Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1043791

Topicstarter
Beste allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een marktonderzoek naar de toekomstige behoeften op het gebied van beveiliging in koopwoningen. De doelgroep van dit onderzoek zijn mensen tussen de 25 en 50 jaar met een koopwoning in de provincie Utrecht. De leeftijd van de doelgroep is zo vastgesteld omdat we onderzoek doen naar de toekomstige behoefte van een nieuwe groep woningkopers en de voortschrijdende wensen.

De resultaten van dit onderzoek zullen ons helpen om in de toekomst onze klanten beter van dienst te kunnen zijn. Dit onderzoek wordt namelijk uitgevoerd voor een beveiligingsbedrijf in de provincie Utrecht.

Ik zou het erg waarderen als u onderstaande enquête zou willen invullen. Heel erg bedankt alvast!

Klik hier om naar de enquête te gaan.

In dit topic zal ik graag in discussie gaan over de volgende stelling:

"Ik vind het lastig om verantwoordelijkheid te nemen voor het goed beveiligen van mijn woning en besteed het liever uit."

Verder ben ik ook erg benieuwd naar de enquêteresultaten en zal ik dagelijks interessant resultaten van het onderzoek met jullie delen. Deze resultaten zijn natuurlijk helemaal anoniem en bevatten geen persoonlijke informatie. Lijkt het u leuk om mee te discussiëren over deze resultaten? Houdt dit topic dan goed in de gaten.

Het delen van de enquête wordt ook enorm gewaardeerd! Alvast heel erg bedankt en ik kijk uit naar uw reactie(s).

P.S. dit topic is geplaatst in overleg met de crew van Wonen & Verbouwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:00
Anoniem: 1043791 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:58:
"Ik vind het lastig om verantwoordelijkheid te nemen voor het goed beveiligen van mijn woning en besteed het liever uit."
In deze stelling zie ik niks over brandveiligheid terug komen?

Ik vind een bedrijf hiervoor maandelijks betalen via een abonnement zonde van mijn geld. Hetzelfde voor een elektronisch systeem met alarm.

Als iedereen in zijn huis:
- 3-punt sloten neemt bij deuren
- anti-kerntrek beslag
- goede anti klop/etc cilinders
- ramen sluit bij weg gaan
- brandmelders door hele huis
- koolmonoxide melders in huis
- altijd deuren op slot draait
- verlichting voor en achter (en nog een sterke lamp op beweging)
- licht in huis aandoet als ze weg zijn

Dan hoef je ook niet bang te zijn voor een inbraak, dan komen ze alleen je huis binnen met grof geweld en dat gebeurt vandaag de dag niet bij gewone rijtjes huizen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 08:58
Ik sluit me aan bij @President. Als je bovenstaande maatregelen neemt voegen systemen niets toe.

In de samenhang van Organisatorische-, Bouwkundige-, en Elektronische maatregelen is het laatste de minst belangrijke en bij woningen overbodig als je de eerste twee op orde hebt.

Beveiligingssystemen in woningen is geldklopperij als er geen eisende partij is. Het speelt vooral in op het gevoel van mensen. Het houd geen inbreker tegen. Goed hang- en sluitwerk en organisatorische maatregelen wel.

Gewoon zorgen dat je goed verzekerd bent. Dan kun je een nieuwe TV uitzoeken als ze hem hebben meegenomen ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Blommie01 op 04-03-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat betekent “In hoeverre heeft u behoefte aan de volgende beheer en onderhoud van een beveiligingssysteem, indien u deze heeft/zou hebben?”

De context suggereert dat wordt bedoeld: een extern bedrijf. (De hele enquête ruikt naar marketing van een dergelijke partij). Maar is niet helemaal duidelijk. Misschien wil je dat wat verduidelijken. (En rekening houden met de tijd bij de resultaatinterpretatie).

Inhoudelijk: eens met bovenstaande. Een externe partij zie ik, afhankelijk van de partij (en ‘dus’ kosten) eerder als veiligheidsgat. Single point of failure etc. Wel interessant als de huis- en inboedelprijs hoog wordt, maar niet voor een rijtjeshuis en het 4K TV-scherm als duurste in huis.

