macbook air 2018

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik ben nieuw op dit forum en zit met een brandende aag..
de macbook air zou vervangen worden? nu loop ik al een jaar met het id dat ik mij een macbook wil aanschaven. maar ja.. de prijs is toch een dingetje, nu wou ik in eerste instantie een mb.air
maar een vriend van mij had allang een nou geprobeerd en ja beeld viel beetje tegen en nu lees ik dat de hardware flink verouderd was (geen wonder dus) maar nu las ik dat de 13 inch. mb vervangen word?
en een alternatieve mb.? wel graag een redelijke prijs..

mvg.maupi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht volgende keer even de zoekfunctie gebruiken? :) Mogelijk komt er geen nieuwe mba meer zelfs.... Wellicht blijft het bij de Macbook (12") en de Macbook Pro (13" en 15")

nieuws: MacBook Air viert tiende verjaardag

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 02-03-2018 20:01 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
Een MacBook Air moet je inderdaad niet kopen. De hardware is al 3+ jaar oud en het scherm heeft een lage resolutie. De kans is groot dat Apple met een nieuwe 13" MacBook komt om de Air te vervangen. De huidige 12" MacBook kost momenteel ongeveer 1500 euro, dus het nieuwe model zal ongetwijfeld minstens zoveel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MelvinW maar dat zou beteken dat er geen budget mb.meer komt en verhoogt apple dr instap model
ik denk dat ik dan vaar de mb. pro ga 13 inch. zonder touchbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:50:
@MelvinW maar dat zou beteken dat er geen budget mb.meer komt en verhoogt apple dr instap model
ik denk dat ik dan vaar de mb. pro ga 13 inch. zonder touchbar.
De huidige MacBook Air zal misschien nog een tijdje verkocht worden, maar geen meer upgrade krijgen. Net als dat nu de MacBook Pro 15" 2015 nog verkocht wordt naast het 2017 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
@Verwijderd @MelvinW Ik dacht ook dat de Air geen update meer zou krijgen maar zie nu wel dit artikel: https://www.nu.nl/gadgets...edkopere-macbook-air.html

Oorspronkelijke bron: https://9to5mac.com/2018/...able-13-inch-macbook-air/

[ Voor 20% gewijzigd door TweakTweet op 04-03-2018 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Mja, dit is redelijk vers nieuws dus. Maar imho, zolang de (nieuwe) Air geen retina scherm krijgt, vindt ik hem niet interessant. Eens retina gehad, wil je nooit meer terug ;)
Je kan het dus even afwachten, of als je haast hebt, toch een ander model kiezen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Microkid schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:28:
Mja, dit is redelijk vers nieuws dus. Maar imho, zolang de (nieuwe) Air geen retina scherm krijgt, vindt ik hem niet interessant. Eens retina gehad, wil je nooit meer terug ;)
Je kan het dus even afwachten, of als je haast hebt, toch een ander model kiezen.
Denk je dat ze nu een nieuwe MacBook Air op de markt zouden brengen zonder Retina? Lijkt me niet echt Apple-waardig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
TweakTweet schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:59:
[...]

Denk je dat ze nu een nieuwe MacBook Air op de markt zouden brengen zonder Retina? Lijkt me niet echt Apple-waardig...
Als het artikel klopt en de MacBook Air ook nog eens goedkoper wordt, dan denk ik niet dat er een Retina-scherm in komt. Apple bracht in 2017 ook gewoon een 21.5” iMac zonder Retina-scherm uit. Zo bijzonder is dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
MelvinW schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Als het artikel klopt en de MacBook Air ook nog eens goedkoper wordt, dan denk ik niet dat er een Retina-scherm in komt. Apple bracht in 2017 ook gewoon een 21.5” iMac zonder Retina-scherm uit. Zo bijzonder is dat dus niet.
Oke thx voor de info. Dat wist ik niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Als er een nieuwe MBA komt, en dat is inmiddels hoogtijd, dan lijkt 't mij logisch dat het om een nieuw design gaat met Retina display. Ik verwacht helaas wel dat ie daardoor wat duurder zal worden. Het huidige industriële ontwerp (incl. schermresolutie) stamt nog uit 2010 en is zeker toe aan modernisering. De laatste spec update kwam vorig jaar juni en bood 'n ietsje betere CPU en standaard 8 GB werkgeheugen; verder bleef ie identiek aan 't 2015 model.

