Toon posts:

Vinyl gescheurd. Verzekering doet niks?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Er is 3 weken geleden een behoorlijk gat in mijn vinyl gekomen toen wij, de bank die in de hoek van onze woon kamer voor een verwarming staat ( de verwarming die heel de woonkamer hoort op te watmen ) op tilde en deze een heel stuk van t vinyl mee nam.

Waarschijnlijk heeft de bank door het gaan zitten en op staan van de bank precies in de hoek gaan drukken in het vinyl en door de warmte die achter de bank blijft hangen gewoon er een soort van ingesmolten was.

Lang verhaal kort: wij wouden de woonkamer anders in richting omdat we meer warmte van de verwarming wilde, tilde de bank op en namen een stuk vinyl mee wat gescheurd is, en laat dit nou net een stuk zijn wat je bij de nieuwe inrichting gaan zien..

Nu heb ik t gemeld aan de verzekering en om dat ik het woord “verschuiven” had genoem ipv optillen of verplaatsen willen ze het niet vergoeden?

Ik heb een 2e (motivatie, zoals hun dat noemen) gestuurd en duidelijker uitgelegd hoenof wat en ze brengen dit in “heroverweging” Nu is mijn vraag: Ik kan toch nooit weten in mijn eerste huis dat ik rekening moet gaan houden met hoe ik op een bank moet zitten? Ik weet zelf ook wel dat ik niet mag schuiven op vinyl en als ik dan een bank op til met als situatie wat ik net uitleg en het vinyl scheurd. Valt dat dan onder: artikel 2 lid 1.t van polisvoorwaarden BI15. ( een plotselingen en onverwachte situatie?

Zijn er meerdere mensen die hier ervaring mee hebben?

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 05:07:
Valt dat dan onder: artikel 2 lid 1.t van polisvoorwaarden BI15.
Wij weten niet wat "artikel 2 lid 1.t van polisvoorwaarden BI15" van je polisvoorwaarden is.

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:42

dj_dysaster

Stoom \o/

Wat verwacht je voor een vergoeding van je verzekeraar? Reparatie van de beschadiging? Heb je al gekeken wat dat eventueel zou kosten en of je wellicht goedkoper (of gelijkwaardig) uit bent om het zelf te betalen ivm eigen risico?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou je niet gewoon die heroverweging eerst eens afwachten?

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:13
Klinkt als "Ik heb mijn bank verschoven. Dat bleek een slecht idee. Toen ik merkte dat de verzekering niet wilde uitbetalen, heb ik mijn verhaal aangepast van verschuiven naar optillen en nu hoop ik alsnog op centjes."

Maar goed, even aannemend dat je te goeder trouw bent en de heroverweging niet positief voor je uitpakt: vloerkleedje eroverheen? Lekker knus voor de verwarming.

En/of kijken of je nog identiek vinyl kunt krijgen. Even een vierkante meter kopen en precies zo uitmeten dat het patroon klopt. Die vierkante meter netjes uit je bestaande vinyl snijden, nieuwe erin, aan de onderkant met tape goed aan elkaar vastmaken. Zolang het geen primair looppad wordt, houdt dat het wel weer een tijdje uit.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:55
Sinds wanneer valt versleten vinyl onder de woonpolis?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:01
Anakha schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:16:
Klinkt als "Ik heb mijn bank verschoven. Dat bleek een slecht idee. Toen ik merkte dat de verzekering niet wilde uitbetalen, heb ik mijn verhaal aangepast van verschuiven naar optillen en nu hoop ik alsnog op centjes."

Maar goed, even aannemend dat je te goeder trouw bent en de heroverweging niet positief voor je uitpakt: vloerkleedje eroverheen? Lekker knus voor de verwarming.

En/of kijken of je nog identiek vinyl kunt krijgen. Even een vierkante meter kopen en precies zo uitmeten dat het patroon klopt. Die vierkante meter netjes uit je bestaande vinyl snijden, nieuwe erin, aan de onderkant met tape goed aan elkaar vastmaken. Zolang het geen primair looppad wordt, houdt dat het wel weer een tijdje uit.
Zijn punt is toch dat hij betaald voor een verzekering voor schade binnenshuis (even een aannamen dat het om de inboedelverzekering gaat), en dan ligt het er maar aan hoe de schade ontstaan is? Het is hoe dan ook per ongeluk, zonder opzet gebeurt dus dat moet voorop gesteld worden.