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2018 09:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Met @F_J_K :
Je naam @Anoniem: 1043791 suggereert dat je een student bent, uit de tekst krijg ik het gevoel dat dit een onderzoek is voor een (commercieel) bedrijf.
In het eerste geval zou ik misschien nog wel mee willen doen, in het tweede heb al heel snel het gevoel dat men mij iets aan wil smeren...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Waarom richt je je alleen op de provincie utrecht ? Ook al zit het bedrijf daar ze doen toch ook zaken buiten de provincie lijkt mij..

[ Voor 44% gewijzigd door HKLM_ op 04-03-2018 12:35 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:55
Goede enquête, lekker kort. :Y)
Bedankt
Heel erg bedankt voor het willen invullen van deze enquête, maar helaas valt u buiten de doelgroep van dit onderzoek.
Beetje jammer van de regiobeperking als je je tot een landelijk (of zelfs groter) platform als GoT richt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896479

Woont u in Utrecht?
>Nee

Bedankt voor de enquete, enkel mensen uit Utrecht kunnen meedoen.

Kansloos, ik had het kunnen weten met zo'n gebruikersnaam.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 896479 op 04-03-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:42:
Wat betekent “In hoeverre heeft u behoefte aan de volgende beheer en onderhoud van een beveiligingssysteem, indien u deze heeft/zou hebben?”

De context suggereert dat wordt bedoeld: een extern bedrijf. (De hele enquête ruikt naar marketing van een dergelijke partij). Maar is niet helemaal duidelijk. Misschien wil je dat wat verduidelijken. (En rekening houden met de tijd bij de resultaatinterpretatie).

Inhoudelijk: eens met bovenstaande. Een externe partij zie ik, afhankelijk van de partij (en ‘dus’ kosten) eerder als veiligheidsgat. Single point of failure etc. Wel interessant als de huis- en inboedelprijs hoog wordt, maar niet voor een rijtjeshuis en het 4K TV-scherm als duurste in huis.
Bedankt voor deze opmerking. De vraag verwijst naar de verschillende antwoordcategorieën. Deze vraag is bedoeld om te meten in hoeverre de respondenten na het aanschaffen van een beveiligingssysteem nog behoefte hebben aan beheer en onderhoud. Ik hoop dat dit het iets duidelijker maakt. De uiteindelijke resultaten zullen input worden voor het ontwerpen van een nieuw concept voor de verkoop van beveiligingssystemen.

Voor mijn studie ga ik na het marktonderzoek een conceptontwikkelingsproject doen om een beveiligingsbedrijf in Utrecht te helpen hun systemen te verkopen op een meer moderne manier, die goed aansluit op de behoeftes van de doelgroep. Het marktonderzoek dient dus als input voor het uiteindelijke concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Pietervs

Zie mijn comment hieronder. Het project is inderdaad in uitvoering om een beveiligingsbedrijf te helpen. Maar, voor mij zelf is het een studieproject waarbij ik zowel leer een marktonderzoek uit te voeren als dat ik leer hoe ik onderzoeksresultaten kan vertalen naar een nieuw concept, waarbij ik een totaal nieuwe draai geef aan de huidige manier van het verkopen van beveiligingssystemen.
Anoniem: 1043791 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:59:
[...]
Voor mijn studie ga ik na het marktonderzoek een conceptontwikkelingsproject doen om een beveiligingsbedrijf in Utrecht te helpen hun systemen te verkopen op een meer moderne manier, die goed aansluit op de behoeftes van de doelgroep. Het marktonderzoek dient dus als input voor het uiteindelijke concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Anoniem: 1043791 Met bovenstaande verklaring snap ik eigenlijk nog steeds niet waarom je je doelgroep beperkt tot alléén inwoners van de provincie Utrecht. Ik vermoed dat zo'n bedrijf ook wel particulieren uit andere provincies wil accepteren als potentiële klant, of zijn de mensen uit de provincie Utrecht echt zo veel anders qua gevoel aangaande veiligheid met betrekking tot de (eigen?) woning?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@HKLM_ @Xander @Anoniem: 896479 @wimmel_1 Om terug te komen op jullie vraag wat betreft de doelgroep. De reden dat er alleen gekozen is voor de provincie Utrecht is omdat het bedrijf waar ik een nieuw concept voor ga ontwikkelen zich richt op mensen in de provincie Utrecht met een koopwoning. Omdat het veiligheidsgevoel en de hoeveelheid criminaliteit verschillend is in verschillende provincies (vergelijk bijvoorbeeld Amsterdam, Utrecht en Drenthe), willen we niet dat dit invloed heeft op de uiteindelijke resultaten. Daarom hebben we ervoor gekozen de doelgroep te beperken tot de provincie Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien had je de eerste vraag daarom beter anders kunnen formuleren. Als je in die vraag een open antwoord had afgedwongen (In welke provincie woont U?) dan had je de aanname niet hoeven doen dat hier verschillen in zitten én had je achteraf zelf dit filter kunnen maken (verschillen zullen er beslist zijn, maar da's ook een aanname).

