Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi accesspoint

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LTTFF
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:12
ik hoop dat ik de vraag op de goede plaats stel. heb heel wat gezocht op internet maar kom er niet echt uit.
de kwestie is dat ik in een ruimte een vaste pc met bekabeld internet heb. de wifi in deze ruimte is echter slecht. daar mijn kinderen veel in deze ruimte zitten en graag gebruik willen maken van de wifi wil ik dus een accespoint gebruiken in deze ruimte maar heb er dus maar 1 kabel liggen, en die zit in de pc. hoe kan ik in deze setup het beste een wifi accespoint creeren in deze ruimte? er zit geen draadloze netwerkkaart in mijn pc.

Beste antwoord (via rens-br op 05-03-2018 10:39)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Accespoint aansluiten op de kabel die nu in je computer zit.
En computer aansluiten met kabel op ap.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat heb je zelf al gevonden, welke opties heb je onderzocht en denk je dat goed of niet goed zijn voor jouw situatie ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Accespoint aansluiten op de kabel die nu in je computer zit.
En computer aansluiten met kabel op ap.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

lier

MikroTik nerd

Je hebt dus een accesspoint nodig met twee netwerkaansluitingen (welke intern op een switch zitten). Dan kan je hem aansluiten zoals @chucky666 het beschrijft.

Even op GoT zoeken naar de accesspoint van KPN, dan ben je eenvoudig en goedkoop snel klaar.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:47
Ubiquiti unifi ap hebben soms 2 poorten. Waarvan de tweede poort voor de pc kan dienen.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Als aanvulling op @lier : https://m.apparatuurvoort...&utm_campaign=wifiservice

De hierboven genoemde optie van ubiquiti is al snel 2x zo duur en voegt voor jouw situatie (zoals je die beschrijft) niets toe.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En anders een switch er tussen. Netwerkkabel in de switch, en uit de switch een kabel naar je pc en een kabel naar je access point.

• LTTFF
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:12
tnx allemaal voor de tips. heb het opgelost door een tplink router die ik nog had liggen te gebruiken als accespoint en doorlussen naar de pc.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@LTTFF je openingspost is wel heel erg aan de karige kant. Het is namelijk belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven en aan te geven wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt. Nu is je vraag al opgelost, maar let daarop bij een volgend topic.
Pagina: 1