Beste manier om speakers aan te sluiten op Raspberry Pi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-10 15:37
In onze kantine wil ik graag wat extra sfeer brengen door een wat betere audio omgeving te maken. Momenteel hebben we een oude radio staan die ontzettend stoort, dat kan beter.

Ik kwam de Pi MusicBox tegen en dat leek me een leuke basis voor een nieuw audiosysteempje. Ik zou daar graag 4 speakers aan koppelen die allen ongeveer 5 meter uit elkaar staan.

Qua speakers vallen deze van Vision SP mooi binnen het budget. Als geluidskaart zou ik iets als deze willen gebruiken, dit omdat ik heb gelezen dat de geluidskaart van de Pi niet zo heel goed is.

Concrete vragen zijn:
- Zijn er specifieke dingen waar ik rekening mee moet houden bij de bedrading?
- Hoe kan ik de speakers het best op de geluidskaart aansluiten? (eventueel extra apparatuur nodig)
- Zijn de componenten die ik heb uitgezocht geschikt met elkaar?
- Zijn er betere/goedkopere opties om hetzelfde doel te bereiken?

Edit: Inmiddels de HiFIBerry AMP2 gevonden, volgens mij heb ik dan helemaal geen versterker en aparte geluidskaart nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door f3cuk op 02-03-2018 13:55 ]

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-10 13:30
Als je een kant en klaar product wil zou ik je de Google Audiocast aan willen raden, deze gebruik ik in de garage om muziek naar een oudere stereo set te streamen. Voordeel is dat zo'n beetje alle bekende streaming diensten compatible zijn. Koop een versterker op marktplaats en je hebt voor hetzelfde geld een makkelijker product.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:21

Jag

De speakers die je linkt zijn niet erg geschikt voor full range muziek weergave. Daar zal waarschijnlijk zeer weinig laag uitkomen. Ik zou sterk overwegen om de JBL LS308 te kopen. Die klinken erg goed, gaan hard zat om over geroesemoes heen te komen en geven wel laag weer. Dit zijn zeer veel gebruikte speakers (de Tivolivredenburg hier in Utrecht hangt er vol mee bijvoorbeeld in alle foyers / cafe ruimtes) die daarom erg betaalbaar zijn. Ze hebben ingebouwde versterkers, dus je hebt geen versterker meer nodig. Ik zou er wel een klein mixertje tussen hangen, zodat je makkelijk volume kan regelen, iets zoals de Behringer Xenyx 502 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dream
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 20:27
De HiFiBerry AMP+ levert maximaal 25W. Dat is niet erg veel en ik zou even verder kijken.
De HiFiBerry DAC+ zou wel een mooie toevoeging zijn.

Alleen dit hele systeem (RPi, DAC+, voeding, case en connectors) bij elkaar kost €77,50 + €13,- verzendkosten. Dat terwijl je voor €61,50 minder ook een Chromecast Audio kunt kopen. Als je dus gewoon naar deze speakers wilt streamen kan het een stuk goedkoper.

De genoemde speakers ken ik niet, maar ik denk dat je beter voor 2 iets duurdere kan kijken dan 4 van deze.
Daar kan je dan een simpele versterker bij zoeken. Kijk eens op marktplaats of V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:56

Major_ton

Shoot!

Marktplaats is dé plek om luidsprekers te scoren. Voor een dergelijk doel als dit zou ik nooit nieuw kopen. Een leuke versterker met A+B schakeling zou ik ook lekker van Marktplaats trekken. Kijk eens naar 2dehands Mission luidsprekers. De modellen 700 en 701 zijn voor een prikkie op de kop te tikken! Tussen de € 40,- en € 100,- per paar. Daar komt echt een meer dan prima sound uit. Ooit was Mission een erg gerenommeerd Engels merk, maar niemand kent het nog en zodanig is het niks meer waard 2dehands. Doe er je voordeel mee! Een geschikte versterker hoeft ook echt niet meer dan € 150,- te kosten. Soms vind je ze zelfs met ingebouwde DAC!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3cuk
Jag schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:18:
De speakers die je linkt zijn niet erg geschikt voor full range muziek weergave. Daar zal waarschijnlijk zeer weinig laag uitkomen. Ik zou sterk overwegen om de JBL LS308 te kopen. Die klinken erg goed, gaan hard zat om over geroesemoes heen te komen en geven wel laag weer. Dit zijn zeer veel gebruikte speakers (de Tivolivredenburg hier in Utrecht hangt er vol mee bijvoorbeeld in alle foyers / cafe ruimtes) die daarom erg betaalbaar zijn. Ze hebben ingebouwde versterkers, dus je hebt geen versterker meer nodig. Ik zou er wel een klein mixertje tussen hangen, zodat je makkelijk volume kan regelen, iets zoals de Behringer Xenyx 502 bijvoorbeeld.
Bedankt voor de tips :) De speakers die je aanhaalt zijn 170,- per stuk, dat past helaas niet binnen mijn budget. Mixer is inderdaad handig, eens zien hoe ik dat in de setup kan verwerken.
-Dream schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:24:
De HiFiBerry AMP+ levert maximaal 25W. Dat is niet erg veel en ik zou even verder kijken.
De HiFiBerry DAC+ zou wel een mooie toevoeging zijn.