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 04-03-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896479

Een nog betere eerste vraagstelling: "Bent u tussen 25 en 50 jaar oud en woonachtig in Utrecht?"

Geen idee hoe TS dat heeft gedaan, maar ik ben nu al klaar met die enquête.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Anoniem: 1043791 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:15:
@HKLM_ @Xander @Anoniem: 896479 @wimmel_1 Om terug te komen op jullie vraag wat betreft de doelgroep. De reden dat er alleen gekozen is voor de provincie Utrecht is omdat het bedrijf waar ik een nieuw concept voor ga ontwikkelen zich richt op mensen in de provincie Utrecht met een koopwoning. Omdat het veiligheidsgevoel en de hoeveelheid criminaliteit verschillend is in verschillende provincies (vergelijk bijvoorbeeld Amsterdam, Utrecht en Drenthe), willen we niet dat dit invloed heeft op de uiteindelijke resultaten. Daarom hebben we ervoor gekozen de doelgroep te beperken tot de provincie Utrecht.
Is het nog steeds vaag: je richt je op de 25-50jarigen, terwijl onder de 50+ ers een grotere groep is die hun huis afbetaald hebben, wat geërfd hebben en mogelijk daarmee wat meer waardevolle spullen in huis hebben, terwijl ze zich eerder een potentieel target voelen van criminelen.
Ik zie dat bijvoorbeeld in de generatie van mijn moeder: veel weduwen die zich toch een stukje onprettiger voelen in het grote huis nadat de kinderen vertrokken zijn en partner overleden. Daarnaast hebben ze vaak wat geld te besteden.
Ik snap dat die moeilijker te bereiken zijn voor enquêtes via het internet, maar ik denk dat DAAR juist je grootste markt te vinden is.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Anoniem: 1043791 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:15:
Toch vreemd, een meter over de grens en je valt al buiten de doelgroep. Achteraf zelf filteren is handiger. Dan kom je er misschien achter dat de markt niet in Utrecht zit maar een provincie er naast.
En dan ook maar alles boven 50 er uit gooien? Dit is een groep die de kinderen vaak al het huis uit heeft en meer te besteden heeft. Wat mij enorm stoort is dat heel veel bureau's 50+ als digibeet afdoen terwijl deze groep steeds meer aanwezig is op internet en de opkomst daarvan heeft meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar zat ik zelf ook aan te denken, maar omdat ik achteraf nog verbanden wil kunnen leggen tussen de verschillende leeftijden en de antwoorden is er een antwoordcategorie nodig.
Anoniem: 896479 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:26:
Een nog betere eerste vraagstelling: "Bent u tussen 25 en 50 jaar oud en woonachtig in Utrecht?"

