Toon posts:

Nieuwe (dezelfde) videokaart werkt niet. Laptop hulp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Onlangs is de videokaart van mijn hp elitebook 8570w onbetrouwbaar geworden (laptop is nu 4 jaar oud). Gaat alleen nog naar t blauwe repair scherm etc. Ik heb eerst de videokaart eruit gehaald, in de oven gestopt nieuwe koelvloeistof erop en weer aangesloten. Hierna deed hij het weer een maand, maar klapte toen toch weer uit.

Nu heb ik dezelfde videokaart (amd firepro m4000) nieuw gekocht. Alleen na het vervangen van de videokaart krijg ik bij het booten van mijn laptop een blackscreen. Totaal geen output van het beeldscherm. Ook het aansluiten van een extra monitor geeft geen beeld. Bios is dan geen optie.

Nu heb ik mijn oude videokaart weer in de oven gedaan en dat helpt nu wel weer, maar dat zal wel tijdelijk zijn weer.

Is er iets wat ik specifiek had moeten doen voor ik de videokaart vervang? (Dus niet gewoon de oude eruit en de nieuwe erin) Of heb ik gewoon een pech en een defecte videokaart opgestuurd gekregen?

Met vriendelijke groet

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-03-2018 01:41)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:03

Nemesizz

Untouchable

Grote kans dat er een vendorlock (whitelist) in je BIOS zit. Die accepteerd dan geen videokaarten van andere merken dan HP.

Of een vendorlock op de kaart zelf, die dan niet herkent word in andere laptops.
Dit komt helaas wel vaker voor, dus kaart hoeft niet defect te zijn. Dit zie je ook wel bij andere merken (bij de goedkope budgetmerken wil het vaak nog wel, de duurdere 'premium' merken hebben vaker zo'n vendorlock/whitelist).

Soms wil het werken door de BIOS op de videokaart aan te passen, maar dat gaat er lastig als je geen beeld krijgt (BIOS van je merk laptop erop flashen).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Grote kans dat er een vendorlock (whitelist) in je BIOS zit. Die accepteerd dan geen videokaarten van andere merken dan HP.

Of een vendorlock op de kaart zelf, die dan niet herkent word in andere laptops.
Dit komt helaas wel vaker voor, dus kaart hoeft niet defect te zijn. Dit zie je ook wel bij andere merken (bij de goedkope budgetmerken wil het vaak nog wel, de duurdere 'premium' merken hebben vaker zo'n vendorlock/whitelist).

Soms wil het werken door de BIOS op de videokaart aan te passen, maar dat gaat er lastig als je geen beeld krijgt (BIOS van je merk laptop erop flashen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:42
de vbios op de videokaart is waarschijnlijk zoals al genoemd is van een ander merk, die van clevo, hp, dell, toshiba etc. werken vaak moeilijk in systemen van andere vendors.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoorden!
Ik ga de verkoper vragen wat de bedoeling is, aangezien die wel werd verkocht voor mijn HP'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 01:42:
Bedankt voor het antwoorden!
Ik ga de verkoper vragen wat de bedoeling is, aangezien die wel werd verkocht voor mijn HP'tje
Je kan vrij snel zien of het een echte HP kaart is. HP heeft namelijk altijd partnumbers op de apparaten zelf staan. Dus als je de originele Quadro met de vervanger vergelijkt zouden dat dezelfde partnumbers moeten zijn.

Ze werken vaak met partnumber en/of sparenumber (soms afgekort met p/n of s/n).