jan_oniem schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:06:
[afbeelding]
Straks op een camping wil ik mijn Asus labtop ook gebruiken als hotspot voor 2 smartphones.
Nu zie ik hier nog een TP-Link externe wifi antenne liggen, zou mijn ontvangst daarmee (ook zelfs in de caravan) verbeteren ten opzichte van de ingebouwde?
Aanvulling: De Labtop is een Asus K555L en de Wifi adapter een TP-LINK TL-WN822N Ver 3.0
Je verhaal en je onderdelen kloppen niet met elkaar. Je wilt een externe antenne gebruiken, maar het TP-Link apparaat is een USB WiFi-adapter.
De WN822N is redelijk verouderd (WiFI-n , 2.4GHz-only) adapter. Of het beter werkt hangt helemaal af van twee dingen:
1) welke WiFi-adapter zit er in je laptop (een bepaald model wordt vaak met verschillende adapters geleverd, dus alleen K555L zegt niet zoveel)?
2) hoe en met welke specs wordt de WiFi op de camping geleverd?
Het feit dat je het over een caravan hebt doet me vermoeden dat minstens de helft van de uitdaging zit in demping door (isolatielagen in) de constructie van je caravan. Wat dus echt zoden aan de dijk zou zetten zou zijn een outdoor antenne en/of adapter die je buiten plaatst. Dat gaat met deze WN822N niet lukken, dit is een indoor-apparaat.
Verder heb je waarschijnlijk sowieso een tweede adapter nodig als je je laptop als hotspot wilt gebruiken, want de ene adapter maakt verbinding met de camping-WiFi - als je die verbinding ook nog wilt delen heb je een tweede nodig.
Dus simpelste is om wat je hebt te gebruiken, met de USB adapter in de buurt van een raam (of idealiter als het weer het toestaat buiten boven de deur ouzo). Daarmee verbind je met de camping. En dan deel je die verbinding met je tweede WiFi op de laptop zelf.
Let wel op dat je bij dat laatste een ander (niet overlappend) kanaal kiest dan de camping-WiFi.