Geen idee hoe TS dat heeft gedaan, maar ik ben nu al klaar met die enquête.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Pietervs @Dets Ik begrijp dat de leeftijd 51+ verwarrend is, maar het onderzoek is bedoeld om een toekomstig beeld te creëren, wat betekend dat de mensen die nu tussen de 25 en 50 jaar zijn, zich in de toekomstige doelgroep van 35 - 60 jaar bevinden. Het uiteindelijke concept dat ik ga ontwikkelen zal dienen als een toekomst beeld van hoe de verkoop van beveiligingssystemen er in de toekomst uit zou moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vraagje uit interesse: Ga je hierbij gebruik maken van een IOT oplossing? Helaas zie ik steeds meer van dit soort oplossingen opduiken waarbij er vaak iets te gemakkelijk over de beveiliging van de IOT devices zélf heen gestapt wordt door de aanbieders van dat soort devices / diensten.
Verder zijn dat soort zaken helaas ook nog eens gebonden aan een contract/dienst waarbij het hele "spel" (lees: de investering) niet meer werkt als het contract ten einde komt óf de leverancier ophoud te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, dat is niet de bedoeling. Het gaat hierbij voornamelijk om het aanbod van de systemen en niet de systemen zelf. Denk bijvoorbeeld aan een online module waarin je zelf je beveiligingssysteem kunt ontwerpen (of laten ontwerpen), passend bij het type huis dat je hebt.
wimmel_1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:53:
Vraagje uit interesse: Ga je hierbij gebruik maken van een IOT oplossing? Helaas zie ik steeds meer van dit soort oplossingen opduiken waarbij er vaak iets te gemakkelijk over de beveiliging van de IOT devices zélf heen gestapt wordt door de aanbieders van dat soort devices / diensten.
Verder zijn dat soort zaken helaas ook nog eens gebonden aan een contract/dienst waarbij het hele "spel" (lees: de investering) niet meer werkt als het contract ten einde komt óf de leverancier ophoud te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:18
Ik kan gratis iemand laten komen die mij een offerte op maat geeft voor mijn huis. Online tool klinkt leuk maar als product zal hier weinig markt voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
peltco schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:41:
Ik kan gratis iemand laten komen die mij een offerte op maat geeft voor mijn huis. Online tool klinkt leuk maar als product zal hier weinig markt voor zijn.
Behalve als de uitkomsten van de online tool gebruikt kunnen worden om prijzen te vergelijken bij verschillende aanbieders. Scheelt een hoop tijd.
Geen idee of dat in deze situatie ook zal gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dexs schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:33:
[...]

Behalve als de uitkomsten van de online tool gebruikt kunnen worden om prijzen te vergelijken bij verschillende aanbieders. Scheelt een hoop tijd.
Geen idee of dat in deze situatie ook zal gebeuren.
Je kunt 't ook anders interpreteren: Het installatiebedrijf is minder tijd kwijt aan zinloze bezoekjes welke door mensen bedongen worden als ze zo'n systeem willen gaan aanschaffen bij..... Ja, bij wie eigenlijk? :P

Gevolg zou kunnen zijn dat het installatiebedrijf betere (lees: voordeligere) tarieven aan de consument door gaat berekenen maar waarschijnlijk gaat 't ten koste van een warme/koude acquisiteur (vertegenwoordiger) welke in dienst is van dat bedrijf en gaat dus feitelijk alleen de marge voor het bedrijf omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoe weet je nou dat ik niet in Utrecht woon? :(
Succes met je onderzoek, ik hoop dat inwoners van Lombok en Kanaleneiland je enquête in de war brengen.

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 15:14
Ik ben er mee eens dat er vooral een 'veilig gevoel' verkocht wordt (zeg 60%) en echte verbeteringen, voor +/- 40%. "waar een wil is, is een weg" wordt vaak geroepen, 100% voorkomen kan niet en dat maakt het lastig. Is dat waar?

Desondanks lijken de genoemde maatregelen de moeite waard en ik denk zeker dat er een behoefte is aan goede veiligheidsmaatregelen alswel remote toegang. Al kan dat laatste ook opgelost worden met een 'goede buur'.

In elk geval een moeilijk, emotioneel beladen onderwerp inclusief financieel/sociale dynamiek.

