HULP gewenst!... om drama op te lossen

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Ik heb een KT7a mobo met een 1200Mhz/266 AXIA Thunderbird..... loopt perfect op 1200 (12x100) zodra ik wil o/c DRAMA :(
Nu is het zelfs zover gekomen dat ik niet meer kan booten in ME hij zoekt een stuurprogramma maar ik weet niet waarvan staat er ook niet bij.... diverse biosinstellingen veranderd maar NADA!!
W2k boot gelukkig nog wel zodat ik dit kan posten maar ik weet begod niet wat ik nu moet doen om ME weer aan de praat te krijgen (dualboot!)
Heb vanmiddag nieuwste bios erop gezet.. net op 133(WEEEEER) geprobeerd toen liep ie vast.. bios gereset.... toen op 133x7,5 (1000) toen startte ie wel op maar zei dat het register moest worden teruggezet?! herstart en toen niks meer..... weer gereset... safe defaults... niks... instelling terug op normaal weer niks... toen W2k geprobeerd en die deed het nog wel..

Wat te doen, wat te doen????

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Windows opnieuw installeren op standaard snelheid, en voor je gaat OC-en even een Ghostje maken, dan kan je snel alles terugzetten als Windows je registry gaat crappen...

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Zet je mobo en de bios instellingen hetzelfde start ie wel gewoon op zo heb ik mn 700 op de asus op 850 draaien.
Opnieuw installeren lijkt me de laatste oplossing

• ScooBY_DoO
Op zaterdag 14 juli 2001 02:19 schreef Roderick het volgende:
Zet je mobo en de bios instellingen hetzelfde start ie wel gewoon op zo heb ik mn 700 op de asus op 850 draaien.
Opnieuw installeren lijkt me de laatste oplossing
???????? WAH?

[EDIT]

Dit zegt ie als ik ME boot en als ie om nieuwe hardware zeikt:
Eerst grijs beeld

ENUM\HTREE\ROOT\0

SURegCreateKey failed!

Dan kan ik alleen nog op OK drukken
en doet ie niksss meer!! :(

Register nu verneukt ofzo?!?

en waarom boot win2k dan wel oznder problemen!?

Verwijderd

Je kan met ME je register terugzetten door met een flop op te starten en het commando scanreg/resore te geven (weet trouwens niet zeker of dit wil met ME) maar je register word niet verandert als je hem klokt hoor. lijkt me meer een conflict tussen je mobo en bios
Dier reg melding met ME komt waarschijnlijk ergens anders door.

• ScooBY_DoO
Op zaterdag 14 juli 2001 02:30 schreef Roderick het volgende:
Je kan met ME je register terugzetten door met een flop op te starten en het commando scanreg/resore te geven (weet trouwens niet zeker of dit wil met ME) maar je register word niet verandert als je hem klokt hoor. lijkt me meer een conflict tussen je mobo en bios
Dier reg melding met ME komt waarschijnlijk ergens anders door.
Hmzzzzzzzz.. ik neem aan een ME opstartdisk?
en is het scanreg/resore? niet resTore?

Ik weet ook niet waarom ie het doet.. ik heb het vaker gehad dat ik met 133Mhz bootte en toen zei die ook dat het register niet spoorde en dat ik moest rebooten.. toen deed ie het weer gewoon alleen nu verdomd ie het!!

:( :(

• ScooBY_DoO
En kan het trouwens gen kwaad om dat te doen?
ik heb het nog nooit gedaan nl... er gaan geen instellingen verloren e.d.?

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Je IDE controller/harddisk kon je overclocking settings niet aan. Je Windows is nu verneukt. Opnieuw formateren en installeren die handel...

Helaas pindakaas, inderdaad een ghostje maken VOOR je gaat overclocken zou niet gek zijn...

• ScooBY_DoO
Op zaterdag 14 juli 2001 02:36 schreef Tefflar het volgende:
Je IDE controller/harddisk kon je overclocking settings niet aan. Je Windows is nu verneukt. Opnieuw formateren en installeren die handel...

Helaas pindakaas, inderdaad een ghostje maken VOOR je gaat overclocken zou niet gek zijn...
Waarom heb ik dan geen problemen met W2K!?!?!??!?!??!?

• Tefflar
Heb je Win2k dan ook opgestart terwijl hij overclocked was?

Verwijderd

Windows raakt niet verneukt door overklokken en het is inderdaad scanreg/restore je krijgt dan de kauze uit 5 register backups die automatisch worden aangemaakt als je windows start.
Kort gezegd als je een backup terugzet van gister en je hebt niks geinstalleerd qua softwre is er niks aan de hand nders moet je het progje even opnieuw installeren.

Verwijderd

Met deze bootflop http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=6198 zit ie al in het menu in ieder geval met 98

• Tefflar
Niet dus heb ik ook eens gehad. Registry tig keer proberen te laten terug zetten iedere keer zelfde probleem. Waarschijnlijk is niet HEEL windows verneukt maar je registry gewoon om zeep. Is niet zo maar te fixen...

• ScooBY_DoO
Thnx to al degene die de tip gaven om windows opnieuw te installeren!... ZUCHT

SPECIAL THNX to Roderick voor de tip om scanreg te draaien... zat idd een fout in het register zoals ik zal zei... bootdisk heeft weer eens wonderen verricht... ME draait weer als een tiet! :P

Ga eerst maar eens een spookje maken... lijkt me na dit te hebben gezien een wijs plan!

Wat niet wegneemt dat ik het bizar blijf vinden dat dat ellendige ding het stomweg verdomd om op 133Mhz te draaien....
Iemand daar nog ideeen voor? ik heb vernomen dat ik niet de enige ben die deze probelemen heeft...
combinatie van KT7a-266processor... graag uw opmerkingen

Verwijderd

scanreg/fix lost ook een hoop op

• ScooBY_DoO
ik heb de restorefunctie niet nodig gehad
enkel scanreg met de bootflop van ME was voldoende.....

Thnx Roderick.... ;)

• Tefflar
Ok, ik zat er dus naast, maar dit is wel de eerste keer dat ik tegenkom dat je je Windows nog aan de praat krijgt...

Ps. Die Ultimate bootdisk kende ik nog niet, ga eens kijken :)

Verwijderd

Scanreg/fix is sowieso wel leuk hoor het bouwt je register opnieuw op.
scanreg/opt zet hem optimaal en dingen als regclean en regcleaner zijn ook zeer handig voor de snelheid van windows
Pagina: 1