Twijfels over aankoop nieuwe speakerset voor muziek.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke Koning
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-02-2023
Mijn vraag:

Welke 2.0 of 2.1 speakerset raden jullie mij aan voor ongeveer €250-,?

Ik ga ze alleen voor muziek gebruiken in mijn kamer(20m2, schuin dak 2m tot 4m hoog).
Ik heb nu de Logitech Z323 2.1 set staan, maar die voldoet qua vermogen en kwaliteit niet helemaal meer.
Ik wil ze kunnen aansluiten op mijn pc met een 3.5mm jack, ideaal zou zijn als er ook de mogelijkheid is om met Bluetooth te verbinden met de speakers.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb zelf al een hele tijd lopen zoeken en vergelijken, maar omdat een hoop van de meningen gedateerd of verdeeld zijn, heb ik besloten om hier maar eens te gaan vragen.

Ik ben gezien dat de Edifier sets erg goed zijn, zelf vind ik de R2730DB wel aantrekkelijk(hoog wattage, goed geluid en Bluetooth), toch zie ik ook weer mensen die zeggen dat ze voor alleen muziek luisteren niet nodig zijn.

Ik hoor ook veel dat Klipsch goed is maar heb daarvan alleen een hele dure set gehoord. Van Edifier heb ik wel wat goedkopere sets gehoord maar hoewel die goed waren werd ik er niet enorm warm of koud van.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke Koning op 05-03-2018 09:33 ]

Beste antwoord (via Luke Koning op 04-03-2018 11:29)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:12
Het is alweer even geleden dat ik er ingedoken ben, maar volgens mij is er nog niet veel veranderd.

In de wereld van actieve/pc speakers is er qua budget een soort niemandsland. <€150,- is er veel aanbod, maar is de kwaliteit meestal niet je-van-het. Je vindt hier speakers van o.a. Logitech, creative en trust. Het hoeven geen slechte speakers te zijn, maar als je je wat meer op de muziekweergave wilt richten, kom je bedrogen uit.

>€350,- bevinden zich de speakers die meer op kwaliteit gericht zijn. De meesten vallen niet meer in de categorie "pc speakers", maar worden hoofdzakelijk "actieve speakers" genoemd, wat feitelijk hetzelfde is. Hier vind je merken die ook in de home audio wereld werkzaam zijn. Denk aan o.a. Dali, klipsch, B&W en kef.

Daar tussenin is het dun bezaaid. Audio engine heeft de A2+ voor €279. Die zijn wat klein, maar klinken best goed volgens de reviews. Ik zie nu ook de HK soundsticks III in de lijst staan. Die zullen eol zijn, want ze waren voorheen altijd voor slechts €100,- te koop. Edifier is de enige andere serieuzere fabrikant die in dit segment wat speakers aanbied. De creative t4 kan interessant zijn, maar dan moet de bass wel minder aanwezig zijn dan bij de voorloper (de t3). Het nadeel van sets met een sub, is dat deze vaak teveel overheerst en dat de bijbehorende speakers vaak te klein zijn voor een mooie totaalweergave (speakers schieten tekort, sub moet meer doen dan waar die voor bedoeld is).

Ik denk dat je het best af bent met een paar tweedehands bookshelves en een simpele t-amp. Zo'n versterkertje kost iets van €50-100 en is zowel op marktplaats als op ebay te vinden (zelfde ding, andere prijs). Zelf heb ik een smsl sa-36a en twee mission 760 speakers voor in de serre of buiten. Dat klinkt prima, maar als je je hele genoemde budget gebruikt, kun je heel wat moois vinden. Let er bij de speakers op dat ze een vrij hoge gevoeligheid hebben. Ik geloof dat de mission speakers een gevoeligheid van 88db hebben, meer betekent dat ze meer volume uit een bepaald vermogen halen. Met die kleine t-amps is dat geen overbodige luxe. Niet dat ze niet hard genoeg kunnen, maar als je ze ook eens buiten de pc-ruimte wilt gebruiken, zit je niet zo snel op de limiet te spelen. Overigens verwacht ik dat pc speakers zonder vervorming nog altijd minder luid zullen kunnen spelen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:12
Het is alweer even geleden dat ik er ingedoken ben, maar volgens mij is er nog niet veel veranderd.

In de wereld van actieve/pc speakers is er qua budget een soort niemandsland. <€150,- is er veel aanbod, maar is de kwaliteit meestal niet je-van-het. Je vindt hier speakers van o.a. Logitech, creative en trust. Het hoeven geen slechte speakers te zijn, maar als je je wat meer op de muziekweergave wilt richten, kom je bedrogen uit.

>€350,- bevinden zich de speakers die meer op kwaliteit gericht zijn. De meesten vallen niet meer in de categorie "pc speakers", maar worden hoofdzakelijk "actieve speakers" genoemd, wat feitelijk hetzelfde is. Hier vind je merken die ook in de home audio wereld werkzaam zijn. Denk aan o.a. Dali, klipsch, B&W en kef.

