Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een aantal componenten om weer een werkend basis game systeem te maken.

Ik heb nog:

pricewatch: Kingston HyperX KHX16LC10X3K2/16X

pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1)

En de voeding XFX XPS-550W-SEW 80+ bronze

De vraag is: Kan ik het DDR3 geheugen en de voeding nog gebruiken in combinatie met de gewenste processor en het moederbord?

De reden dat ik ik voor dit moederbord heb gekozen is de ondersteuning van DDR3 (waar ik nog 16GB van heb) en de ondersteuning van de M.2 ondersteuning.

Ik heb ook nog een voeding: XFX XPS-550W-SEW 80+ bronze

De video kaart die ik nog heb heeft volgens mij geen bijzondere voeding nodig (corrigeer me als ik het niet correct heb).

Wanneer dit plan niet gaat werken zal ik waarschijnlijk een compleet nieuw systeem samenstellen. Maar natuurlijk hoop ik dat dit nog gaat werken :Y

Eigenlijk gaat het dus om de compatibiliteit van het DDR3 geheugen i.c.m. de CPU (aangezien in de technische specs van de CPU staat dat deze met DDR4 werkt. Echter het moederboard ondersteund DDR3 en de vrij nieuwe CPU.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Het RAM dat je hebt is inderdaad DDR3L, dus technisch kan het. Het moederbord lijkt echter niet leverbaar te zijn, vermoedelijk omdat deze niet meer gemaakt worden. Ditzelfde lijkt te gelden voor de alternatieve moederborden. Via V&A zou je wel pricewatch: Asus TUF TROOPER B150 D3 kunnen aanschaffen.

Verder zou ik ook afraden om een dergelijke CPU eerstehands aan te schaffen, gezien dit optimale componenten voor de tweedehandsmarkt zijn (gezien je iets goed fout moet doen voor ze kapot gaan), en het duidelijk mag zijn dat dit geen systeem wordt om heel veel geld aan te besteden. categorie: Processors (maar misschien had je dit zelf ook al bedacht)

Uiteindelijk werkt het als het goed is gewoon als een PC van een paar jaar oud.