Google wifi Mesh netwerk, zie netwerk apparaten niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Mijn vraag
...
Ik heb sinds een week of 2 een 'Google WIFI Mesh netwerk. Installatie eenvoudig. Dit apparaat is bedraad aangesloten op de KPN Experia box.

Echter, sinds dat nieuwe wifi netwerk in huis ziet mijn PC m'n WD MYBook netwerkschijf niet meer. Deze is bedraad aangesloten op de KPN Eperia box. Ook kan ik via de app van mijn iphone mijn netwerk AVR van Onkyo niet meer bedienen. Ook deze is bedraad aangesloten op de KPN Experiabox. Deze versterker wordt ook niet gevonden. Wel kan ik achterhalen dat zowel de AVR als de WD een IP adres uitzenden.

2 apparaten dus die verdwenen zijn. Andere apparaten zoals SONOS en laptops en printer worden nog steeds keurig in het netwerk getoond.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Al meerdere keren alles opnieuw op laten starten, internet eraf, stroom eraf, schone resets van Google WIfi en van AVR en WD. Niks helpt.

Iemand een gouden tip? (zilveren tip ook goed...)

[ Voor 9% gewijzigd door Alphons op 02-03-2018 16:31 ]

Beste antwoord (via Alphons op 04-03-2018 10:37)

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 19:42
Je hebt momenteel 2 netwerken.

Het eerste netwerk is de Experiabox, het 2e is achter de Google WiFi.
Probleem is dat deze 2 netwerken moeilijk met elkaar communiceren.

Indien je alles in 1 netwerk wil, moet je ofwel de Google wifi in bridge mode zetten of alles achter de Google wifi aansluiten.

Nadeel van alles achter de Google wifi te plaatsen is een dubbele NAT, maar voor normaal internet gebruik is dit niet erg.
- verbind de Experiabox met de Google WiFi.
- gebruik geen enkele andere poort van de Experiabox.
- koop een simpele 5 of 8 poort switch.
- verbind deze switch met de LAN poort of google wifi en hang alle bedrade apparaten (Netwerkschijf, printer, ...) Aan de switch.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Je hebt de Google WiFi in router modus staan waardoor het een ander broadcastdomain is en je de MyBook niet automatisch meer ziet.

Als je de WiFi in AP of brug modus zet moet het opgelost zijn. Geen idee of die optie er is, maar lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Helaas, de bridge modus wordt eigenlijk niet ondersteund door Google WIFI: https://support.google.com/wifi/answer/6240987?hl=nl

En een Experia box van KPN ook niet.

Ander tippie?

Overigens, de WIFI vanuit de Experia Box heb ik uit gezet. Er wordt enkel WIFI gezonden door de Google apparaatjes.

[ Voor 24% gewijzigd door Alphons op 02-03-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Alles wat bedraad is aangesloten op de Experiabox, (bedraad) aansluiten op je Google Wifi setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Dat gaat niet. Er loopt één lange netwerkkabel onder de vloer uit experiabox vanuit meterkast naar de Google WIFI in de woonkamer. De andere apparaten met eigen kabels naar een switch naar de Experiabox in de meterkast.

[ Voor 3% gewijzigd door Alphons op 02-03-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Conclusie is dat je niet het juiste apparaat gekocht hebt. Je hebt nu twee netwerken aan elkaar geknoopt waardoor je dit soort effecten krijgt. Als je een netwerk wil dan zal je toch óf de Google oplossing als accesspoint moeten installeren óf de oplossing terugsturen en een echt accesspoint daarvoor in de plaats bestellen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:37
en om die reden heb ik geen google wifi aangeschaft, maar Ubiquiti Amplify... ook een mesh netwerk maar dan wel met de optie om als bridge in te stellen... anders had ik dezelfde problemen gehad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 19:42
Je hebt momenteel 2 netwerken.

Het eerste netwerk is de Experiabox, het 2e is achter de Google WiFi.
Probleem is dat deze 2 netwerken moeilijk met elkaar communiceren.

Indien je alles in 1 netwerk wil, moet je ofwel de Google wifi in bridge mode zetten of alles achter de Google wifi aansluiten.

Nadeel van alles achter de Google wifi te plaatsen is een dubbele NAT, maar voor normaal internet gebruik is dit niet erg.
- verbind de Experiabox met de Google WiFi.
- gebruik geen enkele andere poort van de Experiabox.
- koop een simpele 5 of 8 poort switch.
- verbind deze switch met de LAN poort of google wifi en hang alle bedrade apparaten (Netwerkschijf, printer, ...) Aan de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Dank, edoch, ik heb een Experia V10, die heeft geen Bridge modus.

Dus dan blijft over de netwerkschijf en AVR aan de Google WIFI te plaatsen met een switch? Hoef ik dan niets met instellingen in de experia te doen?
Pagina: 1