NAD L76 - rechter kanaal stil bij analoge input

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-04 19:42
Gisteren heb ik geprobeerd om een analoge bron via tulp aan te sluiten op mijn receiver, en nu blijkt dat het rechter audio-kanaal bijna geheel stil is. Dit op alle analoge input kanalen.
...

Het betreft een NAD L76 receiver uit 2007. Hiervan gebruikte ik tot op heden alleen de optische en coaxiale digitale ingangen. Dit zonder problemen. Ik heb alleen de Front audio L+R en de sub out uitgangen in gebruik.

De drie surround kanalen Rear L+R & Center zijn niet aangesloten en ook niet getest.
...

Via digitale bron, zowel optisch als coaxiaal, werken beide front audio uitgangskanalen (L+R), incl sub-out. Digitale ingangen en beide speaker uitgangen en de speakers zijn dus goed. Balans regelaar is hierbij ook getest en werkend bevonden.

Via analoge bron komt het rechter audio-kanaal heel zwak door, amper hoorbaar vanuit de speaker bij max volume input vanuit de DAC/Preamp. Het linker kanaal functioneert wel prima. Dit geldt dus voor *alle* analoge ingangen (dvd, video1, video2, tape en aux)

Ik heb geprobeerd verschillende interlinks voor input te gebruiken. Dit icm twee audio bronnen (TV en DAC). Deze zijn aangesloten op iedere analoge ingang, met steeds hetzelfde resultaat. De rode en witte input omdraaien geeft hetzelfde beeld, rechter speaker blijft stil.

De versterker is even opengeschroefd om te zien of er zichtbare schade te zien of te ruiken was. Maar alles ziet er netjes uit. Ook geen rare luchtjes. Versterker heeft overigens altijd stabiel en schokvrij in de kast gestaan.
...

Heeft iemand een idee of oplossingsrichting? Ik wil graag weten of de receiver relatief eenvoudig valt te herstellen. Zo niet, dan ga ik met pijn in mijn hart op zoek naar wat anders..... :'(

Beste antwoord (via Flatline____ op 09-03-2019 11:56)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 12:53
Laten repareren bij een lokale audio reparateur. Ik had jaren geleden mijn ingang opgeblazen en dat was voor een paar 10tjes gefixd

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 12:53
Laten repareren bij een lokale audio reparateur. Ik had jaren geleden mijn ingang opgeblazen en dat was voor een paar 10tjes gefixd