Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

bij nieuwe laptop op wifi steam en downloads max 3MB/s (24mb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rolbo780
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 09:16
Mijn vraag
...
Ik ben al een tijdje aan het googlen maar ik kom er niet achter wat het probleem kan zijn.

Op mijn oude laptop had ik via wifi gewoon de max download op alles. Nu op mijn nieuwe laptop heb ik op steam en bv via explorer een max van 3MB/s als ik op Origin download dan gaat hij gewoon naar 9MB/s zonder problemen. Ja steam staat op unlimited download. Alles staat dus open. Als ik mijn laptop op de kabel zet gaat Steam en explorer gewoon met 9-10MB/s dus het ligt niet aan de instellingen van de programma's. Verbinding is 130Mbps via wifi

Weet iemand wat het probleem is.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10

Acer Predator Helios 300
Intel core i7-7700HQ
Nvidia GeForce GTX 1060
16GB DDR4
256GB PCIe hdd
Wifi : Qualcomm Atheros Communications QCA61x4A

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Internet afgezocht en mensen gevonden met hetzelfde probleem zonder oplossing. Iedereen geeft de standaard antwoorden dat wifi niet altijd betrouwbaar is of het ligt aan de isp of je programma staat gelimiteerd. Dit is dus allemaal niet het geval.

Alle reacties

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Driver updaten (Qualcomm Atheros Communications QCA61x4A).

Verder is Atheros in mijn ogen rommel. Ik prefereer Intel Dual Band 8260

[ Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 03-03-2018 14:43 ]

Trein?

• Rolbo780
Uiteraard heb ik al 3 verschillende drivers geprobeerd.......

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je Bluetooth al uitgezet op je laptop; die wordt namelijk shared met de WiFi-kaart.

Vergeet ook niet dat deze kaart maximaal 867Mbps kan halen bij volledige ondersteuning van alle randfactoren; 130Mbps verbinding doet me vermoeden dat jouw WiFi thuis niet helemaal "modern" is. Zit dit nu te tikken op mijn laptop met een Intel 8260 WiFi-kaart en verbonden op 800Mbps.

Hebben andere apparaten op jouw WiFi-netwerk ook lage snelheden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:30
je geeft zelf het antwoord al: wifi traag vs. bedraad netwerk snel.

Het probleem zit dus in de wifi, netwerkkaart driver kan een oplossing zijn, en of iemand Atherosspul rommel is is niet relevant.
Gebruik je 2,4 of 5GHZ? is het kanaal wat je gebruikt niet al door de buren bezet? verbetert de verbinding als je locatie laptop veranderd? andere wifi apparaten hetzelfde probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Tens op 03-03-2018 14:06 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:05:
Heb je Bluetooth al uitgezet op je laptop; die wordt namelijk shared met de WiFi-kaart.

Vergeet ook niet dat deze kaart maximaal 867Mbps kan halen bij volledige ondersteuning van alle randfactoren; 130Mbps verbinding doet me vermoeden dat jouw WiFi thuis niet helemaal "modern" is. Zit dit nu te tikken op mijn laptop met een Intel 8260 WiFi-kaart en verbonden op 800Mbps.

Hebben andere apparaten op jouw WiFi-netwerk ook lage snelheden?
of gewoon via 2.4ghz verbonden is ?

mijn Broadcom doet dan een linkrate van 144mbits..
op 5ghz linkt die met 1300mbits..

en BT aan / uit maakt hier iig niet uit :-)

404 Signature not found

• Rolbo780
Ja ik had in mijn vraag al div. antwoorden geven maar zal ze nog een keer hier vermelden.

Bij het ene programma gaat de download snelheid max 3MB/s (24Mbs) bij het andere programma gaat hij wel naar bv 9MB/s (80Mbs) ja bij wifi op dezelfde latop.

Het ligt dus niet aan het signaal of bedraad en wifi als ik bedraad doe gaan alle programma's naar de 9MB/s.

