Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help ik heb een probleem met mijn bestand!
4000x4000 300 ppi

Ik heb outerglow gebruikt in objecten, deze heb ik 80% op transparant staan.
Zodra ik het bestand op sla, is de outerglow niet meer te zien.
Het hele ontwerp veranderd hierdoor en ik kan er eigenlijk helemaal niks meer mee..

Ik heb online ook gelezen ik niet de enige ben met dit probleem en photoshop soms een beetje moeite heeft met het verwerken en opslaan van layer styles.

Maar ik geloof dat er een andere weg is naar de oplossing...
Hopelijk is er hier iemand die het antwoord weet of me op weg kan helpen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-03-2018 20:53)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:21

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verdwijnt de outer glow of is de outer glow gewoon niet aanwezig zoals je denkt?
Je werkt met een bestand van 4000x4000, deze zal dus niet op 100% geheel in beeld vallen, werk je uitgezoomd in je document?
Layer effecten worden niet altijd goed gerenderd als geheet document op minder dan 100% bekijkt.

Als je inderdaad constant om minder dan 100% gewerkt hebt kan het zijn dat je naar een verkeerde visualisatie van de outer glow hebt zitten kijken, als je inzoomt naar 100% kan het zijn dat het effect dus veel subtieler is dan je vermoedde.

Als je effect dus inderdaad bijmeniet meer zichtbaar is als je inzoomt zul je de instellingen voor het effect moeten bijstellen en altijd op 100% controleren, niet enkel uitgezoomd.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verdwijnt de outer glow of is de outer glow gewoon niet aanwezig zoals je denkt?
Je werkt met een bestand van 4000x4000, deze zal dus niet op 100% geheel in beeld vallen, werk je uitgezoomd in je document?
Layer effecten worden niet altijd goed gerenderd als geheet document op minder dan 100% bekijkt.

Als je inderdaad constant om minder dan 100% gewerkt hebt kan het zijn dat je naar een verkeerde visualisatie van de outer glow hebt zitten kijken, als je inzoomt naar 100% kan het zijn dat het effect dus veel subtieler is dan je vermoedde.

Als je effect dus inderdaad bijmeniet meer zichtbaar is als je inzoomt zul je de instellingen voor het effect moeten bijstellen en altijd op 100% controleren, niet enkel uitgezoomd.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het opslaan is de outerglow wel aanwezig maar bijna niet meer zichtbaar.
Het hele ontwerp slaat donker uit en ziet er heel anders uit.

Ik werk vrijwel altijd op 100% en na elke bewerking zoom ik uit om het te controleren.

Bij uitgezoomd is de outerglow meer zichtbaar. Op 100% is hij gewoon perfect. Ik moet zeggen dat ik er wel eventjes mee heb gewerkt om het juiste effect in beeld te krijgen omdat hij best aanwezig is op uitgezoomd beeld.

Wat kan je me aanraden?

Bedankt voor je reactie.

___

Kleine update van vanavond: Ik heb het opgelost! Je had inderdaad gelijk. Ik heb de overflow gewoon wat intenser gezet en het werkt perfect nu. Dit is nieuw voor me dit probleem :) weer wat geleerd. TOP dankjewel ! O+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:23:

Kleine update van vanavond: Ik heb het opgelost! Je had inderdaad gelijk. Ik heb de overflow gewoon wat intenser gezet en het werkt perfect nu. Dit is nieuw voor me dit probleem :) weer wat geleerd. TOP dankjewel ! O+
d:)b

Humankind… be both.