SPSS werkt na herinstallatie niet naar behoren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew.schoone
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-03-2023
Hallo. ik heb een probleem met de SPSS 24 op mijn laptop. in april 2017 heb ik SPSS 24 aangeschaft en 1 keer geinstalleerd. in september heb ik het geinstalleerd op een nieuwe laptop. deze laptop heb ik door problemen met de laptop moetenherinstalleren en alle programma's zouden er niet meer op staan. SPSS bleek er nog wel op te staan en daarom heb ik een coee van 2.75 gekocht, maar de SPSS werkte niet naar behoren. Deze heb ik verwijderd en toen wilde ik SPSS opnieuw aanschaffen. Dat kon niet en er werd aangegeven dat ik hem bij mijn bestellingen opnieuw kon installeren. Dat heb ik gedaan, weer met de code van 2.75. SPSS werkt nog steeds niet naar behoren. De pictogrammen bij SPS, SPV en SAV bestanden kloppen niet. Het lijkt alsof SPSS bestanden niet aan elkaar koppelt. Wanneer ik een SAV bestand open, werkt een bestaande syntax niet. Wanneer ik naast 1 SAV bestand nog een SAV bestand open, word er een nieuwe spv bestand geopend en komt output niet in 1 bestand.

In windows verkenners worden deze docuement niet meer herkent als SPSS bestand en word niet meer gekoppeld aan het hoofdbestand (SAV).

Kan dit te maken hebben met het niet zien van de koppeling door de deinstallatie.

Beste antwoord (via Matthew.schoone op 09-04-2018 20:39)

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 17:31
De koppeling van bestanden aan programma's en pictogrammen is een Windows aangelegenheid. Op zich heeft dit weinig met SPSS te maken, behalve dan dat de SPSS installer deze koppelingen voor je maakt. Je kunt de koppelingen ook handmatig instellen.

Welke versie van Windows gebruik je? In de nieuwere versies zit er bij het configuratiescherm / settings een scherm om standaardprogramma per bestandstype te kiezen. Daarnaast kun je (shift +) rechtsklik gebruiken op het bestand en dan "Openen met" kiezen. Je krijgt een scherm waar je SPSS kunt kiezen en onderaan staat een vinkje "dit programma altijd gebruiken om bestanden van dit type te openen".

Dat je syntax niet runt lijkt me wel een SPSS probleem, maar dan moet je iets specifieker zijn over welke foutmelding je krijgt...

P. S. Je kan deze gelegenheid ook mooi aangrijpen om over te stappen op R ;)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 17:31
De koppeling van bestanden aan programma's en pictogrammen is een Windows aangelegenheid. Op zich heeft dit weinig met SPSS te maken, behalve dan dat de SPSS installer deze koppelingen voor je maakt. Je kunt de koppelingen ook handmatig instellen.

Welke versie van Windows gebruik je? In de nieuwere versies zit er bij het configuratiescherm / settings een scherm om standaardprogramma per bestandstype te kiezen. Daarnaast kun je (shift +) rechtsklik gebruiken op het bestand en dan "Openen met" kiezen. Je krijgt een scherm waar je SPSS kunt kiezen en onderaan staat een vinkje "dit programma altijd gebruiken om bestanden van dit type te openen".

Dat je syntax niet runt lijkt me wel een SPSS probleem, maar dan moet je iets specifieker zijn over welke foutmelding je krijgt...

P. S. Je kan deze gelegenheid ook mooi aangrijpen om over te stappen op R ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En wat heeft dit met Programming te maken :?

Waar hoort mijn topic?

PRG >> CSA

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 02-03-2018 15:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:20
Morrar schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:53:
Je kan deze gelegenheid ook mooi aangrijpen om over te stappen op R ;)
:Y *O* :Y
Doen!!
Je gaat er geen spijt van krijgen. SPSS komt er hier niet meer in.