SONY A7III - NIKON D3400 - TAMRON 28-75 - DJI RONIN SC - DJI MAVIC AIR FLY MORE COMBO - POLAR PRO CINEMATIC SERIES - RODE MICROFOON - THULE ASPECT BACKPACK
Vraag
Alle reacties
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
heb de nameservers aangepast, De ip adressen, maar mijn domein wil nog steeds geen Link leggen met mijn Site..MAX3400 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:07:
Welke tutorials? Werken ze allemaal 100% niet, gedeeltelijk, soms? Wat ze je hoster ervan?
SONY A7III - NIKON D3400 - TAMRON 28-75 - DJI RONIN SC - DJI MAVIC AIR FLY MORE COMBO - POLAR PRO CINEMATIC SERIES - RODE MICROFOON - THULE ASPECT BACKPACK
Een DNS-wiziging kan wel 24-48 uur duren. Met wat mazzel al binnen een paar uur.bertieboy456 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:37:
[...]
heb de nameservers aangepast, De ip adressen, maar mijn domein wil nog steeds geen Link leggen met mijn Site..
Dus heb even geduld.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
dacht dat ook, heb langer dan een week gewacht en nog steeds geen verandering..AW_Bos schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:41:
[...]
Een DNS-wiziging kan wel 24-48 uur duren. Met wat mazzel al binnen een paar uur.
Dus heb even geduld.
[url=https://tweakers.net/ext/f/zIvfF7vaTjtsKjderHZoqd50/full.jpg]

Dit heb ik ingevuld bij Easyhost zelf, zie niet direct waar de fout zou kunnen zitten?

[ Voor 29% gewijzigd door bertieboy456 op 04-03-2018 16:28 ]
Als je alleen maar dingen op de site van adobe gedaan hebt gaat het nooit werken.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Heb de A-records en de Nameservers aangepast, heb ook al deze toturial gevolgdhttps://help.myportfolio.com/hc/en-us/articles/208925318-I-already-have-a-custom-domain-and-I-want-to-use-it-with-Portfolio-What-should-I-do-KnoxNL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:29:
Je host is ook niet te resolven via ping of traceroute. Heb je wel gedaan wat er in je screenshot staat (genoemde ip adressen opvoeren bij het bedrijf waar je je domeinnaam gekocht hebt)?
Als je alleen maar dingen op de site van adobe gedaan hebt gaat het nooit werken.
Maar niets blijkt te helpen..
Ziet er goed uit, wat je met die localhost wilt weet ik niet (zal altijd wijzen naar de pc waar je in dat geval op aan het werk bent).
Heb je de TTL zo kort mogelijk gezet?
Ben niet echt Thuis in webhosting, dus dacht dat ik die Localhost er altijd bij moest zetten, en Zou mij TTL het probleem kunnen zijn?KnoxNL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:33:
Hmm ik zie een ninja edit met je sreenshot van je host.
Ziet er goed uit, wat je met die localhost wilt weet ik niet (zal altijd wijzen naar de pc waar je in dat geval op aan het werk bent).
Heb je de TTL zo kort mogelijk gezet?
Wikipedia: localhost
Wat zie je als je op de button "a records beheren" klikt? Zie je dan een uitgebreider lijstje?
Normaal voer je ook een "@" adres op, en ziet een zone file (afhankelijk van waar je e.e.a. afneemt) er grofweg zo uit:

Dat is bijvoorbeeld de mijne
TTL zorgt niet voor jouw probleem, maar hem zo kort mogelijk zetten kan wel bespoedigen hoe snel de wijziging de wereld rond gaat..
[ Voor 11% gewijzigd door KnoxNL op 04-03-2018 16:41 ]
KnoxNL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:40:
Localhost heeft geen zin, dit doet niets. localhost is precies wat het zegt, een verwijzing naar je lokale machine:
Wikipedia: localhost
Wat zie je als je op de button "a records beheren" klikt? Zie je dan een uitgebreider lijstje?
Normaal voer je ook een "@" adres op, en ziet een zone file (afhankelijk van waar je e.e.a. afneemt) er grofweg zo uit:
[afbeelding]
Dat is bijvoorbeeld de mijne
TTL zorgt niet voor jouw probleem, maar hem zo kort mogelijk zetten kan wel bespoedigen hoe snel de wijziging de wereld rond gaat..

Ik kom op deze lijst uit.. En waar kan ik mijn TTL veranderen?
Echter krijg Ik ook altijd deze melding dat de nameservers nog niet in gebruik zijn, maar ik denk dat dit gewoon komt omdat mijn site niet bij easyhost zelf ligt?