Dus als ik straks per ongeluk mijn TV om stoot dan zou ik niks aan mijn verzekering hebben? Waarom heb ik de verzekering dan? Voor het geval er een woningbrand (of waterlekkage) ontstaat? Alleen voor in die situatie??
Dan ga ik per direct mijn verzekering opzeggen indien de vork op deze manier aan de steel bevestigd is.

Gelukkig is/was dit niet het geval bij mij een lange tijd geleden; ik heb een keer meegemaakt dat de kat van mijn vriendin het nodig achte om een aantal toetsen uit mijn laptop te trekken + een mooie kras in mijn scherm te creëren. Interpolis (via Rabobank) gebeld en ik kreeg zonder discussie de dagwaarde van mijn laptop vergoed (het enige wat ik moest doen was duidelijke foto's toesturen + aankoopbewijs).
Het kwam niet eens op een reparatie uit (goed, het was dan ook geen laptop van 1000e euro's, eerder een budget ding waarvan de nieuwprijs 800 euro was en de dagwaarde rond de 350-400). Nu spreek ik wel over circa 8-10 jaar geleden, toen de verzekering goedkoper was vergeleken nu.

Echter snap ik dit topic (op dit moment) niet, want er is nog helemaal geen daadwerkelijke conclusie getrokken door de verzekeraar.
Wat als de verzekeraar zegt: oké het bedrag wordt vergoed, wat is dan heel de logica van dit topic?
Beter dit topic (her)openen wanneer het nodig is, en dat lijkt mij nu niet het geval xd

@Tommie12 Verdraai jij zijn woorden niet van: ''stuk gemaakt'' naar ''versleten''? Toch wel 2 behoorlijk verschillende dingen. Waarvan het 1e onder de inboedelverzekering kan vallen en het 2e (wat jij ervan maakt) valt er niet onder?
Dus stel ik zou morgen in een ruimte splinternieuwe vinyl leggen, ik zet er een bank op (wat volgens mij gewoon mag en de bedoeling moet kunnen zijn?), 2 weken later verplaats ik de bank en ik trek het vinyl kapot.
Dan is dat maar omdat het versleten is? :? Beetje vreemd, vind je niet?

[ Voor 16% gewijzigd door LopendeVogel op 03-03-2018 09:34 ]

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:38
LopendeVogel schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:25:
[...]
Dus stel ik zou morgen in een ruimte splinternieuwe vinyl leggen, ik zet er een bank op (wat volgens mij gewoon mag en de bedoeling moet kunnen zijn?), 2 weken later verplaats ik de bank en ik trek het vinyl kapot.
Maar in zo'n geval is het nog steeds geen verzekeringskwestie maar garantie. Zolang het vinyl normaal gebruikt is en daarbij beschadigd wordt (wat mij betreft is het verplaatsen van meubels op een vloer normaal gebruik) dan keert een verzekering meestal niets uit. Ga in zo'n geval in gesprek met de leverancier want blijkbaar is het product kwetsbaarder dan je zou mogen verwachten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check ook vooral even je eigen risico. Is meestal een euro of 300 of meer. Nieuwe vinylvloer kost inclusief leggen ongeveer het dubbele. Is het dat allemaal waard?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LopendeVogel
The Eagle schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:04:
Check ook vooral even je eigen risico. Is meestal een euro of 300 of meer. Nieuwe vinylvloer kost inclusief leggen ongeveer het dubbele. Is het dat allemaal waard?
Interpolis 0 euro eigen risico (behalve tegenwoordig 50 euro op je mobiel/tablet zo te zien)..

Sowieso wist ik niet dat er tegenwoordig inboedelverzekeraars zijn met een eigen risico, dan neemt niemand toch meer zo'n verzekering?

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 20:30
[...]

[...]
En ik maar denken: "Zou een bank van Vinyl wel lekker zitten?" :?

Volgens mij gaat het de verzekering er om of er sprake is van aan te rekenen "eigen schuld". Dat is niet gedekt.

