PC game doorverkopen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 18:22
Ik heb een aantal maanden geleden in een opwelling een 2ehands game-pc gekocht. Daar de originele versies van Star Wars Battlefront 1 en van Battlefield 1 bij gekocht en uiteraard gespeeld.

Je raadt het al: na een paar maanden niets met de pc gedaan te hebben deze weer verkocht. Echter kan ik die originele spellen ook gewoon doorverkopen? Ik heb ze namelijk al wel geïnstalleerd gehad. Ik heb al wel gezocht maar kan het antwoord niet vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ze aan je steam hangen, kun je ze volgens mij niet doorverkopen, tenzij je je steam account meeverkoopt. Zo doe ik het, in ieder geval. Ik heb voor elke 'grote' game een los steam account welke ik dan via family sharing met mijn hoofdaccount deel, zodat ik daaronder kan gamen. Mocht ik het spel dan willen verkopen, verkoop ik hem gewoon met account en al :)

Maar goed, vertel eens wat meer over jouw situatie.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Ik heb beide games inderdaad gekoppeld aan mijn Origin account. Ik weet niet of dat hetzelfde is als Steam, maar het concept is gelijk volgens mij.

Ik ben niet zo slim geweest om de games te koppelen aan dummy mail accounts. Ik vind het ergens tochbwel wat vreemd dat een (pc) game niet meer doorverkocht kan worden wanneer het eenmaal geactiveerd is en gekoppeld aan een email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:00

Stronkie

Where wind is Trouble

om maar gelijk in huis te vallen , je komt de game niet meer.. je koopt een personelijke licentie om het spel te mogen spelen. Vandaar dat je deze games niet kunt doorverkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Games worden gekoppeld aan je account bij Origin, Steam en Uplay. De enige manier om ze daarna te verkopen is om de complete account te verkopen, wat dan weer niet mag volgens de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Inmiddels ook hierover iets teruggevonden op de site van Origin/EA. Jammer, maar helaas. Ergens vind ik het niet kunnen, maar ik had uiteraard voordat ik de games kocht eerst de kleine lettertjes maar moeten lezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Goofman schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:22:
Ik heb beide games inderdaad gekoppeld aan mijn Origin account. Ik weet niet of dat hetzelfde is als Steam, maar het concept is gelijk volgens mij.

Ik ben niet zo slim geweest om de games te koppelen aan dummy mail accounts. Ik vind het ergens tochbwel wat vreemd dat een (pc) game niet meer doorverkocht kan worden wanneer het eenmaal geactiveerd is en gekoppeld aan een email adres.
Dit is toch al decennia lang aan de gang? Vroeger dan met CD-keys enzo, nu met persoonlijke accounts.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:55
Ramon schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:17:
[...]
Dit is toch al decennia lang aan de gang? Vroeger dan met CD-keys enzo, nu met persoonlijke accounts.
Oude CD-Keys kon je gewoon doorverkopen. Ik kan me nog herinneren dat CoD1, CoD2 en CoD4 gewoon een boxed editie hadden met een keycode die niet aan een gebruiker was gekoppeld. Zolang er maar 1 iemand op de key online was kon je gewoon spelen. Zodra er 2 of meer mensen tegelijkertijd aan het spelen waren kreeg je de melding Key-code in use.
Pagina: 1