[ Voor 8% gewijzigd door bertieboy456 op 04-03-2018 16:44 ]
Maak eens 2 records, als volgt:
@ --> eerste ip van adobe
www --> @ (als je host dat slikt) en anders ook weer het eerste ip van adobe (dat 151 getal uit je screenshot)
Volgens mij gaat het dan een stuk beter.
TTL kun je zo te zien bij het instellen opgeven (is die 3600) en anders via wijzig).
Tevens geeft je screenshot aan dat je nog geen nameservers hebt opgegeven.
Dat moet je dus ook nog doen, in diezelfde control panel, en zal er ongeveer zo uitzien:

EDIT: Klik daarvoor op de link uit je screenshot. Jouw nameservers kun je vinden bij je hoster.
[ Voor 26% gewijzigd door KnoxNL op 04-03-2018 16:49 ]
Ik kan die @ er maar nergens tussen krijgen ..KnoxNL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:47:toon volledige bericht
Volgens mij moet jij je huidige records gewoon weghalen. Je domain name is al bertchristiaens.co, dus dat hoef je niet nogmaals te typen.
Maak eens 2 records, als volgt:
@ --> eerste ip van adobe
www --> @ (als je host dat slikt) en anders ook weer het eerste ip van adobe (dat 151 getal uit je screenshot)
Volgens mij gaat het dan een stuk beter.
TTL kun je zo te zien bij het instellen opgeven (is die 3600) en anders via wijzig).
Tevens geeft je screenshot aan dat je nog geen nameservers hebt opgegeven.
Dat moet je dus ook nog doen, in diezelfde control panel, en zal er ongeveer zo uitzien:
[afbeelding]

Volgens mij wil jij enkel een A-record (en mogelijk een AAAA-record voor IPv6) wijzigen naar het IP-adres van Adobe Portfolio.
Het verhaal over localhost van @KnoxNL doet overigens totaal niet ter zaken en ik zie wel degelijk vaker localhost.domain.tl voorbij komen.
@KnoxNL Laten we ons hier even tot de case van de @bertieboy456 beperken, die is al verwarrend genoeg
[ Voor 46% gewijzigd door Room42 op 04-03-2018 16:54 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
@Room42 Als je het er niet over wilt hebben, begin er dan niet over

[ Voor 38% gewijzigd door KnoxNL op 04-03-2018 16:57 ]
Dan stel Ik de volgende nameservers in?Room42 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:52:
Ik wil even een stapje terug: Waarom heb je de nameservers aangepast? Wil je de DNS hosting bij een andere partij gebruiken? Zie ook dat grote oranje uitroepteken in je screenshots. Als je hier nu je DNS aan het beheren bent, heeft dat totaal geen effect.
Volgens mij wil jij enkel een A-record (en mogelijk een AAAA-record voor IPv6) wijzigen naar het IP-adres van Adobe Portfolio.
offtopic:
Het verhaal over localhost van @KnoxNL doet overigens totaal niet ter zaken en ik zie wel degelijk vaker localhost.domain.tl voorbij komen.
offtopic:
@KnoxNL Laten we ons hier even tot de case van de @bertieboy456 beperken, die is al verwarrend genoeg

Snap niet goed wat ik hiermee moet, de volgende nameservers dat ik nu invul zijn die van mijn @adobe portefolio. Maar ik moet dus de nameservers van easyhost gebruiken? Mijn site zelf ligt wel niet bij Easyhost

Microsoft Windows [Version 6.3.9600] (c) 2013 Microsoft Corporation. All rights reserved. C:\Users\John>nslookup Default Server: router.asus.com Address: 192.168.1.1 > server ns1.easyhost.be Default Server: ns1.easyhost.be Address: 217.21.190.81 > bertchristiaens.com Server: ns1.easyhost.be Address: 217.21.190.81 Name: bertchristiaens.com Address: 151.101.64.119 etc...
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Kies daar dus gewoon "Easyhost nameservers gebruiken". Waar de site zelf gehost wordt (A-records) staat los van waar het domein gehost wordt (NS-records).bertieboy456 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:00:
[...]
Snap niet goed wat ik hiermee moet, de volgende nameservers dat ik nu invul zijn die van mijn @adobe portefolio. Maar ik moet dus de nameservers van easyhost gebruiken? Mijn site zelf ligt wel niet bij Easyhost
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 04-03-2018 17:03 ]
Oké, en nu is het juist nog mijn A-records juist instellen? kan nog steeds geen @ gebruiken...KnoxNL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:04:
Zolang je je dns records bij easyhost wilt beheren (wat je nu doet), gebruik je best de nameservers van easyhost.
Voor de zekerheid even je IP-adres nog even checken. Ik denk dat je in plaats van een @ het subdomein gewoon leeg moet laten. Beetje een old-school DNS manager, blijkbaar.bertieboy456 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:06:
[...]
Oké, en nu is het juist nog mijn A-records juist instellen? kan nog steeds geen @ gebruiken...
mijn Ip-adres klopt, heb nu het volgende ingevuld:Room42 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:08:
[...]
Voor de zekerheid even je IP-adres nog even checken. Ik denk dat je in plaats van een @ het subdomein gewoon leeg moet laten. Beetje een old-school DNS manager, blijkbaar.