• LopendeVogel
bszz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Volgens mij gaat het de verzekering er om of er sprake is van aan te rekenen "eigen schuld". Dat is niet gedekt.
Eigen schuld wordt normaal gesproken wel vergoed (vandaar de verzekering).
Niet: opzet.

Even pyromaan spelen zal de verzekeraar niet leuk vinden, iets per ongeluk stuk maken; nou daar heb ik juist de verzekering voor en die helpen mij dan ook uiteraard.

Interpolis bijv die vergoed het juist niet indien het om ouderdom oid gaat (zou mooi zijn, kan ik levenslang nieuwe meubels en spullen krijgen zodra het veroudert is :P ).

Iets gaat juist stuk door eigen schuld (opzet / per ongeluk, hier zit dus het verschil) of ouderdom, waarbij ouderdom cq slijtage niet vergoed wordt.

Althans, bij mijn inboedelverzekeraar.. Ik weet niet hoe dit bij andere verzekeraars geregeld (of niet geregeld) is.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 03-03-2018 10:17 ]

• sapphire
  • Laatst online: 17:19

sapphire

Die-hard pruts0r

LopendeVogel schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Interpolis 0 euro eigen risico (behalve tegenwoordig 50 euro op je mobiel/tablet zo te zien)..

Sowieso wist ik niet dat er tegenwoordig inboedelverzekeraars zijn met een eigen risico, dan neemt niemand toch meer zo'n verzekering?
Ja heel gek zo'n eigen risico. Zal er ook niets mee te maken hebben dat het zo'n beetje de meest misbruikte verzekering is :X

Gabriël AM5

• LopendeVogel
sapphire schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:19:
[...]

Ja heel gek zo'n eigen risico. Zal er ook niets mee te maken hebben dat het zo'n beetje de meest misbruikte verzekering is :X
Ja inderdaad, vandaar een 50 euro eigen risico op je telefoon/tablet bij Interpolis. Maar dat is ook het enige waar een eigen risico op staat, de rest (meubels, vloeren etc etc) niet.

Dus gek inderdaad, ik ben blij dat ik géén eigen risico hoef te betalen (tenzij ik mijn telefoon aanmeld, dan zou het 50 euro zijn met een beetje pech) indien ik mijn vloer, TV of meubels per ongeluk sloop.

Verwijderd

Topicstarter
Yucon schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 07:50:
[...]

Wij weten niet wat "artikel 2 lid 1.t van polisvoorwaarden BI15" van je polisvoorwaarden is.
Juist, ik ook niet vandaar dat ik het advies vraag via een forum. Aangezien ik bij mijn verzekeraar niks kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
dj_dysaster schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:00:
Wat verwacht je voor een vergoeding van je verzekeraar? Reparatie van de beschadiging? Heb je al gekeken wat dat eventueel zou kosten en of je wellicht goedkoper (of gelijkwaardig) uit bent om het zelf te betalen ivm eigen risico?
Ze zijn komen kijken en een reparatie voor het opnieuw laten leggen in de woonkamer komt uit op 650 euro. Dat is het geld niet.. mij gaat het er om dat ik er niks aan kon doen.

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:23
Staat als het goed is in je polisvoorwaarden. Die kan je toch online inzien?

• sapphire
  • Laatst online: 17:19

sapphire

Die-hard pruts0r

LopendeVogel schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:20:
[...]

Ja inderdaad, vandaar een 50 euro eigen risico op je telefoon/tablet bij Interpolis. Maar dat is ook het enige waar een eigen risico op staat, de rest (meubels, vloeren etc etc) niet.

Dus gek inderdaad, ik ben blij dat ik géén eigen risico hoef te betalen (tenzij ik mijn telefoon aanmeld, dan zou het 50 euro zijn met een beetje pech) indien ik mijn vloer, TV of meubels per ongeluk sloop.
Kun je wel heel gek vinden maar behalve met telefoon's en tablets word er al jaren als een malle gesjoemeld met inboedelverzekeringen.
Hoeveel mensen er niet zijn die voor een verhuizing opeens schade aan hun bank hebben wat nét onder de grens valt dat er een schade expert komt kijken (bv. brandgaatjes). Hoppa even X honderd euro vangen, bank mocht toch weg en er kan weer een nieuwe gekocht worden.