- brandmelders door hele huis
- koolmonoxide melders in huis
Dit zou zowieso standaard moeten zijn...! Kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dit moment blijkt er uit de resultaten dat er meer mensen veiligheidssloten op de buitendeuren (74%) zouden plaatsen dan op ramen (60%). Kan iemand toelichten waarom je het beveiligen van ramen minder belangrijk zou vinden dan de buitendeuren? Ik ben hier erg benieuwd naar. Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 1043791 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:00:
Op dit moment blijkt er uit de resultaten dat er meer mensen veiligheidssloten op de buitendeuren (74%) zouden plaatsen dan op ramen (60%). Kan iemand toelichten waarom je het beveiligen van ramen minder belangrijk zou vinden dan de buitendeuren? Ik ben hier erg benieuwd naar. Bedankt alvast.
Waarschijnlijk doordat mensen nog altijd denken dat het forceren van een deur gemakkelijker is dan het "ingooien" van een ruit?

Nou ben ik géén inbreker (écht niet!) maar ik zou persoonlijk gewoon overdag met een busje van een "glaszetter" voor de deur gaan staan en vervolgens de volledige voorpui er uit tillen op het moment de de bewoners van de woning niet aanwezig zijn..... Niemand die er dan op let :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:36
Even voor mezelf gesproken.
Stel ik heb heb 4 buitendeuren op de begane grond (incl 2 in de garage) en stel ik heb rond de 12 ramen op de begane grond die open kunnen (op de eerste verdieping stuk of 8). Dan zou ik zelf eerst op de 4 deuren een veiligheidsslot plaatsen en daarna pas op de (mogelijk) 20 ramen.

Dus persoonlijk is het niet zozeer dat ik de beveiliging van een raam minder belangrijk vind, maar het is meer een praktische keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24

Onbekend

...

Op dit moment blijkt er uit de resultaten dat er meer mensen veiligheidssloten op de buitendeuren (74%) zouden plaatsen dan op ramen (60%).
Door tussentijdse resultaten te plaatsen, kan je daarmee (ongemerkt) invloed uitoefenen op de eindresultaten van jouw onderzoek...
Kan iemand toelichten waarom je het beveiligen van ramen minder belangrijk zou vinden dan de buitendeuren? Ik ben hier erg benieuwd naar. Bedankt alvast.
Het is vaak gemakkelijker om door een deur een huis binnen en buiten te gaan, omdat dat gelijkvloers is. Voor een raam moet je altijd klimmen, en dat is juist een drempel die minder vaak wordt genomen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Harm_H schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:56:
Ik ben er mee eens dat er vooral een 'veilig gevoel' verkocht wordt (zeg 60%) en echte verbeteringen, voor +/- 40%. "waar een wil is, is een weg" wordt vaak geroepen, 100% voorkomen kan niet en dat maakt het lastig. Is dat waar?

Desondanks lijken de genoemde maatregelen de moeite waard en ik denk zeker dat er een behoefte is aan goede veiligheidsmaatregelen alswel remote toegang. Al kan dat laatste ook opgelost worden met een 'goede buur'.
100% voorkomen is inderdaad niet mogelijk, maar je kunt het de inbrekers natuurlijk wel moeilijk maken, en dan is de vraag of de inbraak het nog wel waard is. Stel je hebt een mooie televisie staan en nog wat ander apparatuur dat wel wat waard is, maar de inbreker moet daarvoor wel een groot risico nemen en veel moeite doen om de woning binnen te komen.. tja, dan nemen ze vast liever een huis verderop waar wellicht wat minder moeite gedaan is om de woning te beveiligen.

De hele motivatie achter het willen ontwerpen van een meer moderne en aantrekkelijkere manier voor de aanschaf van een beveiligingssysteem komt voor een groot deel voort uit de behoefte om het voor mensen makkelijker en toegankelijker te maken om de stap te zetten om je woning te beveiligen. Het aanvragen van een offerte en iemand bij je thuis langs te laten komen lijkt voor veel mensen nog een net té grote stap om te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Toestemming hiervoor is verleend.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Onbekend schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:08:
Door tussentijdse resultaten te plaatsen, kan je daarmee (ongemerkt) invloed uitoefenen op de eindresultaten van jouw onderzoek...
Daar ben ik me inderdaad van bewust, maar dit risico heb ik al genomen op het moment dat ik dit topic startte. Iedere comment kan invloed hebben op de resultaten, omdat andermans mening je ook aan het denken zet. Maar dit risico ben ik bereid om te nemen, juist omdat het nog te ontwerpen 'nieuwe manier voor het aanschaffen van een beveiligingssysteem' ook bedoeld is om de potentiële kopers te informeren en bewust te maken van de redenen waarom je wel of niet voor een veiligheidsmaatregelen zou moeten kiezen. Net zoals de respondenten van de enquête zullen de potentiële kopers dus beïnvloed worden, juist om hun te helpen de beste keuze te maken voor hun eigen behoeften, risico's etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03:45
wimmel_1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:07:
[...]

