Vraag

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11 22:16
Ik zoek een?
Momenteel heb ik een LG G4 met een slechte accu en verouderde android. LG heeft mij erg teleurgesteld in zowel de hardware (bootloop) als het volledig gebrek aan software updates. Daarom wil ik nooit meer een LG telefoon. Ik ben al enkele weken aan het kijken maar heb nog geen keus kunnen maken. Ik kijk veel youtube dus de telefoon moet redelijk geluid hebben. Niet te blikkerig. Misschien zie ik een telefoon over het hoofd?

Verplicht:
High end soc
Android 8 of binnenkort een update
Fabrikant die bekend staat om snelle software updates
Iets minder groot dan de G4 (5.2" max)
Uitbreidbaar geheugen
Usb c
32 gb minimaal
Goede camera
Goede luidspreker(s)

Leuk:
Lineage ondersteuning
Project treble
Stereo front facing speakers
Waterdicht
Optical image stability

Niet:
Een LG
Iphone

Wat is je budget?
200 euro bij een telefoonbedrag van 10 euro in de maand zodat er geen bkr registratie plaatsvind. Dat is met abbo. Losse koop ongeveer 500 euro. Maar is geen harde limiet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony xperia zx1
Huawei p10
Nokia 8
Sony xperia zx2 compact

Welke vragen heb je hier nog over?
De huawei p10 heeft nog geen android 8, maar voor de rest een mooi toestel. Ik twijfel over het formaat van de xperia xz1 en de grote bezels. Nokia 8 heeft geen project treble maar wel snelle updates. Wel een wat mindere camera.

[ Voor 7% gewijzigd door KoekBenaan op 03-03-2018 19:31 ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou sowieso de batterij even vervangen. dat is makkelijk zelf te doen en niet duur.
icm nieuw Ab. bedoel je ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Xperia XA2?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Uit je lijstje is Nokia de beste keuze voor updates, dat doen ze voortreffelijk.

• KoekBenaan
Hackus schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:36:
Ik zou sowieso de batterij even vervangen. dat is makkelijk zelf te doen en niet duur.
icm nieuw Ab. bedoel je ?
Gezien de bootloop problemen en de verouderde android ga ik er verder geen geld meer in steken. Telefoon wil ik inderdaad met abbo of los als de totale prijs voordeliger is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

KoekBenaan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:31:
[...]

Gezien de bootloop problemen en de verouderde android ga ik er verder geen geld meer in steken. Telefoon wil ik inderdaad met abbo of los als de totale prijs voordeliger is.
Bootloop valt onder garantie, of is het nu nog steeds het geval ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:28
Oneplus 5t? Mogelijk via mobiel.nl volgens mij, zat er in ieder geval zelf naar te kijken.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nokia 7 Plus?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Onlangs heeft mijn vriendin een moto G5 plus aangeschaft. Is sneller dan mijn Galaxy s7 en geen bloatware. De accu gaat ook erg lang mee. Ik weet wel wat mijn volgende telefoon wordt

• KoekBenaan
Hackus schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:00:
[...]

Bootloop valt onder garantie, of is het nu nog steeds het geval ?
De telefoon is al een keer gerepareerd. Maar geen idee of de garantie dan verlengd wordt. Is inmiddels al bijna 2,5 jaar oud. Ik wil gewoon een nieuwe telefoon waar de software updates wel goed bij geregeld zijn.

Zit momenteel op android 6 en patchniveau van 2016-7-1. Gewoon om te huilen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

G4 draait al lang op Android 7 lol

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:58
Hackus schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:25:
G4 draait al lang op Android 7 lol
Naar mijn weten hebben alleen de mensen in Zuid-Korea deze update

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SurfBoy schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:27:
[...]
Volgens mij is dat idd ook het geval, dacht niet dat er sinds dit bericht nog een update verschenen was voor de G4?

https://www.droidapp.nl/n...iligingsupdates-lg-g3-g4/

https://www.droidapp.nl/o...ikant-waar-blijft-update/

LG en updates is gewoon bedroevend Niet te geloven hoe snel ze soms daarmee stoppen na het verschijnen van een nieuw model.

V.w.b. Project treble, niet iedere telefoon in je korte voorkeurslijstje is (of wordt) van Project Treble voorzien. De Nokia 8, als voorbeeld, krijgt nog snel nieuwe updates. Zit nu op Oreo 8.1 met security update 2018-02 maar is geen Project Treble telefoon omdat deze oorspronkelijk met Android 7 is uitgeleverd.