En met telefoon is het zelfs zó erg dat in de statistieken gezien kan worden wanneer een nieuwe iPhone aangekondigd werd omdat in de maanden ervoor er opvallend veel sneuvelen.

Ja echt heel belachelijk dat een verzekeraar kritisch kijkt naar wat hij uitkeert zeker als mensen precies in de beschrijving zetten (in dit geval schuiven) wat juist niét mag bij een vloer. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 03-03-2018 10:38 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:59:
Zou je niet gewoon die heroverweging eerst eens afwachten?
Dat klopt, alleen de reden dat ik een forum opzoek is omdat ik een bevestiging wil hebben of ik in deze fout zat, hoe wel ik er alles aan gedaan heb om dit te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Anakha schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:16:

Ik ben niet een forum op gaan zoeken om aangezien te worden voor iemand die de wereld een slechtere plek wil maken en daar een bevestiging voor zoekt.

Dat is wat ik ook heb bekeken. Wellicht is dat een idee mocht het wel uitkomen dat het mijn verzekeraar het niet vergoeden wil.

Verwijderd

Topicstarter
Tommie12 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:22:
Eigenrisico op een inboedelverzekering ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2018 10:50 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Juist, ik ook niet vandaar dat ik het advies vraag via een forum. Aangezien ik bij mijn verzekeraar niks kan vinden.
En dan besluit je het aan ons te vragen. vraag het aan je verzekeraar

Iperf

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 02:16
verzekeringen en utibetalen.... Ga er maar van uit dat het tegen valt... Hier de tafel van de tuinset beschadigd door vuurwerk, ieand had een grondbloem over de schutting gegooit. Kwam naturulijk weer op onze tuintafel. een wicker tafel. 1 jaar oud. groot gat in gebrand.

Verzekering: ja voor 65 euro kunt u een nieuwe tafel uit gaan zoeken...

Uhm ja maar die tafel is onderdeel van een set, en een blad voor deze tafel bijbestellen kost minimaal 175.

Verzekering: ja maar de stoelen kunt u toch nog gewoon gebruiken :X voor 65 kunt u vast wel een andere tafel kopen.

oftewel ga er niet van uit dat je een mooi stukkie vinyl kan gaan laten leggen... nee je krijgt een paar tientjes hooguit.

[ Voor 9% gewijzigd door fvdberg op 03-03-2018 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:04:
Echt een rot situatie. Dat klopt. Ik moet het inderdaad gewoon beter afwachten.

Verwijderd

Topicstarter
fvdberg schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:49:
verzekeringen en utibetalen.... Ga er maar van uit dat het tegen valt... Hier de tafel van de tuinset beschadigd door vuurwerk, een wicker tafel. 1 jaar oud. groot gat in gebrand. Verzekering: ja voor 65 euro kunt u een nieuwe tafel uit gaan zoeken...

Uhm ja maar die tafel is onderdeel van een set, en dezelfde tafel bijbestellen kost minimaal 175. Verzekering, ja maar de stoelen kunt u toch nog gewoon gebruiken :X voor 65 kunt u vast wel een andere tafel kopen.

oftewel ga er niet van uit dat je een mooi stukkie vinyl kan gaan laten leggen... nee je krijgt een paar tientjes hooguit.
Legale fraude, al die verzekeringen zou je bijna kunnen zeggen. Rot voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Fish schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:48:
[...]

En dan besluit je het aan ons te vragen. vraag het aan je verzekeraar
Dat klopt, dat heb ik al gedaan! Maar bedankt voor de tip, topper!

Verwijderd

Topicstarter
bszz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Haha.. Uhm ja, alleen kan ik in dit geval er niks aan doen!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:53:
[...]

Haha.. Uhm ja, alleen kan ik in dit geval er niks aan doen!
Natuurlijk wel.

Een stukje vilt of oude vloerbedekking onder de poten van de bank hadden de schade voorkomen.

Dit is ook geen onheil, maar een voorspelbaar defect dat voortkomt uit puntbelasting van een meubel op de ondergrond.

Dat is deel een van de schade. En typisch niet gedekt.

