-03-2018 11:35 ]

Default blanke hetero

• yourservice
White Feather schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:31:
Ik zie het nut van die speciale Raidkaart niet echt.
De 2320 is uit 2005 en heeft nu na 10 jaar (Win 10 kwam in 2015) geen drivers meer.
De 2720SGL is uit 2010 en zal dus ook niet veel ondersteuning meer krijgen.

Wat is er mis met 2x8 TB in softwareraid? Want 8 schijven van 1 TB gaat tegenwoordig ook nergens neer over. Laat staan de kans dat als er 1 stuk gaat, er bij het rebuilden er met redelijke kans nog wel ergens een bitje/schijf omdondert, waardoor je hele Raid plat gaat.

Ik zie het gebruikers-scenario niet zo.

Kun je daar meer over zeggen?
De PC heb ik inderdaad in 2008 gekocht, draait puur als muziek PC met mijn eigen paar duizend cd's erop.

Het softwareraid verhaal is voor mij nieuw.

Kan ik ook zonder deze kaart de huidige 8 schijven van 1TB in softwareraid zetten?

Voor 2 8TB schijven ben ik al snel bijna 500 euro kwijt. (WD Red WD80EFZX, 8TB)

Aangezien de OS schijf is gecrasht is het voornaamste op dit moment de data weer te kunnen benaderen.

• yourservice
Ebayzo schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:35:
Waarom niet gewoon 2 schijven van 8TB (correctie...)? Dit klinkt als een hele oude, trage, onbetrouwbare raidset. Denk dat twee schijfjes op een onboard controller je meer biedt.
Wat voor mobo denk je dan aan Ebayzo? Of betreft dat ook een losse kaart?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
yourservice schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:15:
[...]

De PC heb ik inderdaad in 2008 gekocht, draait puur als muziek PC met mijn eigen paar duizend cd's erop.

Kan ik ook zonder deze kaart de huidige 8 schijven van 1TB in softwareraid zetten?

Aangezien de OS schijf is gecrasht is het voornaamste op dit moment de data weer te kunnen benaderen.
Als je OS schijf gecrasht is zou ik eerst je OS herstellen naar wat je had voor je gaat migreren. Als je dus W7 Pro had met daarbij horende drivers voor je RAID kaart zou ik dat eerst weer opzetten. Zodra je bij je data kunt kan je gaan nadenken over migratie naar anders OS en andere opslag.

• yourservice
Kaalus schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:37:
[...]

Als je OS schijf gecrasht is zou ik eerst je OS herstellen naar wat je had voor je gaat migreren. Als je dus W7 Pro had met daarbij horende drivers voor je RAID kaart zou ik dat eerst weer opzetten. Zodra je bij je data kunt kan je gaan nadenken over migratie naar anders OS en andere opslag.
Ik had Win7 Enterprise edition, ik werkte op een school en kon dat installeren voor thuis.

Ik heb die Win7 DVD niet meer.

Ik heb nog wel een Win7 Pro DVD, de drivers voor de 2320 zijn hetzelfde neem ik aan?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Windows 7 Pro zou naar mijn weten ook prima moeten werken, de functinaliteit waarin Enterprise en Pro verschillen hebben geen invloed op je RIAD set, tenzij je daar BitLocker encryptie op had.

• yourservice
Alles weer terug!

Op zoek gegaan naar een Win8.1 driver, deze vond ik niet maar wel de Win8 GUI.

http://members.driverguid...Highpoint+RocketRAID+2320

Na het installeren van de driver hing Win10 zich weer op.

Toen de driver verwijderd in SAFE mode.

Toen de meest recente GUI verwijderd in Win10.

Daarna wederom de driver en warempel Win10 startte normaal op.

Daarna de Win8 GUI geïnstalleerd en in Schijfbeheer de schijf toegevoegd (stond gemarkeerd als afwijkend).

Lopen als een trein!

[ Voor 0% gewijzigd door yourservice op 03-06-2018 14:44 . Reden: typo ]

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 14:37
Hallo,

ik zit met hetzelfde probleem...

Ik heb een RR2320 die ik wil verplaatsen naar mijn nieuwe PC (Windows 10 Pro)

Zou je mij nog even kunnen vertellen wat ik moet installeren?

Ik heb de Windows 8.1 "WebGui-win-v1.5.6-100615.zip" gedownload.
Is dat alles wat nodig is, of nog andere drivers nodig?

Mvg

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07-2025
yourservice schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:15:
[...]

Een paar duizend CD's. Ik neem 10.000 CD's. Het zullen er waarschijnlijk minder zijn. En omdat je misschien ook DVD's er tussen hebt zitten neem ik geen CD's maar DVD's. Ik vertaal "paar duizend cd's" dus even naar "10.000 DVD's" (statistisch gezien 3 a 4 Terabyte) , en vraag me dan eigenlijk af wat je met een raid 5 moet.

Of met zoveel geld aan schijven. Let wel, waarschijnlijk kan ik die "paar duizend CD's" op twee 1 TB schijven kwijt! Nog twee voor backup... Klaar!

Mis ik iets waardoor het ingewikkeld moet?

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

TomsDiner schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:36:
[...]
Mis ik iets waardoor het ingewikkeld moet?
Ja, je mist iets !
Waarom reply je op een post van 7 maanden oud met alleen maar een vraag, terwijl hij 7 maanden geleden zelf al een oplossing voor zijn issue heeft gevonden.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Pagina: 1