Waar aanmelden spam/fisching site?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Normaal zou ik 't hier als vraag willen stellen maar het lijkt me ook wel een discussie op te kunnen gaan leveren, dus bij deze als discussietopic gestart.

Zojuist probeerde ik even snel een check te toen aangaande een order welke ik geplaatst heb bij een, hier tevens op tweakers.net zeer goed gewaardeerde, webshop en maakte daarbij een klein typefoutje. In plaats van apollo.nl in te tikken tikte ik appolo.nl met onderstaande als gevolg :'( Een refresh van die site geeft nog veel meer (lees: alleen maar) andere redirects naar gelijksoortige rommel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gsAzoj1Xdhv7gW1WGvs7Y4dP/medium.png

Even een snelle check op SIDN: https://www.sidn.nl/whois?q=appolo.nl

Lijkt me allemaal niet de bedoeling wat er door die site aangeboden wordt middels redirects dus ik vroeg me af wáár ik hier een melding van kan (laten) aanmaken?

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 02-03-2018 19:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nergens...

Je kan allicht een mail sturen naar abuse@hostingbedrijf.tld of eventueel kijken of je iets kan bij Spamhaus maar veel haalt het niet uit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:20:
Nergens...

Je kan allicht een mail sturen naar abuse@hostingbedrijf.tld of eventueel kijken of je iets kan bij Spamhaus maar veel haalt het niet uit.
Stiekem wist ik dat al, vandaar m'n keuze om er een discussietopic van te maken en geen vraag. Maar ergens is het dus IMHO best krom dat je dit soort dingen nergens kunt melden. Dankzij dit soort constructies kunnen fishers/spammers gewoon d'r gang blijven gaan.

Mensen welke wat minder alert zijn klikken dóór met de nodige gevolgen zonder te weten waar 't nou eigenlijk fout gelopen is.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 02-03-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:57
Je zou bij Apple het misbruik van hun logo kunnen melden. Mochten zij het interessant vinden hebben ze waarschijnlijk wel de middelen en ingangen om er iets tegen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:21
Je kunt het aanmelden bij https://www.phishtank.com. Dan blokkeert OpenDNS het adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
jeroen3 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:28:
Je kunt het aanmelden bij https://www.phishtank.com. Dan blokkeert OpenDNS het adres.
Klopt, maar daarmee is 't domein nog niet weg bij andere DNS providers zodat er maar een gedeelte "veilig" is. Ik zou verwachten dat ik zoiets gewoon anoniem bij SIDN zou mogen registreren (die zijn nog steeds verantwoordlijk voor ALLE .nl uitgiftes) zodat ze daar verdere acties kunnen uitzetten.

Waarom zou ik mezelf overigens willen registreren bij die genoemde site? zoiets moet IMHO gewoon kunnen zonder het achterlaten van persoonsgegevens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als abuse@ niet werkt (hee... een registrar op de Kaaijman Eilanden...) zou ik inderdaad contact opnemen met de SIDN.
'tuurlijk, er zijn zat grotere en kleinere clubjes die dagelijks met registrars mailen vanwege verdachte of zich-misdragende sites, maar dan moet de registrar daar natuurlijk wel naar willen luisteren.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Betreffende domeinnaam uit de openingspost is inmiddels ter onderzoek door me aangemeld bij SIDN. (in eerste instantie telefonisch en naar aanleiding van dat gesprek ook middels mail naar support@sidn.nl ). Ik ben benieuwd naar de afloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:18 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:15

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zou het aangeven bij fraudehelpdesk.nl

Ik krijg overigens een connection time out op appolo.nl :p

[ Voor 43% gewijzigd door Standeman op 07-03-2018 16:01 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Standeman schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:00:
Ik zou het aangeven bij fraudehelpdesk.nl
Had ik misschien ook nog kunnen doen maar ik was 't hele gebeuren eigenlijk al weer een beetje semi vergeten (druk, druk, druk op 't werk en met andere zaken) zodat ik er pas weer op geattendeerd werd na een telefoontje van apollo.nl aangaande m'n bestelling (welke gereed staat :P ).

Als SIDN ook niet veel heil in deze site ziet dan wordt de domeinnaam simpelweg opgeheven en is iedereen er vervolgens in één keer mee geholpen.

Pagina: 1