Alleen dit hele systeem (RPi, DAC+, voeding, case en connectors) bij elkaar kost €77,50 + €13,- verzendkosten. Dat terwijl je voor €61,50 minder ook een Chromecast Audio kunt kopen. Als je dus gewoon naar deze speakers wilt streamen kan het een stuk goedkoper.

De genoemde speakers ken ik niet, maar ik denk dat je beter voor 2 iets duurdere kan kijken dan 4 van deze.
Daar kan je dan een simpele versterker bij zoeken. Kijk eens op marktplaats of V&A.
Volgens de specificatie levert de HiFiBerry AMP2 tot 60W output power. Jij spreekt over 25W, waar zit dat verschil?

Ik heb zelf meerdere Chromecasts thuis en hoewel ze over het algemeen hun werk goed doen, vind ik ze toch niet stabiel genoeg. Geen idee of dit met de Audio versie ook zo is, maar ben dus niet heel erg onder de indruk van hun andere producten.
Major_ton schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:41:
Marktplaats is dé plek om luidsprekers te scoren. Voor een dergelijk doel als dit zou ik nooit nieuw kopen. Een leuke versterker met A+B schakeling zou ik ook lekker van Marktplaats trekken. Kijk eens naar 2dehands Mission luidsprekers. De modellen 700 en 701 zijn voor een prikkie op de kop te tikken! Tussen de € 40,- en € 100,- per paar. Daar komt echt een meer dan prima sound uit. Ooit was Mission een erg gerenommeerd Engels merk, maar niemand kent het nog en zodanig is het niks meer waard 2dehands. Doe er je voordeel mee! Een geschikte versterker hoeft ook echt niet meer dan € 150,- te kosten. Soms vind je ze zelfs met ingebouwde DAC!
Bedankt voor de tip, ter bevestiging. Je hebt het dan over deze speakers toch?
DjaRoel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:52:
Als je een kant en klaar product wil zou ik je de Google Audiocast aan willen raden, deze gebruik ik in de garage om muziek naar een oudere stereo set te streamen. Voordeel is dat zo'n beetje alle bekende streaming diensten compatible zijn. Koop een versterker op marktplaats en je hebt voor hetzelfde geld een makkelijker product.
Zie reactie hierboven, daarbij vind ik het wel leuk om met een RaspBerry te knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:56

Major_ton

Shoot!

Bedankt voor de tip, ter bevestiging. Je hebt het dan over deze speakers
Nee dat zijn de uber oude versies :-)

Het gaat om deze: https://www.google.nl/sea...560#imgrc=Bwdhmma5YNFh9M:
Mission 700

https://www.google.nl/sea...%3D#imgrc=N4fMNoIi_pyGDM:
Mission 701

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
HifiBerry heeft ook een mooi project met het recyclen van oude speakers naar actieve. Een setje Beovox speakers haal je zo bij Marktplaats voor weinig.

https://www.hifiberry.com/beocreate

Hifiberry is goed spul. Ik heb zelf een Hifiberry DAC+ met Volumio als speler. Die combinatie werkt bijzonder fraai.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 04-03-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3cuk
Even een kleine update.

Heb vandaag het projectje afgerond, uiteindelijk toch de twee nieuwe speakers besteld van Vision SP (geluid . In combinatie met een RaspBerry Pi en HifiBerry AMP2 aangesloten, volumio erop gegooid en werkt allemaal perfect! Erg blij mee, bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 22:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Foto's? Of doe eens gek en maak een filmpje :)

...en waarom?

Pagina: 1