Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XevroBelguim
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-10-2020
Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn eindwerk 2 motoren die ik iets trager wil laten draaien dan 50Hz.
Ik heb gekozen voor een frequentieregelaar van danfoss 2020.
Deze week heb ik 1 motor kunnen laten draaien op 40Hz met als klein probleem dat mijn aanloopstroom net tegen de rand komt van mijn maximumstroom 6,3A maar de motor draaide. Beide motoren staan in driehoek geschakeld.

Mijn vraag is nu: als ik beide motoren op mijn frequentieregelaar aansluit zou ik dan problemen krijgen met de Max. stroom? Of moet ik de aanlooptijd verhogen.

Link naar de foto van mijn motoren:
https://xevro.be/Curl/online/motoren/foto's/motor.png

Bedankt voor wu antwoord!
Louis

Beste antwoord (via XevroBelguim op 03-03-2018 12:57)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

2 motoren op 1 regelaar gaat nooit werken, en je gaat ver over de maximale nominaal stroom heen.
Dus je kan alleen per motor 1 regelaar gebruiken. Je kan ze wel tegelijk, dus samen, aansturen met 1 potmeter.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

2 motoren op 1 regelaar gaat nooit werken, en je gaat ver over de maximale nominaal stroom heen.
Dus je kan alleen per motor 1 regelaar gebruiken. Je kan ze wel tegelijk, dus samen, aansturen met 1 potmeter.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XevroBelguim
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-10-2020
Bedankt voor je informatie. Ik vind het wel vreemd dat men leeraar daar nog niets over heeft gezegd. Ik kan altijd proberen met een zeer lange aanlooptijd te nemen zodat ik niet over de maximale stroom ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 10:38
Ik heb twee niet identieke 3 KW motoren in gebruik die aan één ABB ACS550-01-015A hangen. Die draaien nu bijna 10.000 uur als een zonnetje. Ze drijven vacuümpompen aan die +-80% van de tijd 250-500 RPM draaien (400-600W) en 20% van de tijd 1430 RPM. Dan hebben ze maximaal 5,6 KW vermogen nodig.

Twee motoren op één regelaar kan bepaald wel ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Skipper-93 op 03-03-2018 20:57 ]

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:37
Skipper-93 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:54:
Twee motoren op één regelaar kan bepaald wel ;)
In de eenvoudige U/F modus neem ik aan? Vaak hebben regelaars een "zuinige" modus waarmee hij de motorkarakteristiek bepaalt en realtime dingen meet op zijn uitgang om efficiënter te werken.
Ik betwijfel of dat nog goed werkt met twee motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 10:38
jeroen3 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:03:
[...]

In de eenvoudige U/F modus neem ik aan? Vaak hebben regelaars een "zuinige" modus waarmee hij de motorkarakteristiek bepaalt en realtime dingen meet op zijn uitgang om efficiënter te werken.
Ik betwijfel of dat nog goed werkt met twee motoren.
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb hem niet zelf geïnstalleerd, misschien eens in de parameters snuffelen :9
Het is een rebranded versie (verkocht door een melkmachinefabrikant), bepaalde menu's zijn daardoor niet toegankelijk.

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
2 motoren op 1 regelaar kan prima.
Het vermogen dat op het typeplaatje staat is wat hij trekt zonder regelaar. Met een regelaar kun je prima een motor hebben met een hogere vermogen. De regelaar beperkt de output gewoon op zijn max.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1