Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinstevens
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 17:11
Zojuist heb ik de LG 27UD88 gekocht en aangesloten op mijn Macbook Pro (2017).
Graag zou ik de juiste kleuren willen afstellen voor beiden schermen en op elkaar afstellen. Hebben jullie tips hiervoor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
iets van spidercolor ofzo :) kan je elk scherm mee calibreren , google maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Inderdaad, een colorimeter kopen, bijvoorbeeld een pricewatch: X-Rite i1Display Pro of pricewatch: Datacolor Spyder 5 Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die LG komt met een calibratierapport, zou dus goed moeten zijn uit de doos. Verder afsteling doe je idd met een spider oid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinstevens
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 17:11
Van de Spider was ik al op de hoogte. Ik was benieuwd of jullie iets meer wisten over de samenstelling van de LG 27UD88 en de Macbook.
Ik heb de juiste instelling nog niet gevonden die volgens 'The Eagle' er moet zijn. Eenmaal uit de doos en aangesloten waren de kleurprofielen erg verschillend van elkaar. Ik heb meerdere profielen uitgeprobeerd binnen de instellingen van de monitor maar ik merk dat het meer moeite kost dan volgens mij de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
edwinstevens schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:23:
...
Ik heb de juiste instelling nog niet gevonden die volgens 'The Eagle' er moet zijn. Eenmaal uit de doos en aangesloten waren de kleurprofielen erg verschillend van elkaar. Ik heb meerdere profielen uitgeprobeerd binnen de instellingen van de monitor maar ik merk dat het meer moeite kost dan volgens mij de bedoeling is.
Wat bedoel je precies met 'waren de kleurprofielen erg verschillend van elkaar', verschilt de weergave nogal tussen de schermen? Dat is op zich tot op zekere hoogte te verwachten, maar wat ook relevant kan zijn is welke icc-profielen je voor de twee schermen gekozen hebt, en op welke manier/hoe je de LG-monitor instelt, dus misschien kan je daar wat meer over uitweiden.

Verschillende schermen precies op elkaar afstemmen zal zeker niet lukken zonder apparatuur, en zelfs met zal het erg lastig zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 05-03-2018 14:04 ]

Pagina: 1