Nou ben ik géén inbreker (écht niet!) maar ik zou persoonlijk gewoon overdag met een busje van een "glaszetter" voor de deur gaan staan en vervolgens de volledige voorpui er uit tillen op het moment de de bewoners van de woning niet aanwezig zijn..... Niemand die er dan op let :9
Als ze genoeg startkapitaal en kunde hebben om 1) een net glaszetters-busje te hebben en 2) een voorpui er uit te tillen, zouden ze wel glaszetter zijn geworden. Bovendien is dat nogal wat startkapitaal, waar het volgens mij vaak aan ontbreekt ;)

@Anoniem: 1043791 Tijdens een onderzoek rapporteer je in principe niet de tussenstand... Maar goed, praktijkgericht onderzoek dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Deleon78 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:28:
[...]

Als ze genoeg startkapitaal en kunde hebben om 1) een net glaszetters-busje te hebben en 2) een voorpui er uit te tillen, zouden ze wel glaszetter zijn geworden. Bovendien is dat nogal wat startkapitaal, waar het volgens mij vaak aan ontbreekt ;)

@Anoniem: 1043791 Tijdens een onderzoek rapporteer je in principe niet de tussenstand... Maar goed, praktijkgericht onderzoek dan maar ;)
Een inbreker met een "startkapitaal" ...."Does Not Compute" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:00
Is het niet zo dat nieuwbouw (waar je onderzoek over gaat) standaard moet worden opgeleverd met goed hang en sluitwerk op zowel deuren alsmede ramen?

Daarnaast is het relatief makkelijk om je deur van den nieuw slot te voorzien, voor bestaande ramen is dit een stuk lastiger en als ze het raam in willen gooien (wat met dubbelglas erg veel lawaai maakt) dan komen ze hoe dan ook wel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het gaat er niet om dat je goed beveiligd bent, maar dat je beter beveiligd bent dan je buren. Een alarmsysteem voegt daar weinig aan toe als ze al binnen zijn.

Ik ben banger voor de overvaller die overdag aanbelt en onder bedreiging je huis leegrooft dan diegene die het stiekem doet als je van huis bent.
Maar ook daar geldt: wat is makkelijker, een 30'er die zich kan verzetten en waarschijnlijk niks in huis heeft, of oma van 80 die net dr AOW heeft laten pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
President schreef op maandag 5 maart 2018 @ 06:14:
Is het niet zo dat nieuwbouw (waar je onderzoek over gaat) standaard moet worden opgeleverd met goed hang en sluitwerk op zowel deuren alsmede ramen?
Dit onderzoek gaat niet alleen over nieuwbouw, maar is er inderdaad wel een onderdeel van. Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je (iedereen die de enquête invult) in een koopwoning woont, hoe oud deze koopwoning is maakt verder niets uit. Wat men verstaat onder 'goed' hang- en sluitwerk is ook nog maar de vraag. Het is niet zo dat nieuwbouwwoningen persé worden opgeleverd met de beste kwaliteit hang- en sluitwerk. Vaak is het zo dat bouwbedrijven samenwerken met beveiligingsbedrijven en dat je bij het kopen van een nieuwbouw woning de keuze krijgt, tegen een extra betaling, om je huis direct goed te laten beveiligen. Uiteindelijk is het dus toch de consument die de keuze maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Nieuwbouw heeft een inbraakwerendheidsklasse vanuit het bouwbesluit (is niet alleen SKG H&S, maar de hele pui. Een duur slot doet niks als je de glaslatten los kan klikken). Daar komt geen beveiligingsbedrijf bij kijken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Met glaslatten ben je er nog niet, hele raam zit vast met kit. Heb ook wel eens geprobeerd om bij de buurman in te breken toen hij zichzelf buitengesloten had, uiteindelijk maar gewoon een steen door het raam. Daar doet hang en sluitwerk en glaslatten niks aan. Het geeft alleen zoveel lawaai en rotzooi dat ze liever verder winkelen naar een huis waar je kunt kerntrekken of breekijzertje tussen het half verrotte kozijn kunt steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 10:15
_JGC_ schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:34:
Met glaslatten ben je er nog niet, hele raam zit vast met kit. Heb ook wel eens geprobeerd om bij de buurman in te breken toen hij zichzelf buitengesloten had, uiteindelijk maar gewoon een steen door het raam. Daar doet hang en sluitwerk en glaslatten niks aan. Het geeft alleen zoveel lawaai en rotzooi dat ze liever verder winkelen naar een huis waar je kunt kerntrekken of breekijzertje tussen het half verrotte kozijn kunt steken.
Toch zijn ze bij mij 2 keer zo binnengekomen. Eerste keer in oudjaarsnacht, dan valt wat gerinkel niet op. De tweede keer, ondanks sluitingen op de ramen, weer het raam eruit. Nu helemaal, en met een gevonden sleutel via de voordeur naar buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
_JGC_ schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:59:
Het gaat er niet om dat je goed beveiligd bent, maar dat je beter beveiligd bent dan je buren. Een alarmsysteem voegt daar weinig aan toe als ze al binnen zijn.
Heh? Wat een vreemde opmerking.