Apple verkoopt inderdaad nog steeds een non-retina instap iMac, maar dat model is gebaseerd op 'n iets moderner design uit 2012. Echter biedt Apple sinds 2015 wel een 21,5" model met Retina display en ik verwacht dat 't huidige instapmodel op den duur vervangen zal worden met 'n 4K beeldscherm. Of dat al dit jaar gebeurt is maar de vraag. Wat mij vooral stoort aan de iMacs is dat de middenklasse / 4K instapmodel nog steeds standaard met mechanische HDD worden geleverd. En 'n SSD toevoegen als besteloptie is belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind persoonlijk het basisontwerp van de macBook Air eigenlijk wel prima. Het enige wat er echt beter moet is het scherm. Er past gemakkelijk een 14.x inch scherm in de huidige behuizing en als ze daar dan een goede kwaliteit FHD van maken dan ben je al een heel eind. En dan natuurlijk de internals (processor, geheugen, SSD) updaten naar de laatste stand van de techniek en de aansluitingen opfrissen met Thunderbolt 3, USB 3.1, etc. Veel meer is in mijn ogen niet nodig. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:22
Wat ik altijd mis bij mensen die zeggen dat de Air zo'n slecht scherm heeft is dat de resolutie eigenlijk best wel speciaal is voor Apple laptops.

13" pro MacBooks hadden historisch gezien altijd een 1280x800 scherm welke tegenwoordig in retina 2560x1600 is. Maar effectief heb je nog altijd een 1280x800 scherm als werkruimte als je de pro in retina stand laat(dus iet schaalt naar 1680 x 1050 of 1440 x 900.)

een 15" pro doet 2880 x 1800 wat dus effectief 1440 x 900 aan werkruimte oplevert.

De macbook heeft een resolutie van 2304 × 1440 dat dus in retina stand en dat is dus 1152 x 720 aan werkruimte.

De macbook Air heeft met zijn 1440x900 scherm dus de mobiliteit van een 13" macbook met de werkruimte van een 15" macbook. Dat maakt het in mijn ogen best een fijne laptop om mee te werken.

Dus een Air met het zelfde scherm als een 13" pro, daar zou ik niet super blij mee zijn aangezien je dan veel minder werkruimte hebt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
er gaan geruchten dat er 2de helft van het jaar een budget macbook gaat komen. Design en specs zijn nog niet bekend maar mogelijk weten we daar half september meer over...

Als budget voor jou echt een struikerblok is. kijk dan eens in de vraag en aanbod en zoek een nette 2de hands. Een macbook kan, als je er beetje zuinig mee bent, de nodige jaren meegaan en behoud ondanks zijn leeftijd toch een leuke restwaarde.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Apple maakt geen 'budget' apparaten; ze bieden wel enkele producten die je enigszins onder de noemer 'middenklasse' kunt scharen, zoals iPhone SE, iPad (5e gen), Mac mini en MacBook Air. De marges en kwaliteitspeil zijn simpelweg te laag voor Apple om echte budgetproducten te maken.

Deze 'middenklasse' producten zijn dus zeker niet goedkoop te noemen, maar evenmin van slechte kwaliteit. Er is 'n bepaalde kwaliteitsdrempel waar Apple niet onder gaat zitten. In tegenstelling tot hun populairdere producten vernieuwen ze deze middenklasse producten dan ook relatief zelden en bevatten ze vaak (nogal) oudere componenten, zoals CPU e.d.

Op basis van leeftijd, zinspelingen van directieleden, verwacht ik dit jaar een vernieuwde Mac mini. Ook de vernieuwde (haast mythische) Mac Pro zou dit jaar zijn langverwachte entree maken. Mijn onderbuikgevoel zegt dat de Macs tijdens de WWDC Keynote de nodige portie liefde krijgen, maar neem deze uitspraak met een flinke korrel zout..
Pagina: 1