Toon posts:

Duron na update naar K7T-Turbo 2x zo warm :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lang verhaal in turbostand:
oud: full load maximaal 32oC
K7T-Pro2A+ Duron650@8x110 1.65V OCbios 10.6
Addtronics 7896A-120 met Enermax 450W, 120mm 130CFM, 92mm 47 CFM.
Alpha Pal-6035+ YS-Ttech 27CFM met Leufkens peltier 50W
256MB infineon CAS3 (auto)
Radeon 64 Vivo
IBM DTLA 45G, SBlive1024, Realtek NIC. CD, DVD, Digidoc5.
Win9x en w2k...

Nieuw: full load >> 62oC :(:(:(
K7T Turbo+ D650@6,5x133 1.65V bios 2.8
2xIBM60GXP 40GB Raid 0
512MB infineon

En dan heb ik nog een Athlon1200C AXIA liggen die ik niet eens stabiel krijg met een thermoengine koeler erop. Ik kom windows niet eens in.
De chipset word net zo heet als het koellichaam van de ThEngine (48oC) Ik kon de cpu temp niet aflezen omdat hij 0 oC aangaf (kapot? op de Duron doet ie het ineens weer wel :?). Alleen op 900MHz loopt ie redelijk. Daarom heb ik om te testen die Duron er weer ff opgezet.

Hoe kan die Duron nou zo vreselijk heet worden met een ander mobo :?

Ik was natuurlijk eigenlijk van plan om die TB1200 nog wat over te klokken naar de 1500MHz of zo. En de duron met pro2 a in mijn 2e pctje te zetten. Vandaar de Thermoengine, want een 50W peltier trekt een TB dan allang niet meer. Het zou een >:) pctje moeten zijn, maar het is nu :'( :(

Is die hoge temp normaal voor de Northbridge en CPU?
Of is dit bord gewoon niet goed en moet ik hem terugsturen?

PS:
op de pro2a kon ik de cpu op 555MHz met 1,3V laten lopen > 17 oC :7,
maar met de Turbo: :'(

Verwijderd

Snapt niemand het dan, die MSI Turbo shit is allemaal nix... word phat heet

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Floor-is

5.2

Neeheee, sjonge hoe vaak moeten we het nog zeggen?

De tempsensoren van sommige MSI planken zijn niet goed, dat zegt dus helemaal geen ene fuck.

Ik had een Tbird1Ghz@1,33Ghz op 83-117Graden draaien (idle-full load) en die werd echt geen 100 graden hoor.

Nu heb ik een ander mamaplankje (oude is helaas overleden) en mijn procje is vrolijk 43 graden, rara hoe komt dat?

[edit1]Hmm ik reageer wel een beetje hevtig, sorry. Ik heb dit probleem namelijk al 3623 keer langs zien komen...

[edit2] Ik heb nu wederom een K7T-Turbo, ik kan nu eindelijk ook een multiplier van 10,5 draaien, wat met de vorige ook al niet kon. Draai nu dus vrolijk 1417,5Mhz (135x10,5) omdat mijn geheugen niet verder wil helaas. (Niet zonder problemen iig...)

Bericht hierboven

Verwijderd

Lijkt me toch logisch dat je hieruit kunt concluderen dat een van die sensors gewoon brak is, vermoedelijk die van je nieuwe Turbo.

Verwijderd

Topicstarter
Wow! Its-me! Ik dacht dat ik lang opbleef... ;)

Toch vertrouw ik het zaakje nog niet. Ik heb een platte sensor in de holle ruimte tussen de coldplate en de cpu gestoken, en die loopt op van 19oC (msi zegt 48'C) naar 26'C (msi zegt 62'C)

Op zich wel lachen die sirenes ineens als ik ff Serious Sam speel. :D Maar toch niet echt leuk.

Maar nu het echte probleem: ik krijg mijn TB1200C niet aan het lopen op 1200 :(:(:(

Moet ik het mobo terugsturen en om laten wisselen? Ben ik dan van het probleem af?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
naar mijn mening geeft dat mobo van jou een flink hogere spanning dan nodig is...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik het vertellen?

Ik moet mijn TB1200 nog ff weer inbouwen om te checken, maar stom was het wel.. |:(

Dan sta ik alleen wel een beetje voor l*l (of is het *l* :+)

Verwijderd

Uhm niet alleen de sensor is kapot van die mobos.. die mobos worden gewoon warm.. das een feit mahn... maaruh mooi horloge, kheb precies dezelfde ;-)

Verwijderd

Topicstarter
En? Traag? Sinterklaas82m? Ik zie jullie niet?

Antwoord graag :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij de msi 6330 turbo r is het zo dat de spanning die je insteld in het bios lager is dan de daadwerkelijke spanning

Ik heb mijn bordje ingesteld op 1.85V en krijg 1.97V

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Ja, das best, maar als ik de voltage dan verlaag, dan boot ie niet meer :(

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zet er een chipsetkoeler op.
Ga ik ook doen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Precies... das het mooie van die abit etc... zit tenminste een coolertje op.. maaruh pleur er gewoon een cooler op van 20,- en sluit m aan en klaar! Je MSI mobo blijft voor de verandering weer eens lekker koel... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb de Athlon 1200 er weer opgezet. En wat denk je? Hij doet het!

Aan de onderkant van de Thermoengine zit een TIM goedje en dat moet je laten zitten omdat het net zo goed werkt als Arctic Silver. Dus heb ik dat braaf laten zitten en mijn Arctic silver in de doos gelaten. Alleen d'r zat een mat doorzichtig beschermplasticje op |:( Dat had ik dus niet gezien :Z :z

Nu haalt ie de 9,5x144= 1368 MHz. Ik heb nog een mooi chipset of socket-7 koelertje liggen.

Dus nog een keer het moederbordje uitbouwen om die stomme plastic pinnetjes eruit te krijgen . En dan eens zien of we hoger kunnen dan 144 FSB

Oh ja: hij wordt nu idle ongeveer 50'C met 1,725V (het sensortje doet het nu wel :?)Ter controle heb ik een platte sensor naast de cpu, lekker vol in de grijze klei van die TIM. Die geeft nu 45'C aan.
en de chipset 45'C.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 08:58
Ik heb een MSI K7T-Pro2 met een Duron 800
en een MSI K7T-Turbo met een Duron 750. Op beide zit exact de zelfde koeler, en volgens de BIOS word de 750 heter dan de 800. Een vriend van me heeft een Duron 800 op een MSI K7T-Turbo, en die word ook "heter" dan mijn 800 op m'n K7T-Pro2. Dus volgens mij spoort die tempsensor op de Turbo niet helemaal :)
Pagina: 1