Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ftp batch file voor verplaatsen bestanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
Hallo mede tweakers,

Ik ben al uren bezig om een batch file werkend te krijgen en heb veel gezocht maar nog niet tot een werkende oplossing gekomen. Het enige wat ik wil is vanaf de computer een aantal bestanden naar een ftp server uploaden en overschrijven. That's it! Maar ik krijg het niet voor elkaar. Wie heeft een werkend script ? Ik kom er niet meer uit..

Beste antwoord (via ewal op 05-03-2018 16:28)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:40

allure

Titaan fase 2/3

Syncback kan ook wat jij wilt doen...

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, aan scriptrequests doen we hier niet :P Je bent al uren bezig, dus misschien kun je samenvatten wat je al gevonden hebt?

Ben je in je script nog beperkt tot bepaalde software of kun je bijvoorbeeld gewoon Filezilla erbij pakken? En heb je PowerShell ook verkend?

Kortom; wat had je al gevonden?
Deze bijvoorbeeld? http://www.nsftools.com/tips/MSFTP.htm
Of deze, volgens mij een 100% antwoord op je vraag: https://stackoverflow.com...-to-ftp-with-a-batch-file, gevonden notabene door te [google=command line ftp script].

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 02-03-2018 22:41 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Wat heb je al geprobeerd? Kan je voorbeeldcode plaatsen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ewal Je openingspost voldoet momenteel echt niet aan de eisen die we er aan stellen. Zo kunnen we niet zien wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt en mist een hoop informatie.

Lees even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er verwacht wordt en pas dan je openingspost aan.

Acties:
  • Beste antwoord

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:40

allure

Titaan fase 2/3

Syncback kan ook wat jij wilt doen...

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nounou, ik zal je even op weg helpen... Om dat te kunnen doen met standaard batch moet je het FTP commando via een 'scriptje' laten lopen. Helaas is dat dus in 'plain-text' dus niet erg secure, Syncback is een apart programma welke het password wel encrypt. Maargoed hieronder hetgeen wat je wil, je maakt eerst een file aan met daarin alle ftp commando's, daarna roep je dat script aan met de ftp -s switch erbij.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
echo -------------------------------------------------------------------------------
echo Send Files to FTP
echo -------------------------------------------------------------------------------
echo busy...
echo quote PORT > cmd.dat
echo user ***HIER_JE_USERNAME_INTIKKEN*** >> cmd.dat
echo ***HIER_JE_PASSWORD_INTIKKEN*** >> cmd.dat
echo bin>> cmd.dat
echo put "c:\***HIER_JE_FILE_INTIKKEN.ZIP***" >> cmd.dat
echo put "c:\***HIER_JE_TWEEDE_FILE_INTIKKEN_INDIEN_NODIG.ZIP***" >> cmd.dat
echo quit >> cmd.dat
ftp -n -s:cmd.dat ***HIER_JE_FTP_SERVER_INTIKKEN > nul 2>&1
del cmd.dat
echo done!
pause

En dan op de plekken:
code:
1
2
3
4
5
***HIER_JE_USERNAME_INTIKKEN*** = ewal
***HIER_JE_PASSWORD_INTIKKEN*** = Passw0rd
c:\***HIER_JE_FILE_INTIKKEN.ZIP*** = c:\foobar.zip
c:\***HIER_JE_TWEEDE_FILE_INTIKKEN_INDIEN_NODIG.ZIP*** = c:\foobar2.zip
 ***HIER_JE_FTP_SERVER_INTIKKEN = ftp.google.com

Voor de rest zou ik zeggen, Google ze, er is genoeg te vinden hierover...
Pagina: 1