Werking Joy-Con (Wireless/Non-Wireless) voor Nintendo Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1047787

Topicstarter
Ik had een vraagje ivm de werking van de Joy-Con controllers van de Nintendo Switch. Ik overweeg om er één te kopen voor mijn zoon van 8 jaar oud. Nu ben ik geen voorstander van het gebruik van Wireless technologie voor jonge kinderen (zeker niet wanneer ze uren aan één stuk met de console spelen).
Ik had hieromtrent 2 vragen:

- Kan je Wifi, Bluetooth en NFC afzetten tijdens het spelen met de Nintendo Switch?
- Hoe werken de Joy-Con controllers wanneer ze attached zijn aan de game-console en wanneer ze niet attached zijn? Ik had ergens gelezen dat ze op basis van Bluetooth werken.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:26
Joy-Con en pro controllers werken via Bluetooth.
Toevallig donderdag van Nintendo TD gehoord toen ik vragen had over mijn Joy-con.

WIFI kun je gewoon uitzetten op de switch.

NFC , dat is zo zwak, daar zou ik me niet te veel zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1047787

Topicstarter
Remcheese bedankt voor je reply.
Ik heb ergens gezien dat je Bleutooth kan afzetten in de algemene settings via Airplain. Betekent dit dan dat de Joy-Con niet meer werken wanneer je in Airplane mode zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als de Joy Cons aan de switch vast zitten gebruiken ze een fysieke verbinding in plaats van Bluetooth. Bron: https://reswitched.tech/hardware/joycon

Woon je eigenlijk in een kooi van Faraday? Want anders snap ik niet waarom je jezelf hier druk om maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 03-03-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:11
Zowel de Joycons als de Pro controller kunnen in airplane mode, zonder bluetooth, verbinden. De Joycons moeten dan aan de Switch vast zitten aan de zijkant, en de Pro controller werkt over een bedrade verbinding wanneer aangesloten.

Desalniettemin is er geen enkele wetenschappelijke studie die ook maar voor een haartje aantoont dat radiogolven enig effect hebben op de mens. Laat staan de frequenties waar wifi of bluetooth op werken (en al helemaal NFC...).
Hoe ga je hier mee om wanneer je zoon buiten komt? De lucht zit vol met FM/AM, 3G/4G, satellietverkeer, sowieso 'straalt' talloze elektronica een beetje uit.

Wat zou schadelijker zijn? Een kind urenlang met een console laten spelen (klein scherm korte afstand -> ogen, verslaving, meer volwassen content), of een draadloze radiofrequenties waar al generaties lang mensen in leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:53
Richh schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:55:
Zowel de Joycons als de Pro controller kunnen in airplane mode, zonder bluetooth, verbinden. De Joycons moeten dan aan de Switch vast zitten aan de zijkant, en de Pro controller werkt over een bedrade verbinding wanneer aangesloten.

Desalniettemin is er geen enkele wetenschappelijke studie die ook maar voor een haartje aantoont dat radiogolven enig effect hebben op de mens. Laat staan de frequenties waar wifi of bluetooth op werken (en al helemaal NFC...).
Hoe ga je hier mee om wanneer je zoon buiten komt? De lucht zit vol met FM/AM, 3G/4G, satellietverkeer, sowieso 'straalt' talloze elektronica een beetje uit.

Wat zou schadelijker zijn? Een kind urenlang met een console laten spelen (klein scherm korte afstand -> ogen, verslaving, meer volwassen content), of een draadloze radiofrequenties waar al generaties lang mensen in leven?
Dit.

Helaas hebben veel mensen irrationele angsten omtrent het gebruik van draadloze technologie. TS is hier een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Richh schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:55:
Vanwege je die laatste zin klopt het niet. Radiogolven kunnen iemand doden als ze maar genoeg energie hebben, denk aan een magnetron of een radar-installatie. Reguliere straling zoals wifi is inderdaad waarschijnlijk ongevaarlijk, al is er ook nooit écht gedegen en langdurig onderzoek naar gedaan (met name eventuele langetermijneffecten zijn lastig aan te tonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:11
Aikon schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:32:
[...]

Vanwege je die laatste zin klopt het niet. Radiogolven kunnen iemand doden als ze maar genoeg energie hebben, denk aan een magnetron of een radar-installatie. Reguliere straling zoals wifi is inderdaad waarschijnlijk ongevaarlijk, al is er ook nooit écht gedegen en langdurig onderzoek naar gedaan (met name eventuele langetermijneffecten zijn lastig aan te tonen).
Inderdaad een belangrijke nuance :P ik bedoelde inderdaad de radiogolven die we nu gebruiken voor draadloze communicatie.

In ieder geval de frequenties waarop AM/FM radio en de oude hark-TV antennes werkten, moeten wel veilig zijn: hier hebben we al generaties mee te maken.

Bluetooth, werkend op de populaire 2,4ghz band, is ook al meer dan 20 jaar onder ons. Als het echt sterke effecten had, dan hadden we dat nu allang gemerkt.
Pagina: 1