Toon posts:

Hulp bij een monitor voor max €200,00

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er zo'n belachelijk enorm aanbod met monitoren is zie ik door de bomen het bos niet meer. |:(

Ik weet dat in deze prijsklasse je middelen beperkt zijn. Een lezing over hoe ik minimaal 300,00 euro voor een monitor moet uitgeven skip ik graag.

Om maar met de deur in huis te vallen:

Ik ben een casual gamer.

Mijn voorkeur gaat naar IPS of VA omdat ik de kleurweergave van TN over het algemeen te flets vind. Ik vind kleurweergave en contrast zeker belangrijk.

Freesync en Gsync zullen me een worst wezen want ik vind het overrated. Ik heb Freesync getest en alhoewel het een leuke toevoeging is wil ik me niet locken bij een GPU vendor die zijn technologie door de strot van de consument porbeert te duwen. Maak dit een open standaard....

Een verstelbaarheid in hoogte word zeker gewaardeerd.

Nu heb ik me al het schompes gezocht en houd ik dit lijstje met monitoren over:

AOC I2490PXQU/BT Grijs
Philips 243S7EHMB/00 Zwart
Iiyama ProLite XUB2492HSU-B1 Zwart
Dell P2317H Zwart
Dell P2417H Zwart
LG 24BK550Y-B Zwart
Iiyama XB2481HS-B1 Zwart

Wat is qua prijs/kwaliteit verhouding volgens menig Tweaker hier de beste aankoop?

HALP! ;(

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, enige wat ik je kan adviseren: ga reviews lezen. De pricewatch kan je daar bij helpen, kwestie van zoeken :)
Zelf veel met Dell en LG schermen gewerkt, maar das niet om te gamen.

De 23" dell zou ik sowieso skippen. Krijg je toch net het gevoel dat het scherm net iets te klein is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat idee had ik zelf ook al een beetje. Waarschijnlijk dat de monitor daarom relatief laag geprijsd is.

Bedankt voor je input.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Het beste is om even in de winkel een aantal monitoren te testen (of als je zin hebt om terug te sturen, online bestellen en even 5 minuten aanzetten). Advies is prima, maar bij monitoren speelt je eigen mening ook een rol. 23 inch vind ik trouwens niet te klein. Het is net wat je gewend bent. Mijn ouders hebben een 23 inch monitor en dat werkt prima. Tuurlijk, als je groter gewend bent, dan is 23 inch al snel klein, maar 23 inch heeft wel als voordeel dat het beeld iets scherper is.

Heb zelf 2x een Iiyama prolite XB2483HSU-b2 staan. Kost 180 euro per stuk. Ben er zelf heel blij mee en de prijs is niet te hoog. De monitor is te verstellen in hoogte, is te 'kantellen' en draaibaar over de voet. Ook is de monitor in pivot-modus te gebruiken. De monitor heeft eigenlijk geen last van backlight-bleed, waardoor je ook prima films/series kan kijken (als je dat zou willen) Ik game er ook weleens op en vind de monitor daar prima voor geschikt. (speel alleen geen shooters) De monitor heeft 2 nadelen.

1) In de meeste gevallen is de helderheid van de monitor voldoende. Echter als je in de volle zon wilt werken (zeker 's middags in de zomermaanden) dan is het beeld iets aan de donkere kant.
2) De monitor is 23.8 inch met een resolutie van 1080p, waardoor de monitor van dichtbij wat 'pixelig' kan overkomen.

Ik vind het niet echt dealbreakers. In de zomermaanden doe ik gewoon mijn rolluik een stukje naar beneden (scheelt direct in de hitte) en dan is er prima mee te werken. Ook zit ik op voldoende afstand om het beeld voldoende scherp te laten ogen.

[ Voor 31% gewijzigd door hoi1234 op 03-03-2018 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoi1234 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:25:
Het beste is om even in de winkel een aantal monitoren te testen (of als je zin hebt om terug te sturen, online bestellen en even 5 minuten aanzetten). Advies is prima, maar bij monitoren speelt je eigen mening ook een rol. 23 inch vind ik trouwens niet te klein. Het is net wat je gewend bent. Mijn ouders hebben een 23 inch monitor en dat werkt prima. Tuurlijk, als je groter gewend bent, dan is 23 inch al snel klein, maar 23 inch heeft wel als voordeel dat het beeld iets scherper is.

Heb zelf 2x een Iiyama prolite XB2483HSU-b2 staan. Kost 180 euro per stuk. Ben er zelf heel blij mee en de prijs is niet te hoog. De monitor is te verstellen in hoogte, is te 'kantellen' en draaibaar over de voet. Ook is de monitor in pivot-modus te gebruiken. De monitor heeft eigenlijk geen last van backlight-bleed, waardoor je ook prima films/series kan kijken (als je dat zou willen) Ik game er ook weleens op en vind de monitor daar prima voor geschikt. (speel alleen geen shooters) De monitor heeft 2 nadelen.

1) In de meeste gevallen is de helderheid van de monitor voldoende. Echter als je in de volle zon wilt werken (zeker 's middags in de zomermaanden) dan is het beeld iets aan de donkere kant.
2) De monitor is 23.8 inch met een resolutie van 1080p, waardoor de monitor van dichtbij wat 'pixelig' kan overkomen.

Ik vind het niet echt dealbreakers. In de zomermaanden doe ik gewoon mijn rolluik een stukje naar beneden (scheelt direct in de hitte) en dan is er prima mee te werken. Ook zit ik op voldoende afstand om het beeld voldoende scherp te laten ogen.
Ik zat zelf nog de B3 versie van deze monitor te eyeballen. VA panels hebben inderdaad uitzonderlijk goede zwartwaarden. Heel fijn bij multimedia en het bekijken van donkere afbeeldingen. Helderheidis voor mij niet echt een probleem want ik zet de helderheid van mijn monitor toch vaak rond de 30/100. Klinkt ook als een redelijke kanditaat. Ik ga denk ik de AOC I2490PXQU/BT proberen vanwege de positieve recensies. Als deze toch niet blijkt te bevallen ga ik denk toch een Iiyama VA pane monitor proberen.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:40:
Ik heb Freesync getest en alhoewel het een leuke toevoeging is wil ik me niet locken bij een GPU vendor die zijn technologie door de strot van de consument porbeert te duwen. Maak dit een open standaard....
Freesync is een open standaard. Nvidia kiest er (voorlopig) voor om het niet aan te bieden, gezien ze veel geld vangen voor de GSync chips. Andersom is dit geenzins het geval.
Pagina: 1