Ik ben al een paar dagen aan het zoeken en ik ben waarschijnlijk er al een paar keer voorbij gekomen denk ik, maar het kwartje valt dan niet.
Ik meet het ruimte gebruik van mijn disk op mijn RPI. Dit doe ik simpel door een script uit te voeren die met df mijn gegeven retourneert. Op zich werkt alles, maar alleen loop ik steeds tegen het volgende aan:
De daily graph is keurig in GB's maar de weekly, monthly en yearly worden genoteerd in MB. De daily geeft dus keurig 480GB terug terwijl de rest alles als 480000MB.
Ik denk dat ik dus een parameter verkeerd heb staan, maar weet even niet welke het is.
Title[RootDiskSpace]: RootDiskSpace
PageTop[RootDiskSpace]: <H1>Root Disk Space</H1>
Options[RootDiskSpace]: absolute,gauge,growright,nopercent
Target[RootDiskSpace]: `sh /data/mrtg/rootdisk.sh`
MaxBytes[RootDiskSpace]: 500000000
YLegend[RootDiskSpace]: Space
LegendI[RootDiskSpace]: Total diskspace
LegendO[RootDiskSpace]: Used diskspace
ShortLegend[RootDiskSpace]: B
kMG[RootDiskSpace]: m,G
Unscaled[RootDiskSpace]:n
PS excuses voor de topic titel, ik denk dat er iets is fout gegaan met het aanmaken ervan.
Ik meet het ruimte gebruik van mijn disk op mijn RPI. Dit doe ik simpel door een script uit te voeren die met df mijn gegeven retourneert. Op zich werkt alles, maar alleen loop ik steeds tegen het volgende aan:
De daily graph is keurig in GB's maar de weekly, monthly en yearly worden genoteerd in MB. De daily geeft dus keurig 480GB terug terwijl de rest alles als 480000MB.
Ik denk dat ik dus een parameter verkeerd heb staan, maar weet even niet welke het is.
Title[RootDiskSpace]: RootDiskSpace
PageTop[RootDiskSpace]: <H1>Root Disk Space</H1>
Options[RootDiskSpace]: absolute,gauge,growright,nopercent
Target[RootDiskSpace]: `sh /data/mrtg/rootdisk.sh`
MaxBytes[RootDiskSpace]: 500000000
YLegend[RootDiskSpace]: Space
LegendI[RootDiskSpace]: Total diskspace
LegendO[RootDiskSpace]: Used diskspace
ShortLegend[RootDiskSpace]: B
kMG[RootDiskSpace]: m,G
Unscaled[RootDiskSpace]:n
PS excuses voor de topic titel, ik denk dat er iets is fout gegaan met het aanmaken ervan.
[ Voor 8% gewijzigd door ge-flopt op 02-03-2018 20:18 ]