Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-11 20:43
Mijn vriendin heeft 2,5 jaar geleden een abonnement afgesloten bij T-Mobile en daar een Galaxy S6 bij gekocht (met een afbetaalconstructie in het telefoonabonnement). In die twee jaar heeft zij driemaal aanspraak moeten doen op de telefoon verzekering die ze bij het afsluiten van het abonnement erbij heeft genomen. De laatste keer was in augustus 2017. Toen heeft de verzekeraar haar toestel omgeruild voor een nieuwe. Deze telefoonwissel was wel na een langslepende procedure waarbij de verzekeraar héél lang moeilijk heeft gedaan. De telefoon was namelijk al begin juni ingeleverd.

Helaas doet deze vervangende telefoon al sinds het eerste gebruik moeilijk met de camera. Hij lijkt er ontzettend lang over te doen om te focussen.

Zeer kort nadat dit toestel in ontvangst genomen was door mijn vriendin zijn we 3 weken op vakantie geweest, dus daar waren we niet in de gelegenheid hier meteen iets aan te doen. Daarnaast hadden we zo'n koppijn van die verzekeraar dat we ons er eigenlijk niet meer aan wilde branden.

Nu zijn we enkele maanden verder en begint het mijn vriendin toch wel erg te storen dat het bijna ondoenlijk is om foto's te maken. Daardoor vroeg ik me af: De telefoon is inmiddels 2,5 jaar geleden aangeschaft, dus de 'gebruikelijke' wettelijke garantie van 2 jaar is voorbij. Ja, er is nog zo'n grijs vlak dat een telefoon eigenlijk langer mee zou moeten gaan maar dat is zo'n getouwtrek dat daar bijna geen beginnen aan is. Maar, ik vroeg me wel af, aangezien dit specifieke toestel in augustus nieuw is geleverd door de telefoonverzekeraar: volgt de fabrikant dezelfde garantie als het éérste toestel, of is dit een kwestie van: nieuw toestel, dus gewoon weer 2 jaar fabrieksgarantie?

https://freight.associates

Beste antwoord (via Daffie op 03-03-2018 21:56)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:57
1ste hit na zoeken.....

https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn

Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:57
1ste hit na zoeken.....

Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De kleine letters van de verzekering?

Zonder heel vervelend te doen maar je hebt grofweg 9 maanden geleden een nieuwe telefoon gekregen en "vanaf het eerste gebruik" is deze al vervelend. Dan vraag ik me af, gewoon objectief, waarom je dit pas na 9 maanden wil aankaarten en hierdoor "by design" buiten de garantie-periode valt waar je zelf al vragen over stelt.

Maar, gezien je post; de verzekeraar heeft je claim op dit specifieke toestel al afgewezen? Zo ja, met welke reden? En hoe kunnen we eventueel hierin helpen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Daffie
corporalnl schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:29:
1ste hit na zoeken.....

Ik lees daarin niet of er weer een compleet nieuwe fabrieksgarantietermijn gekoppeld zit aan het toestel wat door de verzekeraar is verstrekt, of dat dit vervangende toestel de garantietermijn van het toestel overneemt welke in eerste instantie is aangeboden ter reparatie.
MAX3400 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:31:
De kleine letters van de verzekering?

Zonder heel vervelend te doen maar je hebt grofweg 9 maanden geleden een nieuwe telefoon gekregen en "vanaf het eerste gebruik" is deze al vervelend. Dan vraag ik me af, gewoon objectief, waarom je dit pas na 9 maanden wil aankaarten en hierdoor "by design" buiten de garantie-periode valt waar je zelf al vragen over stelt.

Maar, gezien je post; de verzekeraar heeft je claim op dit specifieke toestel al afgewezen? Zo ja, met welke reden? En hoe kunnen we eventueel hierin helpen?
De telefoonverzekering is mee gestopt toen mijn het contract bij T-Mobile afliep en mijn vriendin overgegaan is op SIM only bij Vodafone.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 15:34
Wat onder de link van corporalnl staat, is toch het antwoord op je vraag? Er staat notabene letterlijk: “Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.” Wat is hier dan niet duidelijk aan?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02

Croga

The Unreasonable Man

Daffie schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:00:
Ik lees daarin niet of er weer een compleet nieuwe fabrieksgarantietermijn gekoppeld zit aan het toestel wat door de verzekeraar is verstrekt, of dat dit vervangende toestel de garantietermijn van het toestel overneemt welke in eerste instantie is aangeboden ter reparatie.
Laten we dan gewoon even heel duidelijk zijn:
Nee, je hebt geen recht op garantie.

Dat betekend niet dat je niet met het serienummer naar Samsung kunt gaan en vragen of zij er garantie op geven..... Als ze Nee zeggen kun je echter helemaal niets.

• Daffie
Jullie hebben gelijk, niet goed gelezen door mij.

Ik heb mijn antwoord, dank! Ik ga onder het mom van 'niet geschoten is altijd mis' eens kijken of Samsung wat wilt doen.

Pagina: 1