Ik weet niet hoe ik dit beter kan uitleggen alle standaard oplossingen heb ik dus al gedaan. En ja als ik mijn oude latop via dezelfde wifi naast elkaar zet gaat mijn oude laptop op de volle snelheid bij alle programma's en mijn nieuwe zoals beschreven dus niet.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dan ligt het aan het protocol, eventuele driver/wifi-stack gebaseerde tweaks en misschien zelfs driver parameters mbt latency. Met andere woorden: software op je laptop loopt met je wifi te rommelen.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:56
Welk type router/access point gebruik je? Kun je eens een screenshot van de adapterstatus van beide laptops maken?
In Windows 10: Rechtermuisknop op het Windows-logo linksonderin > Netwerkverbindingen > Adapteropties > Rechter muisknop op je WiFI-adapter > Status

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ff opsommen
Provider:___________.... MB/s ... Mbps
Router (bedraad):____.... MB/s ... Mbps
Router (draadloos):___16,25 MB/s 130 Mbps
Laptop (bedraad):____10 MB/s 80 Mbps
Laptop (draadloos):___9 MB/s 72 Mbps

[ Voor 19% gewijzigd door MedionAkoya op 03-03-2018 14:48 ]

Trein?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wifi : Qualcomm Atheros Communications QCA61x4A
Exact welke? Juist die 'x' maakt in dezen erg veel uit :o

Als het een QCA6174A betreft heb je een licht verouderde maar verder prima 2x2 MIMO WiFi-ac NIC. Dan vallen deze cijfers tegen. Maar als het een QCA6104A is, is het een ultiem low-end abgn 1x1 SISO WiFi-n onding. In dat geval is dit redelijk in lijn met wat je kunt verwachten.

Verder: netwerksnelheden worden altijd in Mbps, niet MBps uitgedrukt. Hou het consequent en duidelijk om verwarring te voorkomen.

Oslik blyat! Oslik!

• Rolbo780
het is de 2x2 MIMO WiFi-ac NIC

Aan de reacties te zien is het nog steeds niet duidelijk denk ik. Het ligt niet aan de adaptor of wifi. Het probleem is nogmaals.

Bij Steam download ik met 3MB/s of hoe ik dat moet weergeven. Bij internet explorer ook.
Download ik via Origin een game gaat de snelheid naar de max 10MB/s (dat is denk ik dan 100Mbps heb dat ook als glasvezel van kpn) en ja allen via WiFi. Er lijkt dus ergens in mijn laptop iets te zeggen dat ik met steam of internet excplorer maar max met 3MB/s kan downloaden als ik via wifi zit en ja op steam staat alles open en geen max download.

Pak ik mijn oude laptop zelfde programma's zelfde wifi naast elkaar gaan ze allemaal naar de max van 10MB/s (100Mbps)

Ga ik bedraad gaan deze ook naar 10MB/s dus er is ergens iets in mijn laptop die aangeeft dat het bij bepaalde verbindingen een max zit van 3MB/s let wel op Wifi alleen

Nogmaals wifi werkt prima het signaal is goed

Ik denk dat het in de hoek van wat Johnkeates benoemd alleen waar moet ik zoeken.

Ik heb een nieuwe laptop en vanaf dag 1 heb ik dit probleem.
pricewatch: Acer Predator Helios 300 PH317-51-73GB
Wellicht dat iemand weet of er een instelling zit op deze laptop waar dit verkeerd is ingesteld vanaf fabriek.

Bedankt voor jullie reacties maar geloof me voordat ik hier heb gepost heb ik al heel veel geprobeerd.
Ik hoop dat het probleem nu echt duidelijk is.

• theblindman
Rolbo780 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:23:
het is de 2x2 MIMO WiFi-ac NIC

Aan de reacties te zien is het nog steeds niet duidelijk denk ik. Het ligt niet aan de adaptor of wifi. Het probleem is nogmaals.

