Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Check game PC build

Pagina: 1
Acties:

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen; World of Warcraft / Battlefield 1. Settings 1080p, minimaal 60fps.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag 1200 euro kosten, maar mag natuurlijk ook goedkoper zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor/Kast (ATX/MicroATX)/2e Harddisk/Muis/Toetsenbord heb ik staan. Gaat echt om de bak zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de build die ik in gedachte heb, note: de videokaart is momenteel met 130 euro goedkoper bij Azert als bij concurrenten;
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 174,49€ 174,49
1MSI B350 PC Mate€ 79,94€ 79,94
1Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB€ 494,-€ 494,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 171,75€ 171,75
1Corsair VS650 (2018)€ 54,-€ 54,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 77,79€ 77,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1051,97

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een Ryzen build

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een PC waarmee ik de bovengenoemde games zonder problemen kan spelen. 1080p vind ik prima. Zou fijn zijn als de nieuwe Battlefield V ook gaat werken op dit systeem.

Ga je overklokken?
Geen idee hoe ik moet overklokken, dus ga ik wsl niet doen

Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik wil graag weten wat jullie van deze build vinden. Ik heb tot 1200 euro te besteden. Wat zouden jullie aan deze build veranderen om een zo goed mogelijke performende PC neer te zetten?
- De GPU is bij Azerty momenteel 120 ~ 130 euro goedkoper als de concurrent. Snap niet waarom er zo'n groot prijsverschil is?
- Is de geselecteerde GPU voldoende? Of zouden jullie bij Ryzen een andere GPU aanbevelen?
- Ik zag bij de videokaart dat deze een 500W toevoer moet hebben. Klopt dit of is dat onzin? In hoeverre adviseren jullie deze PSU?

bvd
Joost

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
De GPU lijkt een prijsfout geweest te zijn die in de pricewatch nog niet geüpdate is.

Met Ryzen is het wel wijs om 2933/3000 MHz RAM te nemen.

Een 580-8G en 1060-6G zijn beiden voldoende voor wat jij zoekt. Er geldt momenteel pakken wat je pakken kan.

Dergelijke voedingadviezen houden rekening met slechte voedingen en zijn dus grotendeels onzin. Een modern systeem zonder overklok kan het prima af met 400 Watt. De voeding die je gekozen hebt is overigens een beetje een brak ding, niet iets om 1000 euro aan te hangen. Het voedingsadvies topic is denk ik duidelijk genoeg over de opties voorhanden. (onder componenten aankoopadvies)

• joostvanpoppel
Heb de prijs even aangepast. De prijs van Azerty klopte niet. Ze hebben t overigens ook letterlijk 10 minuten geleden op hun eigen website gecorrigeerd...

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 21:14
@joostvanpoppel
Helaas zijn videokaarten nu erg slecht verkrijgbaar, en erg duur. Ik heb toevallig gisteren een Asus RX 580 gekocht voor €400 via Azerty. Via onderstaande link kun je een beetje in de gaten houden welke videokaarten in voorraad zijn:
https://nl.hardware.info/...en-uit-voorraad-leverbaar

• joostvanpoppel
Wekko306 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:07:
@joostvanpoppel
Helaas zijn videokaarten nu erg slecht verkrijgbaar, en erg duur. Ik heb toevallig gisteren een Asus RX 580 gekocht voor €400 via Azerty. Via onderstaande link kun je een beetje in de gaten houden welke videokaarten in voorraad zijn:
https://nl.hardware.info/...en-uit-voorraad-leverbaar
Bedankt voor de tip. Wel !@#% dat die videokaarten zo slecht beschikbaar zijn...

Mijn build heb ik overigens in de PC Builder van Alternate gemaakt. Daar komt het bedrag voor deze set uit op 1095 euro. Alles op voorraad. Wel handig om alles bji 1 partij te kopen, vind ik zelf.

• vender
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Als je nog even geduld hebt kun waarschijnlijk in april een GTX 2070 voor 400 euro kopen.

De ryzen 5 1600 met 6 cores is goede keuze zekers als steeds meer games DirectX 12 gaan gebruiken. Omdat je van plan bent niet te overclocken zou ik gewoon 2400mhz houden. Toch raadt ik je wel aan om te overclocken het is tegenwoordig redelijk simpel en levert je toch wat meer fps op.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
vender schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:33:
Als je nog even geduld hebt kun waarschijnlijk in april een GTX 2070 voor 400 euro kopen.

De ryzen 5 1600 met 6 cores is goede keuze zekers als steeds meer games DirectX 12 gaan gebruiken. Omdat je van plan bent niet te overclocken zou ik gewoon 2400mhz houden. Toch raadt ik je wel aan om te overclocken het is tegenwoordig redelijk simpel en levert je toch wat meer fps op.
Een Gtx2070 voor 400 euro? Waar haal je dat vandaan?

https://nl.hardware.info/...elen-vanwege-cryptominers

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• vender
  • Nu online
verwachte msrp van Nvidia's nieuwe ampere grafische kaarten. totdat natuurlijk de miners kaarten gaan kopen.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 21:14
vender schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:31:
verwachte msrp van Nvidia's nieuwe ampere grafische kaarten. totdat natuurlijk de miners kaarten gaan kopen.
Dat zal vast vanaf dag 1 zijn, ben bang dat het wishful thinking is dat je een 2070 voor €400 gaat krijgen ik zou eerder uitgaan van het dubbele.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wekko306 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:30:
[...]

Dat zal vast vanaf dag 1 zijn, ben bang dat het wishful thinking is dat je een 2070 voor €400 gaat krijgen ik zou eerder uitgaan van het dubbele.
Dat bedoel ik. :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Voorlopig blijft dit een gerucht en is het verre van zeker dat Nvidia een dergelijke prijsstelling zal voeren bij de introductie.
Met andere woorden: FAKE NEWS!
HWI zit gewoon wederom de laatste roddels te verspreiden zonder ook maar enige betrouwbare bron.

• vender
  • Nu online
Nvidia is naar voorgekomen en heeft gezegd gamers de mogelijkheid te willen geven om gpu’s te kunnen kopen inplaats van cryptominers. ik het over direct bij Nvidia een founders edition kopen niet bij 3e party’s sellers. Dus als je als je bij Nvidia bestelt kan een gpu tegen msrp kopen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou op het moment niks kopen. :/
€500 voor een RX580 is ronduit bezopen. Het zou niet meer dan €300 moeten zijn. Verder komt Ryzen 2 volgende maand al. Aangezien je toch geen videokaart kan kopen voor een fatsoenlijk bedrag kan je net zo goed op Ryzen 2 wachten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• joostvanpoppel
Is t dan niet de verwachting dat Ryzen2 een stuk duurder zal zijn als een 1600 op dit moment? En kun je dan niet blijven wachten , er komt steeds weer iets nieuws...?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

joostvanpoppel schreef op zondag 4 maart 2018 @ 08:16:
Is t dan niet de verwachting dat Ryzen2 een stuk duurder zal zijn als een 1600 op dit moment? En kun je dan niet blijven wachten , er komt steeds weer iets nieuws...?
Ja die zullen waarschijnlijk wat duurder zijn, maar ook sneller. Dat kan je compenseren door een minder belachelijk bedrag voor een videokaart te betalen. Je moet nu echt geen videokaart kopen waar je eigenlijk maar €300 voor moet betalen. De €200 die je zo kan besparen kan je dan stoppen in een betere CPU, en wat games. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1