Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:52
Tweakers,

Ik heb gisteren mijn GOPRO HERO 6 binnengekregen.

Echter is de camera toch niet zo gebruiksvriendelijk als ik had verwacht. Ik had namelijk gehoopt dat alles vanzelf sprekend zou gaan.. Doordat ik zeer binnenkort op reis ga is dit een hekelpunt die ik moeilijk alleen zal kunnen overwinnen.. Daarom had ik graag wat tips gehad.

De locatie is zonnig, in het algemeen tropisch te noemen. Welke settings gebruik ik hier dan best voor?
Mijn visie:
Voor doorsnee beelden 2.7k - 30fps
Voor onderwater beelden 2.7k - 60fps (omdat ik dan slowmo beter kan impliceren)

Echter is protune het grote struikelblok.. Op wat moet ik dit gaan instellen, Voor mijn toepassing? Het probleem is ook dat ik het moeilijk kan testen want het weer momenteel is slecht/donker/grauw..

Hopelijk kunnen jullie mij wat advies bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:42

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je hebt de GoPro net binnen. Neem even de tijd om de handleiding te lezen etc. en wellicht wat tijd om aantal youtube filmpjes te bekijken met uitleg.

Op Youtube vind je aantal filmpjes met uitleg:
YouTube: The Absolute BEST Settings for the GoPro Hero6 Black | RehaAlev
YouTube: GOPRO HERO6 BEST SETTINGS FOR KILLER VIDEOS
YouTube: GoPro Hero 6 Black - Complete Setup, Connect to GoPro App, Features ...
YouTube: GoPro Hero 6 Black Tips and Tricks

Topic titel aangepast: Gebruik hoofdletters ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Daan_ op 03-03-2018 23:15 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 13:21

henri8096

BIM is not a software!

Rubberen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:24:
Tweakers,

Ik heb gisteren mijn GOPRO HERO 6 binnengekregen.

Echter is de camera toch niet zo gebruiksvriendelijk als ik had verwacht. Ik had namelijk gehoopt dat alles vanzelf sprekend zou gaan.. Doordat ik zeer binnenkort op reis ga is dit een hekelpunt die ik moeilijk alleen zal kunnen overwinnen.. Daarom had ik graag wat tips gehad.

De locatie is zonnig, in het algemeen tropisch te noemen. Welke settings gebruik ik hier dan best voor?
Mijn visie:
Voor doorsnee beelden 2.7k - 30fps
Voor onderwater beelden 2.7k - 60fps (omdat ik dan slowmo beter kan impliceren)

Echter is protune het grote struikelblok.. Op wat moet ik dit gaan instellen, Voor mijn toepassing? Het probleem is ook dat ik het moeilijk kan testen want het weer momenteel is slecht/donker/grauw..

Hopelijk kunnen jullie mij wat advies bieden.
Protune (en dan met name de flat instelling) is eigenlijk alleen handig als je zelf kleurcorrectie gaat toepassen middels programma's als adobe premiere, Davici Resolve of Final Cut Pro.
Als je dit niet van plan bent, en je hebt geen idee wat shutter, iso, etc allemaal doet, laat protune dan gewoon uit staan.
Als je protune uit hebt staan dan regelt de GoPro zelf de instellingen en over het algemeen doet die dat vrij goed.

De framerate zou ik minimaal op 60 zetten, maar eigenlijk (tenzij de lichtcondities het niet toelaten, want hoe hoger de framerate hoe meer licht je nodig hebt) altijd op een zo hoog mogelijke framerate. Je weet nooit waar je nog eens een slowmotion van wil maken en uiteindelijk kun je wel frames laten vallen, maar nooit meer frames erbij maken.

Mocht je gaan duiken (onderwater?) is een roodfilter en/of een flinke videolamp niet verkeerd. Als het bij snorkelen of puur filmen in het zwembad is, dan is dat uiteraard niet van toepassing.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
henri8096 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Protune (en dan met name de flat instelling) is eigenlijk alleen handig als je zelf kleurcorrectie gaat toepassen middels programma's als adobe premiere, Davici Resolve of Final Cut Pro.
Als je dit niet van plan bent, en je hebt geen idee wat shutter, iso, etc allemaal doet, laat protune dan gewoon uit staan.
Als je protune uit hebt staan dan regelt de GoPro zelf de instellingen en over het algemeen doet die dat vrij goed.

