Toon posts:

RPG's Replayen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, mijn top 5:

1. Xenogears
2. Final Fantasy VII
3. Chrono Trigger
4. Final Fantasy III
5. Secret of Mana

Hoe komt het nou dat de fun eraf is als je een RPG hebt uitgespeeld? Xenogears en FFVII staan bij mij hoog in de lijst, maar ik vind het gewoon niet leuk om ze nog een keer uit te spelen. Ik heb het meerdere malen geprobeerd, maar het is gewoon niet leuk meer. Wat is hier tegen te doen?

Ik wil mijn oude savegames terug, waarin ik Deus alle hoeken liet zien en de Weapons niet meer dan watjes waren :'(

Verwijderd

Volgens mij zijn het allemaal PSX RPG's en die zijn toch van een ander kaliber dan PC RPG's. Probeer Baldur's Gate of Icewind Dale maar eens, die spellen zijn veel leuker en bovendien hebben ze een hoge replay value. Ik ben zelf ook bezig met FF IX, maar ik vind dat meer een film waar je af en toe wat moet doen (dat wil niet zeggen dat ik het geen goed spel vind), terwijl je bij PC RPG's vaak je characters kunt kiezen en samenstellen en het verhaal niet zo lineair is, kortom veel meer mogelijkheden heeft.

Verwijderd

Ik heb wel een tip. Tenminste als ik een game heb uitgespeeld ga ik de extras doen. e zou bv bij de gold saucer in FF7 wat kunen gaan doen

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:58

Flapmo

and back is gigi!

Zonder twijfel-->

1)Diablo (LoD)
10)Baldurs Gate

nummer 2-9 bestaan niet, er zit een gat tussen Diablo(II) (LoD) en Baldurs gate (II)

Rest nog niet echt lekker spelende rpg's gespeeld :)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-11 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Diablo is geen RPG :)

Blijft er maar 1 over... namelijk de BG + aanhang cyclus.

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 14:25 schreef ChaosKnight het volgende:
Ik heb wel een tip. Tenminste als ik een game heb uitgespeeld ga ik de extras doen. e zou bv bij de gold saucer in FF7 wat kunen gaan doen
Chocobo's trainen :)
Gold saucer
weapons verslaan
Alle magic verzamelen ed

Maar je speelt ze niet meer omdat je het hele verhaal al kent. Films die om het plot draaien of de storyline kijk je meestal ook niet opmieuw. En spellen duren veel langer.

Verwijderd

Euhm, RPG's zijn hebben toch (in het algemeen)juist het grootste reply waarde? :?

Prober een fallout (1 en 2). Die kun je elk minstens twee keer spelen, als een goed of slecht persoon. Dat zijn gewoon vier spellen dan. Daarnaast moet je elk minstens drie keer spelen om alle quest en extra's te kunnen doen (omdat als je een bepaald quest doet, dan kun je een ander niet doen. Dit is geen goedkope manier, want dit geldt voor tientallen quest, dus je speelt het niet overnieuw alleen voor 1 of 2 dingen). Kies dan voor elke keer ook nog andere eigenschappen en skills voor je mannetje, dan is het nog afwisselender.

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me in ieder geval op dat ik de beste RPG's niet leuk vind om nog een keur uit te spelen. Iets mindere RPG's vind ik meestal wel leuk om nog een keer te spelen. Ik spreek hier uiteraard voor mezelf. Als voorbeeld zal ik mijn top 5 nemen.

Xenogears en FFVII vind ik absoluut niet leuk om nog een keer te spelen, maar Chrono Trigger, FFIII en Secret of Mana heb ik meerdere malen opnieuw gespeeld.

Ik denk zelf dat dit komt omdat je de echt leuke spellen goed in je geheugen opslaat en ze hierdoor lang onthoudt, hierdoor zijn ze automatisch minder leuk om te spelen omdat je alles nog weet. Iets minder leuke spellen vergeet je sneller en hierdoor zijn deze leuk om later nog een keer te spelen.

Weet iemand nog een leuke RPG die ik MOET proberen? Kijk naar mijn top 5, dan kun je een beetje inschatten waar ik van hou. Ik ben BTW een type die RPG's tot op het bot uitspeelt. Dus alle sidequests, characters maximum stats, enz, enz.

Verwijderd

RPG's met grote replay waarde imho:

- Soulblazer
- Chrono Trigger
- Breath of Fire 1, 2 en 3
- Suikoden
- Suikoden 2
- Wild Arms
- Final Fantasy 3,4 en 5 (na de SNES delen vind ik ze niet echt beter geworden)
- Ancient Ys Vanished Omen & Ancient Ys Vanished the Final Chapter (oorspronkelijk uit 1987!) heb ik denk ik wel 20 keer uitgespeeld...alleen in het Japans uitgebracht dus geen nuttige tip voor veel mensen maar ik moest hem ff noemen.

R./

Verwijderd

word ik hier soms een beetje genegeerd :)

Verwijderd

Breath of fire 3 , kun je wel een aantal keer spelen vind ik , je leert je ventje gewoon weer andere en betere spreuken , alleen het verhaal blijft wel hetzelfde.
Pagina: 1