Deel twee van de schade komt voort uit de eigen onhandigheid (ook geheel voorkoombaar). Dekking hiervan hangt af van de voorwaarden en interpretatie daarvan.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien je tilt is de kans kleiner op scheuren, omdat je zelf vlakbij de bank staat en mocht er iets plakken komt het eerder los omdat er iemand tegendruk geeft. Bij schuiven/slepen trek je doe boel kapot. Ik weet uit ervaring dat je meer kans maakt als je 70-80% declareert van de nieuwprijs ipv volle nieuwprijs. Je bank optillen is normaal gebruik en verschuiven op (zachte) ondergrond niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Je verzekeraar stuurt je zonder twijfel je polisvoorwaarden opnieuw door als je er om vraagt. Sowieso wel een goed idee om alles bij elkaar te houden. Als je het niet hebt lijkt dit me een mooi moment om dat eens te gaan organiseren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ach, als het meezit, betaalt de verzekeraar de dagwaarde van (een stuk) vinyl maar dan moet je kunnen aantonen wat het leggen initieel heeft gekost (en dus niet wat het vervangen gaat kosten). Sowieso vraag ik me af wat voor kwaliteit vinyl je hebt liggen; als door puntbelasting het blijkbaar gaat plakken aan andere delen van het interieur, klinkt het als "relatief goedkoop en al wat ouder".

Zoals @The Eagle al aangaf; het is nu toch stuk, de kans dat je verzekeraar (alles) betaalt is vrij nihil en omdat je toch al bezig bent met zaken herinrichten, laat gewoon nieuwe vloer leggen waar je over een jaar of 3 jaar niet weer hetzelfde euvel aan hebt.

Tot op heden mis ik wel de daadwerkelijke polisvoorwaarden; zo noem je ook niet eens je verzekeraar want stel je voor dat anderen toevallig die polisvoorwaarden wel netjes in de kast hebben liggen en even kunnen kijken voor je.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:52:
[...]

Dat klopt, dat heb ik al gedaan! Maar bedankt voor de tip, topper!
Wie maakt jouw polis ?

Wij of jouw verzekeraar?

ik zie al hoe jij communiceert .dan krijg je wel mensen tegen je.

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 03-03-2018 11:07 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat ik een topic heb geplaatst waarin ik zelf zocht naar de bevestiging of ik goed of fout zat. Wat @LopendeVogel ook aan geeft. Waar hij helemaal gelijk in heeft in mijn ogen.

Ik moet het gewoon gaan afwachten, dat mensen een vooroordeel hebben over dat ik met mn handjes om hoog moet gaan zitten is niet waar ik op uit ben. Van mij part word het geplakt of 'plastic lassen' wat ik op internet lees.

De verzekeraar is degene die uiteindelijk een beslissing maakt en ik was meer benieuwd naar de mening van andere of ik in deze wel of geen gelijk heb.

Wat ik vreemd vind is dat ik (ander half jaar geleden) een kleed op de bank uitklop waar mijn iPad Mini in zat verwikkeld en deze tegen de muur gegooid werd en kapot neervalt op de grond, dit ter info meld bij mijn verzekeraar en aan mij wordt aangegeven dat ik dit kon indienden, ik dit doe en 2 weken later de dag waarde van mijn iPad terug krijg. En mij nu door iets waar ik al helemaal geen controle over heb wordt verteld dat het mijn eigen schuld is, niet dat vergoed krijg waar ik, denk recht op te hebben aangezien ik netjes elke maand mijn rekeningen betaal. Wel of geen polisvoorwaarde. Ik als klant wil gewoon geholpen worden.

Ik zal het in de loop van volgende week wel even laten weten hoe of wat de gang van zaken zijn.

Iedereen bedankt voor het reageren in ieder geval!

• fvdberg
Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:51:
[...]
Legale fraude, al die verzekeringen zou je bijna kunnen zeggen. Rot voor je!
Ze zitten er niet om eerlijk uit te betalen, ze zitten er om de uitgekeerde bedragen te beperken. Hun doel is namelijk om zo min mogelijk uit te keren.

In dit geval zijn ze er een klant door kwijtgeraakt.

Kan je ook namen noemen? In mijn geval betreft het Interpolis.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:35:
Ik merk dat ik een topic heb geplaatst waarin ik zelf zocht naar de bevestiging of ik goed of fout zat. Wat @LopendeVogel ook aan geeft. Waar hij helemaal gelijk in heeft in mijn ogen.

