Geforce slechte performance?

Pagina: 1
Acties:

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25
Ik heb een probleempje.. hier eerst mijn systeem:

Athlon 700 (niet overclocked)
Asus K7V
128MB 133MHz
SBlive
Creative Annihilator pro DDR

Ik heb de nieuwste VIA AGP driver geinstalleerd en de Nvidia detonator 5.13 drivers.

Mijn probleem is als volgt: ik haal de hoogste scores in 3DMark 2000 (over de 4000) maar als je er naar kijkt lijkt het niet vloeiend te gaan. Niet echt schokken maar alsof het beeld steeds ff stilstaat. UT draait uitstekend op 1280x1024 maar ook daar sort of "schokt" het intro flyby. Ik vind ook bijvoorbeeld NFS5 op 1024 niet supervloeiend draaien terwijl ie bij een vriend van mij op een athlon 600 + G400 helemaal vloeiend draait. Toch trek ik dat systeem er met benchmarks volledig uit. Iemand enig idee hoe dit kan? Een spel als driver draait op 1024 met alles "full" ook niet lekker. HOe kan dat nou op een systeem als dit? BTW het lijkt geen driver probleem te zijn. Switchen met drivers haalt niets uit.

Verwijderd

Het volgende weet ik niet 100 % zeker maar misschien ligt het aan de monitor. Ik heb eens in een folder gekeken voor monitoren van Adi. Ik zag een bijschrift staat met :

'Geen comprimissen: De G-serie imponeert niet alleen door afmetingen, maar tevens ook door het vertonen van een briljante beeldscherpte, kleurenreproduktie en een flikkervrijbeeld...'

'HE' dacht ik, kunnen beelden flikkeren dan?
Dus MISSCHIEN ligt het aan je monitor.
Verder heb ik geen verklaring.

Waque

Verwijderd

euuuuuh misschien de voeding van je systeem?
nvidia 5.13 op TNT werkt ieder geval slecht, 3.68 is beter. Athlon en Geforce geven wel eens problemen, een voeding van 300 watt wordt aangeraden.....

• Mfpower
  • Laatst online: 18:25
Ik zal ff volledig zijn. Ik HEB een 300W voeding en ik heb een IIyama A702HT monitor. Dus daar kan het niet aan liggen. Zoals ik al zei maakt het niet uit welke driver ik gebruik, het probleem blijft. De detonator 5.x drivers zijn nodig om NFS5 te kunnen draaien.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24

Jag

Nou, het ligt hoogst waarschijnlijk aan de VIA agp driver. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij moet jij de AMD miniport driver (voor de AGP) gebruiken. Probeer het in ieder geval.

Jag

Verwijderd

Ik kreeg zelf ook problemen toen ik de nieuwste via (4-1, 3:20) installeerde; nadat de oudere versie er weer op stond liep de zaak weer perfect.

Verwijderd

Waque, flikkervrij beeld wil zeggen dat de refreshrate hoog genoeg is bij een bepaalde resolutie, dat je het beeld dus niet ziet trillen. Dat heeft hier niets mee te maken.

Verwijderd

Monitor: onzin
Voeding: onzin
Driver: mogelijk

Andere mogelijke oplossing: gebruik triple buffering en zet v-sync aan (vind je terug in de driver opties op het Control Panel)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

en in je bios?

bij tweak3d.net staat volgens mij een tweak guide. dus met de, volgens hun, goede instellen. (shadow video bios uit enzo)

Verwijderd

Ik weet waarschijnlijk het probleem, heb precies dezelfde kaart... ook van CREATIVE e.d.

en had ook beetje last van dat probleem...
Het probleem is heel simpel je RefreshRate van je monitor kan de FPS van je G-Force niet bijbenen. Waardoor er bepaalde frames niet worden weergegeven en het daardoor niet soepel aanvoelt

Had er ook last van in Quake 2, maar het is op te lossen..

Je moet je VSYNC voor OPENGL aanzetten... vaak is dit niet genoeg... zo moest ik namelijk in quake2 het commandeo CL_MAXFPS op 144 zetten aangezien me Refreshrate van me monitor op die resolutie 144Hz is.
Het geeft dus aan dat het spel niet harder dan 144FPS mag lopen. Zodat me monitor het wel bijbeent.

Ik hoop dat ik je herbij een duidelijke uitleg heb gegeven...

Sniper logged out....

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
Hey man !!
THNX AL LOT
VSYNC aanzetten helpt echt wel !
Helemaal omdat mijn monitor op 75 Hz staat.
Het leek idd altijd net of ie schokte, het beeld schoof gewoon stukkies op !!
Nu is dat verholpen :)

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
hehe hoorde ik iiyama?
zit hier met een a901HT
de refresh rate zijn al insane 120Hz bij 1024x786. maar met powerstrip haal je 140Hz
dus haal powerstrip en veel succes.

dit is af en toe erug lastig te doen, veel succes

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik zou nooit boven de 100hz gaan zitten verschil zie je toch niet. algemaaen wordt aangenomen dat je bij 75hz of hoger al geen verschil meer ziet. het is namelijk minder goed voor je monitor het stelt er hogere eisen aan. bij 140 hz is je monitor eerder af. of hij het toevalig net aan kan of niet

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
:) dat zijn wijze woorden.

Verwijderd

Nee hoor , dat is gelul . Als je 140 Hz gewend bent ga dan maar eens naar 100 terug . Wedden dat je het merkt ? Andersom niet maar zo dus 100% zeker wel . Als je geen verschil ziet moet je een (geleide)hond aanschaffen .

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
/me ziet geen verschil....boven de 85 hz neem je zowiezow geen verschillen meer waar.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1