Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1047797

Topicstarter
Hallo,

Mijn telefoonscherm van mijn Iphone SE steekt linksboven omhoog. Ik ben hiermee naar de telefoonwinkel geweest en deze heeft een nieuwe batterij erin gezet, hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn, maar dit bleef uitsteken. Hij heeft hierna mijn beeldscherm in de behuizing gelijmd. Dit werkte 1 dag en nu steekt het scherm weer net zo erg omhoog. Daarnaast sinds ik een nieuwe batterij heb valt mijn telefoon zonder reden uit en begint hij te haperen, waarna geen enkele app meer werkt en hij heel sloom wordt, na aansluiten aan de oplader wordt dit probleem verholpen. Dit is enkele keren gebeurd, maar nu na 3 dagen merk ik dat de telefoon dit probleem steeds minder heeft. Wat ik wel frustrerend vind is dat mijn probleem nog steeds niet opgelost is en ik niet weet wat ik hier aan moet doen. Ik vond het sowieso al een beetje vreemd dat mijn telefoon gelijmd werd en weet niet of dit wel goed is voor de telefoon. Zou iemand mij kunnen helpen, ik zou graag het probleem willen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je bent denk ik niet naar Apple gegaan of via de shop waar je je toestel hebt gekocht ?

Je LCD is dat (weer) netjes in LCD frame gelijmd. (niks raars aan)

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 03-03-2018 16:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, helaas is de garantie verlopen hij is besteld op 9 februari en nu is het dus 3 maart. Dus vandaar ben ik naar een telefoonwinkel geweest waar ook reparaties werden verricht die iets goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1047797 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:34:
Nee, helaas is de garantie verlopen hij is besteld op 9 februari en nu is het dus 3 maart. Dus vandaar ben ik naar een telefoonwinkel geweest waar ook reparaties werden verricht die iets goedkoper zijn.
Goedkoop is vaak duurkoop. Ik zou het gewoon (claimen) bij de winkel waar je hebt gekocht. Indien je zelf niets kunt zou ik alleen bij oude(re) toestellen een reparatie boertje bezoeken.
(de 1e SE is nog net amper 2 jaar oud)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 03-03-2018 16:38 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Anoniem: 1047797 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:34:
Dat had geen zak uitgemaakt, bij Apple kost het vervangen van een batterij altijd 30 euro, garantie/applecare/geengarantie maakt niet uit. Nu heb je een probleem om dat iemand er mee heeft lopen hobbyen en het ding niet meer lekker werkt.

Wat ik denk dat er gebeurd is aan de hand van je informatie:

- Accu stuk gegaan, en is op gaan zwellen
- Door de zwelling is het scherm omhoog gedrukt en de behuizing vervormd
- Boven aan het scherm zitten twee haakjes/lipjes die het scherm op z'n plek houden
- Door dat de behuizing vervormd is zitten de haakjes/lipjes niet meer in de behuizing vast en kan je scherm niet meer blijven zitten

Oplossingen:

- Andere behuizing in het geval dat de behuizing inderdaad vervormd is
- Nieuw scherm in het geval dat alleen het scherm vervormd is

Vieze hacks:

- Lijm
- Alles uitbouwen en de behuizing terugbuigen
- Een hoesje gebruiken die het scherm terug duwt

[ Voor 45% gewijzigd door johnkeates op 03-03-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@johnkeates Ik denk het frame uit model gedrukt, of vanwege zwellende batterij of misschien is het toestel gevallen. Maakt ook niets uit. altijd naar de winkel gaan waar gekocht binnen 2 jaar of via Apple
(waar nu de actie loopt batterij vervangen voor €29,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké dan heb ik dus een fout gemaakt... De batterij kostte 45 euro en waarschijnlijk lag het probleem hier dus niet aan. De telefoon is inderdaad gevallen, maar omdat ik er altijd erg zuinig op ben geweest vind ik het nu erg zonde dat hij kapot is. Toen de man van de telefoonwinkel mijn telefoon aan het maken was vertelde hij mij dat er rechtsboven een haakje zit waarmee je het scherm in de behuizing kunt klikken, maar volgens hem hoefde deze niet linksboven te zitten, wat ook niet het geval was. Tegelijkertijd viel er wel een klein zwart plastic dingetje uit de telefoon. Ik vroeg of dit misschien dat 'haakje' zou moeten zijn, maar toen liet hij mij een nieuw scherm zien en hier zat inderdaad geen zwart haakje en rechts wel. Ik ga maandag wel even terug naar de telefoonwinkel, maar zoals jullie merken heb ik er niet veel verstand van en wil ik graag dat mijn telefoon gewoon weer gemaakt is. Wat zouden jullie mij aanraden te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jan de prutser dus

Deze randjes horen in de behuizing er onder geschoven. onder de kabels van scherm etc zit er ook nog 1.
Je steekt als het ware schuin het scherm in de behuizing. Maar je moet altijd oppassen bij (prutsers)
schroefjes vergeten ze vaak of plaatsen dingen verkeerd terug.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/9kwb28.jpg

[ Voor 113% gewijzigd door Hackus op 03-03-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-06 17:30
Anoniem: 1047797 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:24:
Oké dan heb ik dus een fout gemaakt... De batterij kostte 45 euro en waarschijnlijk lag het probleem hier dus niet aan. De telefoon is inderdaad gevallen, maar omdat ik er altijd erg zuinig op ben geweest vind ik het nu erg zonde dat hij kapot is. Toen de man van de telefoonwinkel mijn telefoon aan het maken was vertelde hij mij dat er rechtsboven een haakje zit waarmee je het scherm in de behuizing kunt klikken, maar volgens hem hoefde deze niet linksboven te zitten, wat ook niet het geval was. Tegelijkertijd viel er wel een klein zwart plastic dingetje uit de telefoon. Ik vroeg of dit misschien dat 'haakje' zou moeten zijn, maar toen liet hij mij een nieuw scherm zien en hier zat inderdaad geen zwart haakje en rechts wel. Ik ga maandag wel even terug naar de telefoonwinkel, maar zoals jullie merken heb ik er niet veel verstand van en wil ik graag dat mijn telefoon gewoon weer gemaakt is. Wat zouden jullie mij aanraden te doen?
Je kunt alleen hopen dat de telefoonwinkel het nog enigszins goed kan repareren, maar het klinkt alsof het een stel prutsers zijn. Bij Apple kun je nu niet meer terecht, omdat de batterij al is vervangen door een derde partij. Apple biedt dan alleen nog de optie om het toestel volledig te vervangen, maar dat kost al gauw meer dan 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zoals deze uit advertentie hier V&A.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/va/2512885.jpg

Pagina: 1