Daar tussenin is het dun bezaaid. Audio engine heeft de A2+ voor €279. Die zijn wat klein, maar klinken best goed volgens de reviews. Ik zie nu ook de HK soundsticks III in de lijst staan. Die zullen eol zijn, want ze waren voorheen altijd voor slechts €100,- te koop. Edifier is de enige andere serieuzere fabrikant die in dit segment wat speakers aanbied. De creative t4 kan interessant zijn, maar dan moet de bass wel minder aanwezig zijn dan bij de voorloper (de t3). Het nadeel van sets met een sub, is dat deze vaak teveel overheerst en dat de bijbehorende speakers vaak te klein zijn voor een mooie totaalweergave (speakers schieten tekort, sub moet meer doen dan waar die voor bedoeld is).

Ik denk dat je het best af bent met een paar tweedehands bookshelves en een simpele t-amp. Zo'n versterkertje kost iets van €50-100 en is zowel op marktplaats als op ebay te vinden (zelfde ding, andere prijs). Zelf heb ik een smsl sa-36a en twee mission 760 speakers voor in de serre of buiten. Dat klinkt prima, maar als je je hele genoemde budget gebruikt, kun je heel wat moois vinden. Let er bij de speakers op dat ze een vrij hoge gevoeligheid hebben. Ik geloof dat de mission speakers een gevoeligheid van 88db hebben, meer betekent dat ze meer volume uit een bepaald vermogen halen. Met die kleine t-amps is dat geen overbodige luxe. Niet dat ze niet hard genoeg kunnen, maar als je ze ook eens buiten de pc-ruimte wilt gebruiken, zit je niet zo snel op de limiet te spelen. Overigens verwacht ik dat pc speakers zonder vervorming nog altijd minder luid zullen kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Wharfedale net gisteren de 210 voor 120 euro gekocht ook voor bij de pc.

Ga je richting de 300 euro dan heb je aan de 225 ook een heel goede keuze.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kijk even bij de juweeltjes van de kringloopwinkel. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38
Ik heb misschien een andere optie, kijk bij bv een kringloop of Marktplaats eens voor een leuke (vintage?) versterker/receiver.
Zoek daar een paar leuke (zuil) luidsprekers bij en hang aan die versterker/receiver een Chromecast (audio).
Kan je alles wat je wil en met een (erg?) goed geluid.

Gaat het echt om muziek dan zou ik voor een nette 2.0 set gaan.
Ik had vroeger een 5.1 opstelling maar heb daar heel snel 2 "normale" luidsprekers bij gekocht (had een a&b aansluiting) om muziek te luisteren in 2.0. Inmiddels zijn de front speakers volwaardige zuilen geworden en daarbij zelfs bij films geen sub meer nodig.

En muziek luister ik zelfs steeds vaker op mijn 1981 AKAI toren met oude jaren 80 Jamo Power 155 boxen :+

Edit: Mijn vintage set, maar jij hebt aan alleen een versterker, boxen en een Chromecast voldoende.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1803/376032/0LdnJvWf.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Ad de Jong op 04-03-2018 10:09 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Luke Koning schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:25:
Ik ben gezien dat de Edifier sets erg goed zijn, zelf vind ik de R2730DB wel aantrekkelijk(hoog wattage, goed geluid en Bluetooth), toch zie ik ook weer mensen die zeggen dat ze voor alleen muziek luisteren niet nodig zijn.
Op internet zijn 1.000.000.000 mensen. Daar kan je elke mening wel horen. Waarom neem je deze mening zo serieus? Dat voor alleen muziek luisteren betere speakers niet nodig zijn? Gekke mening.

Als je echt goede kwaliteit wilt voor ~250 euro, zou ik de JBL LSR305 nemen. Dat is gewoon hifi en heel erg goed. Ik zou niet naar dingen als vermogen kijken, dat is allemaal irrelevant als het om hoe goed het klinkt of hoe hard het kan gaat.

https://www.bax-shop.nl/s...iomonitor-5-inch-per-stuk

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59
1000 mensen 1000 meningen inderdaad, kortom; als jij die R2730DB aantrekkelijk vind, dan zou ik die gewoon kopen als ik jou was. Hij heeft goede reviews dus het zal wel goed zitten.

Zelf heb ik een Edifier R1280T voor in de slaapkamer, klinkt prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramon op 04-03-2018 11:46 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Kef Egg (http://nl.kef.com/egg) die een aanzienlijk hogere WAF factor hebben dan die JBL LSR305 en de Edifier R2730DB.

Maar dan gaat het bedrag richting de €400

Een setje Edifier Studio 1280T had ik daarvoor gekocht. Die Edifiers zagen er goed uit, veel positieve reviews en een nette prijs.

Binnen 5 minuten na aansluiten had ik spijt van de aanschaf, overheersende bassen, geen evenwichtig geluid, wat een drama. Een sok in de baspijp stoppen heeft ook niet geholpen, dus die dingen gingen retour leverancier.

Nu heb ik die Kef Eggs en geniet ik iedere keer als ik ze in gebruik neem.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2018 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit hoeft niet op een forum. Check Het algemeen beleid #groeten eens.

Verder een verhuizing naar Consumentenelectronica Aankoopadvies met dit topic.
Pagina: 1