Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:29
Hallo,

Ik heb Neo CoolCam Wall Switches besteld en binnen. Nu wil ik deze gaan monteren en lijkt het alsof er geen hotelschakeling gemaakt kan worden.
Iemand ervaring hier mee? Hoe kan er alsnog een hotelschakeling worden gemaakt?

Situatie van de lampen

Zolder:
1 lamp
1 schakelaar
- schakelt lamp zolder

1ste etage
1 lamp
1 schakelaar met 2 knoppen
- 1 schakelt lamp 1ste
- 1 schakelt lamp zolder

BG:
1 schakelaar
- schakelt lamp 1ste

Afbeelding van de Neo CoolCam Wall Switch 1-Gang, welke ik op zolder en op BG wil gebruiken:

Afbeelding van de Neo CoolCam Wall Switch 2-Gang, welke ik op de 1ste wil gebruiken:

TerrorSource wijzigde deze reactie 03-03-2018 16:19 (23%)

Tweakers V&A Ads

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik neem aan dat je deze via een Domotica pakket ook wil gaan aansturen? Dan vang je toch het signaal af en schakel via Domotica de andere schakelaar bij? Je hoeft dan maar 1 schakelaar werkelijk met de lamp te verbinden en de andere is een 'dummy'.

Xiaomi Mi Note 3 | Nexus 9 | Thecus N2810Plus

• mAiden88
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09:13
Heb je wel een blauwe (Null) draad in je inbouw lopen? Zonder Null-draad heb ik hem niet kunnen aansluiten. Bij mij heb ik hem geplaats in de woonkamer om de plafonlamp in de woonkamer en eetkamer te kunnen schakelen. Hier is hij ook te koppelen aan Toon. :-)

• Xuixui
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 29-05 21:44
Mmm... hoe los ik dit op? Heb van mijn oude dubbele schakelaar 2 bruine en twee zwarte uiteinden en een blauwe draad die doorloopt. Hoe krijg ik nu de aangesloten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:15
quote:
Xuixui schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:06:
Mmm... hoe los ik dit op? Heb van mijn oude dubbele schakelaar 2 bruine en twee zwarte uiteinden en een blauwe draad die doorloopt. Hoe krijg ik nu de aangesloten.
stroom eraf,
blauw doorknippen, lasdop op blauw, de draad die doorloopt op lasdop en een nieuw stukje blauw maken van lasdop naar de schakelaar. testen, boel opruimen en klaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:32
In een Domotica pakket als Domoticz kun je een master/sub/slave constructie maken, als je dan 1 van beide schakelaars activeert wordt automatisch ook de andere schakelaar geactiveerd. Bij uitzetten werkt 't principe uiteraard andersom.

https://tweakers.net/ext/f/kPu1GusCHTQT3SHsUtz9ZcDw/thumb.png

WeirCo wijzigde deze reactie 04-05-2018 17:34 (24%)

PVoutput

• TerrorSource
Even nieuw leven in deze topic blazen :)

Ik heb inmiddels de blauwe draden getrokken en aangesloten, werkt prima!

Enige waar ik nog mee zit is dat ik een 2 Channel versie wil aansluiten op 1 "ouderwetse"-schakelaar op N/L/L1 en de 2de knop(welke L2 is) alleen digitaal aansturen.

Linkerknop = licht aan/uit
Rechterknop = actie in domoticz

Zou dit kunnen? Dan is op die manier ook digitaal de hotelschakeling te maken.

Tweakers V&A Ads

• TerrorSource
Na mijn eerdere post heb ik het aangesloten maar kapte de Wall switch er s'avonds laat mee en maakte alleen een hoog piepend geluid. Knoppen geven ook geen licht.

1CH(1knops) teruggeplaatst en die werkt wel goed sindsdien.
Als ik nu de 2CH (2knops) terugplaatst dan begint die weer te piepen.

Iemand enig idee? @mAiden88 misschien?

Tweakers V&A Ads

• berkens
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 11:05
Collega heeft ondertussen 2 defecte schakelaars.

Zelf heb ik er ook 2 die al maanden probleemloos werken.

Slechte serie, last van netvervuiling (koelkast)?

Ben...

• TerrorSource
Ik heb het probleem denk ik gevonden.

De 2CH Wall Switches die beide kapot zijn had ik op een WCD aangesloten waar ervoor 1 schakelaar zat, dus L1 of L2 aangesloten en de andere leeg gelaten zodat ik die virtueel kon aansturen.
Beide gevallen kapte de 2CH Wall Switches binnen enkele dagen mee.

Sindsdien ik er een 1CH hebt, zoals de "oude" fysieke schakelaar ook was, werkt het probleemloos.

Tweakers V&A Ads

• TerrorSource
quote:
Knielen schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:16:
Ik neem aan dat je deze via een Domotica pakket ook wil gaan aansturen? Dan vang je toch het signaal af en schakel via Domotica de andere schakelaar bij? Je hoeft dan maar 1 schakelaar werkelijk met de lamp te verbinden en de andere is een 'dummy'.
Ik heb inmiddels alle losse 1-op-1(1schakelaar, 1 lamp) schakelaars vervangen
N = Blauw = aangesloten
L = Bruin = aangesloten
L1= Zwart = aangesloten

Nu met de hotelschakeling beginnen, eerst moet er nog 1 bruine draad getrokken worden maar dat komt wel goed.

Dit is mijn huidige situatie, met "oudewetse" schakelaars:
BG: geen lampen, 1x schakelaar, stuurt lamp 1e aan
1e: 1x lamp, 2x schakelaar, stuurt links lamp 1e aan, stuurt rechts lamp 2de aan
2de: 1x lamp, 1x schakelaar, stuurt lamp 2de aan.

Schakelaar BG= 3x zwart, 1x blauw(afgedopt), moet dus nog bruin naar toe
Schakelaar 1e = 4x zwart, 1x blauw(afgedopt), 2x bruin
Schakelaar 2e = 3x zwart, 1x blauw(afgedopt), 1x bruin(afgedopt)

Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan sluiten met de Neo CoolCam Wall Switch 1-gang(1knoppen)en 2-gang(2knoppen)?
Lijkt mij dat BG en 2de een 1-gang(1knop) gaan krijgen en de 2de een 2-gang(2knoppen)

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:52
Volgens mij wordt het een lastig verhaal zo. Als je op deze manier een hotelschakeling maakt dan weet Domoticz nooit of de lamp nu aan of uit is.
Ik heb zelf een dubbele WallSwitch van Coolcam waarbij ik niets heb aangesloten. Is gelukkig nog nooit stuk gegaan. Weet je wel zeker dat je ze op de juiste manier had aangesloten?

Xiaomi Mi Note 3 | Nexus 9 | Thecus N2810Plus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
quote:
Knielen schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:49:
Volgens mij wordt het een lastig verhaal zo. Als je op deze manier een hotelschakeling maakt dan weet Domoticz nooit of de lamp nu aan of uit is.
Ik heb zelf een dubbele WallSwitch van Coolcam waarbij ik niets heb aangesloten. Is gelukkig nog nooit stuk gegaan. Weet je wel zeker dat je ze op de juiste manier had aangesloten?
Ja, Ik heb meerdere 1CH Wall Switches
N = Blauw
L = Bruin
L1 = Zwart

Ik had de 2ch ook zo aangesloten en dan L2 leeggelaten.

Ik heb het half werkend. nog niet optimaal.
Zie: TerrorSource in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Tweakers V&A Ads

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True