BLE Detectie m.b.v. Arduino

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faasje
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste Tweakers,

Ik werk momenteel rond een project waarbij ik een simpele BLE (Bluetooth Low Energy) tag, zoals bvb een NUT, zou willen detecteren door een arduino. Afhankelijk van welke tag gedetecteerd wordt door de arduino zou deze een andere kleur LED moeten doen branden. Wanneer de tag uit de range van de arduino is gaat de LED uit.

Ik heb zelf niet zoveel kennis over deze zaken. Heb al het een en het ander opgezocht hierover, zo lijkt een ESP32 de beste optie om hiervoor te gebruiken. Tutorials die ik vond deden vaak iets veel complexer (met nog een wi-fi connectie enzo) en gingen veel te snel over het gedeelte dat voor mij belangrijk is.

Ik hoopte dus dat mensen met meer ervaring hierin mij misschien zouden kunnen helpen? Misschien dat iemand hierover een kant-en-klare tutorial over weet zijn dat ik niet kan vinden? Misschien dat mensen een betere manier weten om te doen wat ik zou willen? Alle hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een ESP32 heeft geen BLE. Een NRF51822 heeft dat wel. Ik zou of voor die gaan, of gewoon een reguliere Arduino met een BLE board erbij.

Edit: ESP32 dus wel, nog steed zou ik eerder een NRF51822 adviseren.

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 04-03-2018 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 11:28
Als voor jou energie zuinigheid niet belangrijk is, zou ik gaan voor de arduino met een BLE board. Meest makkelijke manier van programmeren, gebruik van libraries is easy etc.

Wil je echt een professioneler systeem opbouwen pak die NRF. Dat is echt fijn spul. Een van de betere fabrikanten op draadloos gebied IMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:55
ESP32 heeft bluetooth V4.2, die ook BLE ondersteund. Ik weet alleen niet of de Arduino IDE hier al een goede library voor heeft. Laatste keer dat ik gechecked heb was deze experimenteel, dus je 'Milage may vary'.
De ESP8266 daarin tegen, heeft geen Bluetooth...