Films en foto's van laptop op TV bekijken

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Hoi allemaal,
Een vriendin heeft een Philips Ambilight TV en wil graag films kunnen downloaden en op TV bekijken. NU doet ze dat door de HDMI stekker uit de KPN topbox te halen en in de laptop te stoppen. Niet ideaal natuurlijk.

Wat zijn de mogelijkheden om simpel (dat is belangrijk) films en evt. foto's vanaf de laptop op TV te kunnen kijken. Kan dit bijvoorbeeld met chrome cast?

Alvast bedankt!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 14:37
Niet heel lullig bedoelt maar heb je zelf al gegoogled?
Want kijk even naar de productpagina van de chromecast en dat beantwoord je vragen.
https://store.google.com/...JrmnOeTztkCFc8m4AodyD4CYQ

Je moet er alleen rekening mee houden dat je geen dts codec kan streamen via chromecast. Zolang je daar rekening mee houdt bij films die je wil streamen dan moet dat dus prima lukken.

[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 02-03-2018 18:27 ]

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-01 01:10
Nvidia shield halen, dat ding speelt alles af en nog handige apps erop en een afstandbediening, en je kan een externe hd of stick eraan hangen.

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Geeft niets. Ik had er bij moeten zeggen dat ik op de productpagina van Chrome Cast had gekeken. Dan lijkt het mogelijk om gewoon films op TV te bekijken die op je HD staan. Maar als ik dan op andere pagina's af ga die iets over Chrome Cast zeggen dan lijkt het nét of je alleen van compatible media als Youtube, Plex, Netflix kunt streamen. Daar wilde ik even uitsluitsel over. Vandaar mijn vraag. Je hebt gelijk met je opmerking, want het lijkt net of ik zelf geen enkele moeite gedaan had

P.s.: Ik neem aan dat een film met DTS wel gewoon als stereo (zeg maar) over komt? Ze heeft een goedkoop, oud dolby setje waar het geluid van haar TV uit komt

Nvidia shield... ik weet het niet. Ik heb toch liever iets dat zo goed getest en ondersteund is als Chrome Cast gevoelsmatig eigenlijk

[ Voor 23% gewijzigd door Tierelier op 02-03-2018 18:53 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor enkel af en toe een filmpje is de Shield prima, maar ook veel te duur. Kijk dan voor een Eminent EM7680 of Wetek Hub.

En ondersteuning beter bij Chromecast? Dan moet je app het maar net ondersteunen.

Kan er direct een usb stick of externe harde schijf aan de tv?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tierelier schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:18:
Hoi allemaal,
Een vriendin heeft een Philips Ambilight TV en wil graag films kunnen downloaden en op TV bekijken. NU doet ze dat door de HDMI stekker uit de KPN topbox te halen en in de laptop te stoppen. Niet ideaal natuurlijk.

Wat zijn de mogelijkheden om simpel (dat is belangrijk) films en evt. foto's vanaf de laptop op TV te kunnen kijken. Kan dit bijvoorbeeld met chrome cast?

Alvast bedankt!
Nóg een HDMI kabel halen zodat je die ene niet steeds eruit hoeft te halen ;) ...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat je kunt streamen vanaf een chromecast staat letterlijk in de handleiding/supportpagina van Chromecast, dat had je zo na kunne lezen.

Daarnaast hebben we een mooi chronecasttopic. Ik gooi deze dicht, gelet op bovenstaande. Zie de beschikbare info voor een betere topicstart in de toekomst :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.