Ik moet het gewoon gaan afwachten, dat mensen een vooroordeel hebben over dat ik met mn handjes om hoog moet gaan zitten is niet waar ik op uit ben. Van mij part word het geplakt of 'plastic lassen' wat ik op internet lees.

De verzekeraar is degene die uiteindelijk een beslissing maakt en ik was meer benieuwd naar de mening van andere of ik in deze wel of geen gelijk heb.

Wat ik vreemd vind is dat ik (ander half jaar geleden) een kleed op de bank uitklop waar mijn iPad Mini in zat verwikkeld en deze tegen de muur gegooid werd en kapot neervalt op de grond, dit ter info meld bij mijn verzekeraar en aan mij wordt aangegeven dat ik dit kon indienden, ik dit doe en 2 weken later de dag waarde van mijn iPad terug krijg. En mij nu door iets waar ik al helemaal geen controle over heb wordt verteld dat het mijn eigen schuld is, niet dat vergoed krijg waar ik, denk recht op te hebben aangezien ik netjes elke maand mijn rekeningen betaal. Wel of geen polisvoorwaarde. Ik als klant wil gewoon geholpen worden.

Ik zal het in de loop van volgende week wel even laten weten hoe of wat de gang van zaken zijn.

Vooralsnog is de reactie van de verzekeraar nu eenmaal gebaseerd op het foutieve verhaal dat jij de bank verschoof. Dus dan is het (blijkbaar) uitgesloten. Gezien je ervaring met de iPad zijn ze toch voor rede vatbaar. Zou toch die polisvoorwaarden maar eens doornemen, sommige delen zijn heel mysterieus en gaan tegen je verwachting in. Die iPad zou ik bijv. echt geen kans hebben gegeven op vergoeding.

• fvdberg
Rukapul schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:00:
[...]Dat is deel een van de schade. En typisch niet gedekt.

Deel twee van de schade komt voort uit de eigen onhandigheid (ook geheel voorkoombaar). Dekking hiervan hangt af van de voorwaarden en interpretatie daarvan.
Klopt, dit heet eigen gebrek, en dat is vaak uitgesloten.

Om als voorbeeld mijn boot te geven:

Als de verstaging breekt en de mast net boven de voet af breekt is alles gedekt behalve het deel wat defect is gegaan. De rest betreft gevolgschade. Je zal dus alleen het deel wat kapot is gegaan zelf moeten kopen. is dat een aangeperste terminal op een RVS stag? dan kost het je grofweg 15 euro.

Breekt de mast net boven de voet af? en je hebt geen eigengebrek dekking? dan krijg geen nieuwe mast.. het duurste stuk.

Heb je eigengebrek in je polis? en ben je ook tegen vervangingswaarde verzekerd? dan betaald de verzekeraar een nieuwe mast. heb je geen vervangingswaarde maar dagwaarde? dan krijg je een bedrag wat de kosten bij lange na niet zal dekken.

Probleem is dat iedereen voor peanuts verzekerd wil zijn.... tja dan heb je ook monkeys als voorwaarden.

• fvdberg
Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:51:
[...]Legale fraude, al die verzekeringen zou je bijna kunnen zeggen. Rot voor je!
Nee, komt puur door de marktwerking. We willen niet betalen voor een verzekering, maar claimen alles wat we maar kunnen claimen zo als de iPod, en eerlijk gezegd het vinyl... Beide zou ik niet uit keren als ik een verzekering was... Hoeveel telefoonschermen heeft de verzekering al onterecht betaald denk je?

Gevolg is dat als ik een keer schade moet claimen de verzekering mierenneukt

[ Voor 8% gewijzigd door fvdberg op 03-03-2018 11:52 ]

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:35:

Ik durf er een eurie op te zetten dat de Interpolis mij direct geholpen zou hebben. Bel hun anders eens op en win daar eens informatie. Hoewel de voorwaarden kunnen verschillen natuurlijk, kan het wel een reden zijn om naar de Interpolis over te stappen. Volgens mij zit mijn gehele familie bij de Interpolis en nooit maar dan ook nooit ellende met hun gehad.
Van het op een ''dure'' bril zitten tot het door de voorruit vallen tot mijn laptop, alles zonder kosten vergoed.