Er zit een verschil tussen een gelegenheidsdief en een geplande diefstal omdat ze je auto graag willen hebben. Een gelegenheidsdief maakt het inderdaad wel uit of je slechter/beter beveiligd bent dan de buurman. Maar als dieven graag iets willen hebben dat jij hebt, dan zoeken ze gepland naar mogelijkheden, daar heeft het beveiligingsniveau van je buurman weinig mee te maken.

Daarnaast draagt een alarmsysteem weldegelijk bij aan de beveiliging. Het schrikt af en voorkomt dat dieven uitgebreid de tijd kunnen nemen om je toko leeg te roven. Daarnaast, als je thuis bent hoor je meteen je paneel piepen als er een deur/raam open gaat/beweging afgaat - daar word je wakker van (denk ik dan toch).

Resumé:
- Als je dure dingen hebt zorg dan dat deze niet zichtbaar zijn zodat er geen reden voor geplande diefstal is;
- Beveilig je huis zowel zichtbaar als onzichtbaar goed;
- Een alarmsysteem is aanvullend.

[ Voor 6% gewijzigd door BFmango op 05-03-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:30

Theo

moederbord

Je moet dus via deze enquete aangeven wat je IP adres is, je leeftijd, geografische locatie en exact hoe je woning is beveiligd. Dit gaat via Googledocs (dus Google), dus hiermee moet het te doen zijn om een database aan te leggen van koopwoningen in Utrecht met slechte sloten en geen alarm.. Ideale data voor de volgende inbraakgolf.. :N

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Theo schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:30:
Je moet dus via deze enquete aangeven wat je IP adres is, je leeftijd, geografische locatie en exact hoe je woning is beveiligd. Dit gaat via Googledocs (dus Google), dus hiermee moet het te doen zijn om een database aan te leggen van koopwoningen in Utrecht met slechte sloten en geen alarm.. Ideale data voor de volgende inbraakgolf.. :N
Geen zorgen, in de enquête hoef je niets door te geven over de huidige beveiliging van je woning. De vragen gaan over behoeftes en wensen, niet over de huidige situatie. IP-adressen worden niet geregistreerd en alle gegevens worden anoniem verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uit interesse: in hoeverre denken jullie dat het meemaken van een inbraak (of je nu thuis was of niet) invloed heeft op de behoefte om je huis te willen beveiligen? Zal deze behoefte groter worden? En is het van invloed als de inbrekers gepakt zouden zijn of niet? Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste allemaal,

Iedereen die enquête heeft ingevuld wil ik hierbij enorm bedanken! Ik heb nu in totaal 72 resultaten behaald, ik ben dus al goed op weg, maar de eindstreep heb ik helaas nog niet gehaald. Heeft er iemand tips over bijv. andere websites waar ik de enquête goed op kwijt zou kunnen? Of hoe ik dit forum weer goed op weg zou kunnen krijgen? ;)

Bedankt alvast! :) alle tips zijn enorm welkom en zullen mij helpen met mijn studie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24

Onbekend

...