De framerate zou ik minimaal op 60 zetten, maar eigenlijk (tenzij de lichtcondities het niet toelaten, want hoe hoger de framerate hoe meer licht je nodig hebt) altijd op een zo hoog mogelijke framerate. Je weet nooit waar je nog eens een slowmotion van wil maken en uiteindelijk kun je wel frames laten vallen, maar nooit meer frames erbij maken.

Mocht je gaan duiken (onderwater?) is een roodfilter en/of een flinke videolamp niet verkeerd. Als het bij snorkelen of puur filmen in het zwembad is, dan is dat uiteraard niet van toepassing.
Bedankt voor je respons!

Ik zal voorlopig protune uit laten staan. Het zal me heel wat kopzorgen besparen op reis... Ook wil ik niet thuiskomen na een reis om dan te merken dat mijn beelden niet oké zijn, omdat de instellingen niet juist waren.

Super tip!

Nog een vraag,,,

Wanneer ik record in 2.7k/60fps - en ik de video upload naar youtube, kan ik als max kwaliteit 1080p60fps nemen.

Iemand die weet hoe dit komt?

Dit is trouwens wat ik kies als ik de video 'export'.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2ex0cr5.png

Edit:

Onderstaande is een random test video. Opgenomen stand 2.7k/60fps/liniar

YouTube: test protune off bitt50mbps

Zoals je kan zien kan ik dus max 1080fps / 60fps kiezen.. Ik had ook wel gedacht dat de beelden 'mooier' gingen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Rubberen op 07-03-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

en ik de video upload naar youtube, kan ik als max kwaliteit 1080p60fps nemen.
Noem het een vervelende omweg maar gewoon niet direct naar YT sturen. Gewoon op je PC/laptop zetten, met een moderne browser zoals EDGE of Chrome (wel geupdate) de hoogste resolutie naar YT sturen en klaar.

Hint: het verwerken van een file met resolutie 1440p of hoger, duurt echt logaritmisch langer bij YT. Vorige week een testje gedaan voor mezelf; 1080p, 11Mbps bitrate naar YT sturen en verwerken duurde totaal ongeveer 7 minuten. Dezelfde beelden op 2160p, 55Mbps bitrate naar YT sturen en verwerken duurde totaal 48 minuten.

En die eindtijd is dat ik als "bezoeker" op YT het materiaal in de hoogste kwaliteit kan bekijken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:29:
[...]

Noem het een vervelende omweg maar gewoon niet direct naar YT sturen. Gewoon op je PC/laptop zetten, met een moderne browser zoals EDGE of Chrome (wel geupdate) de hoogste resolutie naar YT sturen en klaar.

Hint: het verwerken van een file met resolutie 1440p of hoger, duurt echt logaritmisch langer bij YT. Vorige week een testje gedaan voor mezelf; 1080p, 11Mbps bitrate naar YT sturen en verwerken duurde totaal ongeveer 7 minuten. Dezelfde beelden op 2160p, 55Mbps bitrate naar YT sturen en verwerken duurde totaal 48 minuten.

En die eindtijd is dat ik als "bezoeker" op YT het materiaal in de hoogste kwaliteit kan bekijken.
Ik stuur het niet rechtstreek naar youtube.

Gopro -> via sd kaart naar pc -> goprostudio -> het bestand die uit gopro studio komt upload ik naar youtube.

Edit: ondertussen kan ik de vid in 1440p/60fps bekijken. Ik had blijkbaar niet genoeg geduld :+
2.7k kan ik echter nog altijd niet bekijken.

Hier kan je die zien:
YouTube: test protune off bitt50mbps

Niet echt de kwaliteit die ik verwacht had eigenlijk. Als ik wat random footage op youtube bekijk ziet het er altijd beter uit xD

[ Voor 17% gewijzigd door Rubberen op 07-03-2018 15:57 ]

Pagina: 1