Wat mensen hier neerzetten vind ik maar heel dubieus, alsof ze nog thuis wonen en niet weten wat een inboedelverzekering is.

Ik geef jou in ieder geval groot gelijk, juist hiervoor neem je een inboedelverzekering.
Dat mensen roepen dat je dit had kunnen voorkomen, ja daar hebben ze gelijk in. Om die reden zullen hun ook wel in een stalenbunker zonder gas,water en licht wonen (stel er is een gas of waterlek, tsja dan hadden die mensen dat maar moeten voorkomen hé, uiteindelijk kan je alles voorkomen.. Het is maar hoever je daarin doordraait).

Vergeet ook niet; indien de tweakers hier gelijk zouden hebben, dan had een verzekeraar in het algemeen al geen bestaansrecht meer, toch hebben ze dat. En daar is een reden voor :)

@fvdberg leuk, maar hier niet van toepassing >:)

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 03-03-2018 13:07 ]

• fvdberg
Nee hiervoor neem je geen inboedel verzekering. Dit is logisch verstand.

Dit is een gevalletje verkeerde lijm onder het vinyl. Waarschijnlijk Contactlijm ipv Waterkit.

Bij contactlijm en warmte van CV komt het inderdaad los. Zeker als het vinyl al wat langer geleden is gelegd. bij waterkit kan je er echter beter wat anders overheen plakken, want het komt echt heel erg moeilijk los.

Als je al iemand aansprakelijk moet stellen is het degene die het gelegd heeft. niet de verzekeraar.
Geeft diegene aan dat het destijds correct is gelegd... dan pas ga je naar de verzekeraar.

Maar als het vinyl al 10 jaar ligt... tja dan is het afgeschreven... ik denk niet dat je dan nog iets kan verwachten van je verzekeraar.

en die euro durf ik ook wel... Interpolis helpt je ook prima... helaas betalen ze niet realistisch. In dit geval snap ik het echter heel goed. en wie zegt dat de topic starter bij Interpolis zit?

en een defect laptopscherm bij de inboedel? pfff net als een telefoonscherm... bezopen dat dat uberhaubt gedekt wordt...

Je bent er zelf op gaan zitten of hebt hem zelf uit je handen laten vallen...

En als het een ander is geweest is dat geen inboedel maar aansprakelijkheid. Net als door de voorruit vallen... dat hoort onder een glasverzekering.

[ Voor 81% gewijzigd door fvdberg op 03-03-2018 13:27 ]

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:17

m-vw

Dus?

Tommie12 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:22:
Snap niet waarom dit een +9 (nu) krijgt.

Het vinyl is niet versleten, het is kapot getrokken.
Verslijten doet zoiets door er veelvuldig overheen te lopen.

• fvdberg
nee hoor, Vinyl verslijt ook door te liggen. er zitten weekmakers in, en die dampen er uit. Het verhard. net als PVC pijpen doen met de jaren. Niet gek, want het hoofdbestanddeel van vinyl vloeren is PVC. de flexibiliteit komt door de weekmakers. Alleen bij flexibel PVC gaat het iets sneller...

Daarbij ligt het ook nog eens achter de bank voor de radiator, en wordt heet. Dat draagt er ook nog eens aan bij.

De reden dat het stuk ging is namelijk de combinatie van loslaten van de lijm er onder en het verharden van het vinyl doordat de weekmakers er grotendeels uit gedampt zijn.

Over de toplaag heb je gelijk, die verslijt alleen zichtbaar door er veelvuldig overheen te lopen. Al verschiet die met de jaren ook als er zon in de kamer schijnt. Je kan aan de toplaag dus hekaas niet de staat van de vinyl vloer zelf inschatten.

Echter wordt die toplaag ook zwakker doordat de weekmakers ook daar uit verdwijnen. Op een bepaald moment slijt het vele male sneller...

Als vinyl breekt met het optillen en verplaatsen van een bankstel is het al in verre staat van ontbinding. En anders is er behoorlijk grof geweld gebruikt om het bankstel van zijn plek te krijgen.