Of je daardoor de Nokia 8 uit je lijstje zou moeten verwijderen valt te bezien. Prijs voor een los toestel kan soms heel erg scherp zijn (vanaf zo'n €350,- zelfs), en dat lijkt me, hoewel niet perfect, een heel aardige prijs gezien zijn specificaties.

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 03-03-2018 18:03 ]

Testing, one, two ...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SurfBoy schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:27:
[...]

Mijn zwager heeft een G4 waar het moederbord van is vervangen (bootloop geval), en die kreeg 28nov Android 7
(Duitsland)

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:09
KoekBenaan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:22:
[...]

De telefoon is al een keer gerepareerd. Maar geen idee of de garantie dan verlengd wordt. Is inmiddels al bijna 2,5 jaar oud. Ik wil gewoon een nieuwe telefoon waar de software updates wel goed bij geregeld zijn.

Zit momenteel op android 6 en patchniveau van 2016-7-1. Gewoon om te huilen.
Is die reparatie door Dynafix uitgevoerd? Dan heb je nog 3 maanden garantie op de reparatie weet ik door dezelfde bootloop problemen met mijn Nexus 5 ;( Die is 2 keer naar Dynafix geweest en toen was het nog niet gemaakt, uiteindelijk ook maar een andere telefoon gekocht.

Gaat je vereiste dat je nieuwe telefoon kleiner moet zijn om de lengte, breedte of allebei? Als je telefoon smaller moet zijn is de Galaxy S8 misschien wel wat? Ik heb deze nu sinds september en ben nog nooit zo tevreden geweest met een telefoon :) Het updatebeleid is helaas niet je van het. De maandelijkse securityupdates komen wel op tijd, maar de Android 8 update is pas sinds afgelopen week beschikbaar in Nederland.

Als de software updates voor jou het belangrijkste zijn, zou ik uit het lijstje voor de Nokia 8 gaan! Misschien valt de Moto X4 nog te overwegen, toch weer 100 euro goedkoper.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Maar als je perse Project Treble wilt dan heb je de keuze uit de volgende toestellen:
Google
Google Pixel
Google Pixel XL
Huawei
Huawei Mate 9
Honor 8 Pro

Aangezien geen van deze onder je andere criteria, met name budget vallen, kan ik je Moto toestellen of Nokia aanraden voor snelle updates. Of de OnePlus, die doen dat volgens mij ook wel aardig.

[ Voor 12% gewijzigd door Verona27 op 03-03-2018 18:36 ]

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:58
Hackus schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:33:
[...]

Mijn zwager heeft een G4 waar het moederbord van is vervangen (bootloop geval), en die kreeg 28nov Android 7
(Duitsland)
Hm... Apart, ben zelf namelijk ook een G4 eigenaar. Apart dat ie dan al wel in Duitsland in omloop is, maar niet in Nederland

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SurfBoy schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:52:
[...]
Hm... Apart, ben zelf namelijk ook een G4 eigenaar. Apart dat ie dan al wel in Duitsland in omloop is, maar niet in Nederland
Die verschillen in beschikbare updates per Europa land ben ik wel vaker tegen gekomen. Ik kreeg hier in Nederland bij toestellen, origineel afkomstig uit Duitsland of Italië, soms maanden eerder een update aangeboden vergeleken met toestellen oorspronkelijk voor de Nederlandse bedoeld. Dat zal beslist wat met het aantal inwoners (gebruikers) per land te maken hebben verwacht ik. Maar als Duitsland al geweest is dan zou Nederland toch ook nog wel gaan volgen?

Testing, one, two ...

• KoekBenaan
Verona27 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:34:
Maar als je perse Project Treble wilt dan heb je de keuze uit de volgende toestellen:
Google
Google Pixel
Google Pixel XL
Huawei
Huawei Mate 9
Honor 8 Pro

Aangezien geen van deze onder je andere criteria, met name budget vallen, kan ik je Moto toestellen of Nokia aanraden voor snelle updates. Of de OnePlus, die doen dat volgens mij ook wel aardig.
Project treble lijkt helaas niet te worden wat ik ervan had verwacht, als ik de CEO van HTC mag geloven. Dus het is geen harde eis.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
KoekBenaan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:27:
[...]

