Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterOomen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-04 16:50
Allereerst: het was even zoeken naar het juiste subforum voor dit topic, ik hoop dat ik hier met een vraag over kabels goed zit.

Ik wil aan mijn Dell XPS 13 graag een extern scherm hangen zodat ik voor mijn kantoortaakjes een iets groter beeld heb. Het betreffende scherm is een Dell Ultrasharp UZ2315H. Mijn laptop heeft een Mini DisplayPort (en uiteraard USB) en het scherm een DisplayPort en twee keer HDMI.

Ik heb drie concrete vragen hierover:
- Ik lees allereerst hier over DisplayPort dat "the standard doesn't have an audio return channel". Zou dat betekenen dat ik niet kan Skypen via de microfoon die in het scherm zit? Is er een combinatie van connectoren (aan beide kanten) die dat kunnen verhelpen?
- Is er nog een combinatie van connectoren die in meer algemene zin de beste prestaties levert?
- Ik las dat de lengte van de kabel die je gebruikt de prestaties kan verbeteren (in de zin: hoe korter, hoe beter). Ik neem aan dat dat bij lengtes van 0,5 of 1,0 meter niks uit maakt, maar nu ik toch dit topic start check ik het graag even. Maakt het uit of ik voor een halve of een hele meter ga?

Ik heb wel geprobeerd het uit te zoeken, maar krijg zoveel randinformatie dat ik het overzicht wat kwijt ben. Als iemand me wil helpen met één of meer van deze vragen is dat te gek. Thanks alvast! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een reden dat je niet via HDMI wilt werken? Aangezien die wel audio meegeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:08

rdejongjr

Gnome

Naar mijn weten verwacht een laptop/pc geen geluid retour via hdmi? Gaat dat niet via de usb3 aansluiting op het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:01:
Is er een reden dat je niet via HDMI wilt werken? Aangezien die wel audio meegeeft.
De laptop heeft geen HDMI.
rdejongjr schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:44:
Naar mijn weten verwacht een laptop/pc geen geluid retour via hdmi? Gaat dat niet via de usb3 aansluiting op het scherm?
Exact, de webcam zit ook aan de USB hub van het scherm.
WouterOomen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:26:
[...]
- Ik las dat de lengte van de kabel die je gebruikt de prestaties kan verbeteren (in de zin: hoe korter, hoe beter). Ik neem aan dat dat bij lengtes van 0,5 of 1,0 meter niks uit maakt, maar nu ik toch dit topic start check ik het graag even. Maakt het uit of ik voor een halve of een hele meter ga?
Nee, tot 3 meter merk je hier echt helemaal niets van, daarboven (tot 5 meter) afhankelijk van de kabel ook niet. Ik zou gewoon een 1.8 meter mini displayport naar displayport kabel gebruiken (volgens mij zit die al in de doos) en de USB hub aansluiten (ook die kabel zit al in de doos). Ik zie echter wel wat mensen klagen over die monitor en geen geluid van de ingebouwde microfoon, waarschijnlijk verkeerde input device gekozen/in de monitor settings nog op mute/op de computer op mute/USB kabel niet aangesloten, maar er kan meer aan de hand zijn.

[ Voor 87% gewijzigd door |sWORDs| op 03-03-2018 11:06 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:51:
[...]

De laptop heeft geen HDMI.
Da's een goede reden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterOomen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-04 16:50
Hartelijk dank allemaal voor de reacties. Snel en duidelijk ook! Dat wordt dus Mini Display naar Display en een losse USB voor de Skype-momenten.

(Voor wat betreft de kabel in de doos: ik heb de monitor via Tweakers tweedehands op de kop getikt - dat moet ik dus zelf even regelen, tenzij ik het toebehoren er bij krijg).

Thanks!
Pagina: 1