Bij Steam download ik met 3MB/s of hoe ik dat moet weergeven. Bij internet explorer ook.
Download ik via Origin een game gaat de snelheid naar de max 10MB/s (dat is denk ik dan 100Mbps heb dat ook als glasvezel van kpn) en ja allen via WiFi. Er lijkt dus ergens in mijn laptop iets te zeggen dat ik met steam of internet excplorer maar max met 3MB/s kan downloaden als ik via wifi zit en ja op steam staat alles open en geen max download.

Pak ik mijn oude laptop zelfde programma's zelfde wifi naast elkaar gaan ze allemaal naar de max van 10MB/s (100Mbps)

Ga ik bedraad gaan deze ook naar 10MB/s dus er is ergens iets in mijn laptop die aangeeft dat het bij bepaalde verbindingen een max zit van 3MB/s let wel op Wifi alleen

Nogmaals wifi werkt prima het signaal is goed

Ik denk dat het in de hoek van wat Johnkeates benoemd alleen waar moet ik zoeken.

Ik heb een nieuwe laptop en vanaf dag 1 heb ik dit probleem.
pricewatch: Acer Predator Helios 300 PH317-51-73GB
Wellicht dat iemand weet of er een instelling zit op deze laptop waar dit verkeerd is ingesteld vanaf fabriek.

Bedankt voor jullie reacties maar geloof me voordat ik hier heb gepost heb ik al heel veel geprobeerd.
Ik hoop dat het probleem nu echt duidelijk is.
Ik begrijp wat het probleem is, maar toch zou ik graag de antwoorden op bovenstaande vragen zien :)

• Rolbo780
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HdTY8h98pNrIhZvNYc9tcw6X/full.png?nohitcount=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uXWdbnM1GCLBYXrQFPpNQcQm/full.png?nohitcount=1

• theblindman
Duidelijk, en hoe ziet dit scherm er op je vorige laptop uit?

• Rolbo780
Daar geeft Origin hetzelfde beeld alleen dan max 6 MB/s en Steam gaat daar ook 6MB/s dat komt omdat daar de wifi verbinding 65Mbps max (oude laptop) dus geeft geen beperking van 3MB/s zoals hij bij de nieuwe laptop zoals je kunt zien wel zo is.

• Rolbo780
Er niemand die weet hoe dit kan? Kom het vaker tegen op internet en daar weet ook niemand wat het kan zijn. Er moet toch iemand zijn die dat weet?

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Heb je het ook met andere browsers?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• theblindman
Het zou niet uit moeten maken, maar houd je last van het probleem als je IPv6 uitschakelt?
Dat kun je doen daar het vinkje weg te halen bij Internet Protocol v6 bij de Eigenschappen van je netwerkadapter

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:49
130mbit wifi connectie geeft volgens mij aan dat ie op 2.4ghz is verbonden, dit is niet ideaal
Je wil liever dat ie op 5ghz gaat verbinden.

1) kan je laptop dat aan ?
2) zend je modem dit uit ?
3) is de ontvangst ervan nog ok op de 5ghz band (check via rssi tool , idealiter is beter dan -60)
4) kan je de laptop forceren dit te gebruiken ? (intel kaarten hebben een setting "prefereer 5ghz band" in de software)
5) indien je laptop blijft kiezen voor 2.4ghz kan je je wifi banden van je modem eventueel aparte namen geven.

hoe controleer je dit ? in een ideale situatie gaat je wifi koppeling 433mbit of 866mbit aangeven (dan moet je er wel al echt vlak naaststaan). dan ben je zeker dat ie op 5ghz is gekoppeld

• Rolbo780
Klopt de kpnbox V9 heeft geen 5ghz. Maar daar ligt het probleem niet helaas.
@theblindman maakt geen verschil. Hij blijft op steam max 3MB/s met 130Mbps en op de oude laptop 6MB/s met 65Mbps blijft voor mij een raadsel.
Pagina: 1