Zet het bijvoorbeeld op Twitter, Facebook en vraag familie en vrienden om het in te vullen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Onbekend schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:41:
Zet het bijvoorbeeld op Twitter, Facebook en vraag familie en vrienden om het in te vullen.
Bedankt! Twitter kan ik inderdaad ook nog proberen. Op Facebook en bij familie en vrienden heb ik het al meerdere keren gedeeld, en ook al wat uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Anoniem: 1043791 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:24:
Uit interesse: in hoeverre denken jullie dat het meemaken van een inbraak (of je nu thuis was of niet) invloed heeft op de behoefte om je huis te willen beveiligen? Zal deze behoefte groter worden? En is het van invloed als de inbrekers gepakt zouden zijn of niet? Ik ben erg benieuwd!
Ik heb twee inbraken meegemaakt, waarbij ik eenmaal ‘s nachts iemand in huis betrapte. Dat heeft geleid tot een DHZ alarm en betere beveiliging. Zeker niet tot een ingehuurde dienst, wat me juist een beveiligingsnadeel lijkt.

Inbreker gepakt is niet relevant. Het gaat er om of mijn deur onbeschadigd is en mn spullen ongejat.
Niet eenzijdig enquêtes spammen, maar gewoon meediscussieren op de sites en alleen de enquête in de handtekening zetten verhoogt de gunfactor enorm. :P

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 11-04-2018 23:30 . Reden: Autocorrect ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:26:
Niet eenzijdig enquêtes spammen, maar gewoon meediscussieren op de sites en alleen de enquête in de handtekening zetten verhoogt de gunfactor enorm. :P
Super goede tip! Heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:26:
[...]

Ik heb twee inbraken meegemaakt, waarbij ik eenmaal ‘s nachts iemand in huis betrapte. Dat heeft geleid tot een DHZ alarm en betere beveiliging. Zeker niet tot een ingehuurde dienst, wat me juist een beveiligingsnadeel lijkt.

Inbreker gepakt is niet relevant. Het gaat er om of mijn deur onbeschadigd is en mn spullen ongejat.
Dat zou wel schrikken zijn geweest, ik moet er niet aan denken! Ik kan zeker begrijpen dat het geleid heeft tot betere beveiliging in huis. Maar waarom denk je dat een ingehuurde dienst een beveiligingsnadeel zou zijn? Daar ben ik nog wel benieuwd naar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Single points of failure introduceren, en een boel mensen buiten mijn beheer die toegang hebben tot mijn alarm en huis. Althans bij de diensten voor een of enkele tientjes per maand. Dan liever zelf bericht krijgen en wanneer nodig een achtervang en jaarlijks honderden euro's besteden aan sensoren en evt. verzekering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hierbij wil ik iedereen die de enquête heeft ingevuld enorm bedanken! Ik ben nog maar 30 resultaten verwijderd van het beginnen met analyseren! Ik zou het enorm waarderen als er nog een aantal van jullie mijn enquête zou willen invullen! Dan verwacht ik over een paar weken alle resultaten te kunnen delen met jullie! De resultaten worden natuurlijk helemaal anoniem verwerkt en verzameld.

Heel erg bedankt alvast. Delen wordt ook enorm gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben op het moment voornamelijk nog op zoek naar mensen die in de volgende gemeentes wonen: Baarn, Bunschoten, De Bilt, Eemnes, Leusden, Lopik, Montfoort, Oudewater, Renswoude, Rhenen, Soest, Wijk bij Duurstede, Woudenberg en IJsselstein.

Bent of kent u iemand tussen de 25 en 50 jaar die in een van deze gemeentes woont in een koopwoning? Dan zal ik het enorm fijn vinden als u de enquête zou willen invullen en/of delen. Heel erg bedankt alvast!
Pagina: 1