Ok. Nou nog even je domein invullen op myportfolio. Ik zie dat je daar maar 1 domein in kunt vullen, dus je wildcard (*.bertchristiaens.com) heeft niet veel zin. Je moet dus zelfs een keuze maken tussen www.bertchristiaens.com of gewoon bertchristiaens.com.bertieboy456 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:13:
[...]
mijn Ip-adres klopt, heb nu het volgende ingevuld:[afbeelding]
Als je dan ook www.bertchristiaens.com wil redirecten naar bertchristiaens.com, zul je dit zelf bij Easyhost moeten regelen. Desnoods gewoon met een redirect script op de site.
[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 04-03-2018 17:17 ]
Het werkt! Thanks aan iedereen voor de hulp!Room42 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:15:
[...]
Ok. Nou nog even je domein invullen op myportfolio. Ik zie dat je daar maar 1 domein in kunt vullen, dus je wildcard (*.bertchristiaens.com) heeft niet veel zin. Je moet dus zelfs een keuze maken tussen www.bertchristiaens.com of gewoon bertchristiaens.com.
Dacht al 3 maanden dat het aan mijn host zelf lag dus ben super blij dat ik gebruik zal kunnen maken van de resterende 9 maanden ;-)
EDIT: Mijn adobe portefolio zegt succesfull Set, maar als ik er naar de site zelf surf kan het IP adres niet bereikt worden?
[ Voor 10% gewijzigd door bertieboy456 op 04-03-2018 17:19 ]
Wat bedoel je? Ik zit gewoon op je portfolio, hoor.bertieboy456 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:18:
[...]
EDIT: Mijn adobe portefolio zegt succesfull Set, maar als ik er naar de site zelf surf kan het IP adres niet bereikt worden?
Ik krijg deze meldingRoom42 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:21:
[...]
Wat bedoel je? Ik zit gewoon op je portfolio, hoor.

Doe even een 'ipconfig /flushdns' en herstart de browser.
Waar host je je website? bij jou thuis? Dan kan het zijn dat je NAT loopback in je router niet aan hebt staan. Probeer de site is via je mobiel op 4g of 3g te bereiken?
Hoi.
Nee, bij Adobe Portfolio, een dienst van Adobebasdej schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:26:
[...]
Waar host je je website? bij jou thuis? Dan kan het zijn dat je NAT loopback in je router niet aan hebt staan. Probeer de site is via je mobiel op 4g of 3g te bereiken?
[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 04-03-2018 17:28 ]
Oh excuus, maargoed, bij mij werkt zijn site ook, dus het zou gewoon in orde moeten zijn.
Hoi.
Maar wat een afzichtelijke techniek voor die 10 euro per maand

Ja maar de verbinding met Lightroom enzo is super handig en ook gaat er geen kwaliteit verloren van de foto'sRoom42 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:31:
offtopic:
Maar wat een afzichtelijke techniek voor die 10 euro per maandTotaal geen ergonomische features zoals bijvoorbeeld op een foto klikken om naar de volgende te gaan, of toetsenbordintegratie. En het lazy loading is veel te laat dat je continu naar een lege pagina zit te kijken tot eindelijk de foto in beeld komt. Dit kun je toch veel beter zelf met Wordpress, bijvoorbeeld?
Het zit in mijn abonnement van Adobe Lightroom en Premiere Pro enzo... Maar indd kan ook zelf beetje gefrustreerd geraken door de trage loading timesRoom42 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:35:
Ah, dus jouw gemak ik belangrijker dan die van de potentiële klant
Als het al een zakelijk doel heeft, natuurlijk
Da's de DNS-cache in je PC. Na een reboot is deze geleegd, maar een flush die hier genoemd is, helpt ook.bertieboy456 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:28:
De site lukt wel via mijn GSM! Zal aan mijn PC liggen, keer opnieuw opstarten
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️