Woocommerce > eigenschappen > type selecteren ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nergens op internet een antwoord op deze vraag vinden, gezien niemand er last van schijnt te hebben.

Als ik ga naar

Producten > eigenschappen > en ik voeg een eigenschap toe

Dan ontbreekt bij mij de gehele optie 'type' en laat dit nou net de optie zijn waardoor je een dropdown menu kan maken op je site voor bijvoorbeeld verschillende maten per product.

Zou iemand mij kunnen vertellen waarom ik deze optie niet heb?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wie heeft Woocommerce geinstalleerd? Want je krijgt toch gewoon support bij de webshop per jaar/licentie?

En volgens mij denk je ook de verkeerde kant op; laastste keer dat ik het gezien heb, kan je toch eerst/apart attributes definieren en die "reverse" koppelen aan produkten?

Hint: het antwoord op je vraag kan je niet vinden omdat je in het Nederlands Googlet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:22:
Wie heeft Woocommerce geinstalleerd? Want je krijgt toch gewoon support bij de webshop per jaar/licentie?

En volgens mij denk je ook de verkeerde kant op; laastste keer dat ik het gezien heb, kan je toch eerst/apart attributes definieren en die "reverse" koppelen aan produkten?

Hint: het antwoord op je vraag kan je niet vinden omdat je in het Nederlands Googlet?
Wie heeft Woocommerce geinstalleerd? > Ik zelf

Het koppelen aan producten lukt ook gewoon. Dit is mijn zoveelste Woocommerce website. Het probleem is dat ik simpelweg de optie 'type' niet heb onder Producten > Eigenschappen. Dus ik kan op geen enkele manier selecteren of de verschillende attributes / eigenschappen als select of als text weergegeven moeten worden. En ik wil dus bij type (het kopje dat bij mij ontbreekt) select invullen, zodat het een dropdown menu wordt.

Ik heb ook in het Engels gezocht, in elke post of artikel heeft men de optie type gewoon er bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 00:01
Heb je al eens geprobeerd om de plugin opnieuw te installeren? Dat klinkt er meer op namelijk.

Ik ken woocommerce verder niet, kun je anders eens screenshots maken van hoe het er normaal gesproken uit ziet en hoe het er bij jou uitziet? Ik zou namelijk niet weten hoe ik moet zoeken op wat je bedoelt

Als het je zoveelste installatie is, heb je vast ook wel een checklistje. Wat zijn de verschillen t.o.v de andere installaties? (vergelijk de files, check de database tabellen(indien woocommerce die aanmaakt). Ondersteund je thema Woocommerce, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NLMaca schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:40:
Heb je al eens geprobeerd om de plugin opnieuw te installeren? Dat klinkt er meer op namelijk.

Ik ken woocommerce verder niet, kun je anders eens screenshots maken van hoe het er normaal gesproken uit ziet en hoe het er bij jou uitziet? Ik zou namelijk niet weten hoe ik moet zoeken op wat je bedoelt

Als het je zoveelste installatie is, heb je vast ook wel een checklistje. Wat zijn de verschillen t.o.v de andere installaties? (vergelijk de files, check de database tabellen(indien woocommerce die aanmaakt). Ondersteund je thema Woocommerce, etc.
Heb je al eens geprobeerd om de plugin opnieuw te installeren? Ja, zojuist. Ook nu zie ik de optie nog niet.

Het thema heet Storefront, dit is van Woocommerce zelf. Ik heb geen checklists van de installatie, ik deed dit altijd heel simpel gewoon via yourwebhost, soft script installer, wordpress.

Ik heb niks anders gedaan en ik word er ook een beetje vervelend van dat ik het niet beter kan uitleggen dan dit.

Ik kan hier geen plaatjes uploaden. Als je hier op klikt:

https://www.finalwebsites...abele-producten-invoeren/

Type is omcirkeld > deze hele optie heb ik niet
Het tandwiel er achter heb ik ook niet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:22:
Als je zoekt op "variant" maakt dat niet veel uit ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 00:01
Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:54:
[...]

Type is omcirkeld > deze hele optie heb ik niet
Het tandwiel er achter heb ik ook niet
ik heb even voor de lol een wp installatie gedaan met daarop een handmatige installatie van de laatste woocommerce,
wp: 4.94
woocommerce: 3.3.3
maar ook daar zie ik geen type configuratie terug, dus ik zou niet weten hoe je die tevoorschijn kunt toveren.

Nieuwe installatie gedaan met WP 4.9.4 en Woocommerce 3.0.3 en ja hoor, daar zit de type configuratie gewoon in.
ik weet niet vanaf welke versie het eruit gehaald is, maar ik heb even een wilde gok gedaan. Je hebt dus niet de versies naast elkaar gelegd, want daar zitten de verschillen in.
edit: opmerking
Dit is niet verkeerd bedoeld, maar bij dit soort dingen altijd versies checken en als je het vaak gebruikt, release notes en roadmap in de gaten houden
//einde edit

Het is dus geen bug, maar simpelweg updates van de software

Het tandwieltje is in de nieuwste versie vervangen door dat er nu een txt link staat (in het engels: configure terms),

[ Voor 9% gewijzigd door NLMaca op 03-03-2018 19:37 . Reden: edit: opmerking ]

Pagina: 1