[ Voor 62% gewijzigd door fvdberg op 03-03-2018 15:42 ]

• Tommie12
Dat vinyl si dus al een aantal jaren oud, en dus vrijwel afgeschreven.
Het kost nieuw misschien 400€ voor de hele kamer, maar de waarde nu ligt zeker onder de 100€, en dus zal je niet boven de vrijstellig zitten.
Of hebben jullie woonverzekeringen zonder vrijstelling in NL?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tommie12 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:08:
Dat vinyl si dus al een aantal jaren oud, en dus vrijwel afgeschreven.
Het kost nieuw misschien 400€ voor de hele kamer, maar de waarde nu ligt zeker onder de 100€, en dus zal je niet boven de vrijstellig zitten.
Of hebben jullie woonverzekeringen zonder vrijstelling in NL?
Eigen risico heet dat in NL.
Dat ligt er net aan hoe je verzekerd bent

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Vinyl?! Zijn dat Vinyl planken of volledig zeil? In het eerste geval zou je een paar planken kunnen vervangen

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Zijn punt is toch dat hij betaald voor een verzekering voor schade binnenshuis (even een aannamen dat het om de inboedelverzekering gaat), en dan ligt het er maar aan hoe de schade ontstaan is? Het is hoe dan ook per ongeluk, zonder opzet gebeurt dus dat moet voorop gesteld worden.

Dus als ik straks per ongeluk mijn TV om stoot dan zou ik niks aan mijn verzekering hebben? Waarom heb ik de verzekering dan? Voor het geval er een woningbrand (of waterlekkage) ontstaat? Alleen voor in die situatie??
Dan ga ik per direct mijn verzekering opzeggen indien de vork op deze manier aan de steel bevestigd is.
Reken er maar op dat dit niet bij alle verzekeringsmaatschappijen zo is. Precies ook de reden waarom ik bij Aegon wegga: schade aan mijn nieuwe inductiekookplaat (hoekje afgebroken bij het plaatsen van een glazen achterwand 8)7 ), vergoeding: 0,0. "Eigen verantwoordelijkheid meneer, dat kunnen we niet vergoeden." Waarop ik zei: ga maar bij het raam staan. "Hoezo?" Kun je zwaaien als je me weg ziet lopen naar de concurrent! :w

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• bszz
  • Laatst online: 05-02 20:30
Pietervs schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:19:
[...]

Reken er maar op dat dit niet bij alle verzekeringsmaatschappijen zo is. Precies ook de reden waarom ik bij Aegon wegga: schade aan mijn nieuwe inductiekookplaat (hoekje afgebroken bij het plaatsen van een glazen achterwand 8)7 ), vergoeding: 0,0. "Eigen verantwoordelijkheid meneer, dat kunnen we niet vergoeden." Waarop ik zei: ga maar bij het raam staan. "Hoezo?" Kun je zwaaien als je me weg ziet lopen naar de concurrent! :w
Is dat de houding tegenwoordig? Het zou netjes zijn als je je van tevoren eens verdiept in wat je verzekering wel en niet vergoedt in plaats van achteraf zo hooghartig te klagen.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02-2025
Als jullie allemaal nou is normaal gaan doen met jullie spulletjes hoeft mijn premie niet omhoog !

Verwijderd

jeetje, mocht ik mijn vloer zat zijn dan zal ik voortaan ook per ongeluk een pan soep laten vallen zodat ik gratis een nieuwe vloer kan krijgen. Jammer dat de mens tegenwoordig zo in elkaar zit. Maar ik zie wel steeds meer op mij heen.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

bszz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:51:
[...]

Is dat de houding tegenwoordig? Het zou netjes zijn als je je van tevoren eens verdiept in wat je verzekering wel en niet vergoedt in plaats van achteraf zo hooghartig te klagen.
Verzekeringen adverteren met allerlei vage beloftes, om vervolgens te verwachten dat hun klanten tig pagina's kleine lettertjes met uitsluitingen door gaan nemen?
Ja, dan ben ik misschien hooghartig, maar dan laat ik mijn portemonnee toch spreken.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Tommie12
Weg gaan is zeker je goed recht, maar bedenk dat enkel en alleen de kleine lettertjes van je contract tellen en niet de korte versie op de website.
Daar heb ik bij geen enkele maatschappij uitzonderingen op gezien.

De meeste conflicten komen uit die interpretaties voort, of onwetendheid.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
@Verwijderd wil je je laatste bericht aanpassen in plaats van telkens dubbel en triple posts te maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1