Project treble lijkt helaas niet te worden wat ik ervan had verwacht, als ik de CEO van HTC mag geloven. Dus het is geen harde eis.
Ja, dat is jammer. Ik heb zelf een Moto Z Play, die wordt nog wel aardig ondersteund, super snel zoals bij Apple gaat het niet maar zit qua beveiligingsupdate op 1 december en Oreo zijn ze mee bezig, zeggen ze. Nokia schijnt wel echt goed te zijn, maar dat weet ook niet eerste hand.

• KoekBenaan
Bedankt voor de berichten allemaal.

Sony xperia xa2: midrange soc, vrij dik, geen fan van de curve in het glas.
Oneplus 5t: te groot
Nokia 7 plus: te groot, android one is wel mooi
Moto g5 plus: midrange soc

Nokia 8 is een goede kandidaat. Huawei p10 alleen als de android 8 update uitkomt, waarschijnlijk deze maand. De zx1 is een twijfel door de afmetingen. De zx2 compact is erbij gekomen als mogelijkheid, maar komt pas in april uit.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lijkt mij niet echt een verkeerde keuze, de Nokia 8 dus. Wil je deze voor een aantrekkelijk bedrag aan willen kopen dan zou ik vooral het aanbod via Amazon (de, es, it) eens goed in de gaten houden. Toestel is in Nederland ook al eens even rond de €400,- geweest maar dat is alweer even geleden. Via Amazon komt ie met regelmaat aantrekkelijk geprijsd voorbij, zowel in single als dual sim uitvoering.

Testing, one, two ...

• KoekBenaan
hardware-lover schreef op zondag 4 maart 2018 @ 01:08:
Lijkt mij niet echt een verkeerde keuze, de Nokia 8 dus. Wil je deze voor een aantrekkelijk bedrag aan willen kopen dan zou ik vooral het aanbod via Amazon (de, es, it) eens goed in de gaten houden. Toestel is in Nederland ook al eens even rond de €400,- geweest maar dat is alweer even geleden. Via Amazon komt ie met regelmaat aantrekkelijk geprijsd voorbij, zowel in single als dual sim uitvoering.
Heb even op amazon.de gekeken, en inderdaad is ie daar te koop voor €348,-.
https://www.amazon.de/Nokia-Smartphone-spritzgesch%C3%BCtzt-Android-stainless-steel

Maar zie dat deze verkocht wordt door een externe verkoper. Geen idee hoe betrouwbaar dat is en hoe de garantie dan geregeld is.

Verder heb ik nog gekeken naar toestellen met android one, en heb daar nog de nokia 6 2018 gevonden. Maar die is nog niet beschikbaar.
https://www.android.com/one/
Blijkbaar is een snapdragon 630 ook vrij rap in normaal gebruik tegenover een 835.

Ik denk dat ik nog even wacht op de volgende dingen en dan mijn beslissing ga maken:
  • Huawei p10: android 8 update
  • Nokia 8: aanbieding of bij tele 2 abbo te krijgen zijn
  • Nokia 6 2018: reviews en beschikbaarheid
  • Sony xperia zx2 compact: reviews en beschikbaarheid

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-10 22:09
Xiaomi Mi 6? Ondersteuning voor custom rom, Snapdragon 835, goede camera, ~320€, 5" scherm.

Alleen geen uitbreidbare opslag

[ Voor 95% gewijzigd door wouterg00 op 04-03-2018 21:53 ]

• KoekBenaan
wouterg00 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:51:
Xiaomi Mi 6? Ondersteuning voor custom rom, Snapdragon 835, goede camera, ~320€, 5" scherm.

Alleen geen uitbreidbare opslag
Bij de eerste review lees het het volgende:
Een interessante telefoon voor +- 400 euro, welke dezelfde krachtige processor als de Samsung S8 heeft, maar het een beetje laat liggen op software gebied.
Heb geen zin om meteen een custom rom te moeten installeren. Dan ben je meteen je garantie kwijt, tenzij xiaomi dit goed vind.

• KoekBenaan
Heb inmiddels de officiële (beta?) android 7 update van LG er handmatig opgezet. Snap niet waarom LG die nog gewoon heeft uitgebracht want het is rete stabiel en veel soepeler dan android 6.

Ik ga waarschijnlijk voor de Sony xperia zx2 compact omdat die aan al mijn eisen voldoet en met de gratis koptelefoon een hele mooie deal is.

Bedankt voor de hulp allemaal!
Pagina: 1