Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speckledpear
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-07 07:55
Ik wil een nieuwe smartphone kopen ergens komende 3 maanden en heb een budget van €400 tot €600. Ik geef voorkeur aan een smartphone die meerdere jaren meegaat en na deze tijd nog een acceptabele accu heeft.

Ik zit nu te kijken naar de OnePlus 5T maar heb hier ook twijfels bij omdat binnenkort de OnePlus 6 aangekondigd gaat worden en ik niet weet hoe goed de 5T is vergeleken met de 6 en of de 5T nog ondersteund zal worden.

Welke smartphones raden jullie aan om naar te kijken of releases van in de gaten te houden?

Alvast bedankt!

edit:
Android is voor mij een pre
resolutie minimaal 1920 x 1080
Ik heb momenteel een 5" scherm en vind dit prima, groter kan ook
Systeem updates worden gewaardeerd maar zijn niet vereist.
Ik gebruik mijn mobiel voornamelijk voor chatten en spellen spelen. Goede camera is fijn maar geen eis (gezien de meeste telefoons in deze prijsklasse dit over het algemeen wel hebben)

[ Voor 25% gewijzigd door Speckledpear op 02-03-2018 11:36 ]

Beste antwoord (via Speckledpear op 03-03-2018 22:28)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
en na deze tijd nog een acceptabele accu heeft.
Dat is een lastige kwestie, dat kan je niet voorspellen... zelfs binnen dezelfde modellen heb je toestellen die na een jaar al een nieuwe accu nodig hebben en andere doen het na 3 jaar nog prima.

Eventuele adviezen voor een goede smartphone tussen de 400 en 600 euro.

OnePlus 5T (goede allrounder)
Nokia 8 (goede allrounder)
Nokia 7 plus (komt binnenkort uit) (belooft een erg goede standby tijd)
Samsung Galaxy S8 (top model, ontzettend goede camera, redelijke standby tijd)

Maar zonder een specifieke use case is het lastig te beoordelen wat het beste bij je past.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Ik neem aan dat je Android wil?
Verder zou het handig zijn als je specificaties mee geeft waaraan de telefoon moet voldoen.
- Schermgrootte
- Camera
- Resolutie
- Processor
- Accu
- Stock Android of niet?

Verder is het handig om aan te geven wat je met je telefoon wil gaan doen. Is het alleen voor beetje browsen en appen, dan is een telefoon van 400 tot 600 euro misschien niet eens nodig. Vind je updates belangrijk of niet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
en na deze tijd nog een acceptabele accu heeft.
Dat is een lastige kwestie, dat kan je niet voorspellen... zelfs binnen dezelfde modellen heb je toestellen die na een jaar al een nieuwe accu nodig hebben en andere doen het na 3 jaar nog prima.

Eventuele adviezen voor een goede smartphone tussen de 400 en 600 euro.

OnePlus 5T (goede allrounder)
Nokia 8 (goede allrounder)
Nokia 7 plus (komt binnenkort uit) (belooft een erg goede standby tijd)
Samsung Galaxy S8 (top model, ontzettend goede camera, redelijke standby tijd)

Maar zonder een specifieke use case is het lastig te beoordelen wat het beste bij je past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Wat ik gezien en gehord heb zou ik de Nokia 7 plus adviseren die binnenkort uitkomt. Die lijkt aan alle eisen te voldoen die je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Als je meer camera-minded bent, kan je kijken naar de XZ2 compact die net uit komt. Nog geen reviews dus je moet nog een paar dagen geduld hebben... maar ik verwacht een zeer goede camera, een zeer snelle processor en de updates zullen voor een net-nieuwe telefoon wel eventjes goed zijn.

Met een prijs van 599 bij release en een 5" scherm ongeveer wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:50

Sorbo

Uw hulp in huis!

Dit :) Erg prettige telefoon (wel wat glad zonder hoesje) met een degelijke camera, goede accuduur, erg goed scherm en prima software support (en betaprogramma indien je daar op kickt :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Sorbo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:33:
[...]

Dit :) Erg prettige telefoon (wel wat glad zonder hoesje) met een degelijke camera, goede accuduur, erg goed scherm en prima software support (en betaprogramma indien je daar op kickt :) ).
I know... ben zelf een zeer tevreden eigenaar van een Nokia 8 :) Draait al Android 8.1 en de laatste security patch. Maar ik realiseer mij ook dat het toestel niet voor iedereen even aantrekkelijk is omdat de camera beter had kunnen zijn en het design voor sommigen niet modern genoeg is... alhoewel ik persoonlijk het design erg prettig vind want ik heb geen moeite met grotere bezels en hou niet van toestellen die vrijwel helemaal van glas zijn (wat de nieuwe versie van de 8 helaas wel is) De 'originele' 8 is een oerdegelijk gebouwd toestel, doet wat betreft absoluut eer aan het Nokia van weleer... en had ook gehoopt dat juist die bouwkwaliteit en keuze in materialen een van de speerpunten zou blijven, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ik zou de nokia 8 halen maar de camera is helaas teleurstellend. dan hebben we nog de oneplus 5T dit toestel is gebouwd voor tweakers maar niet voor de gemiddelde gebruiker. dan maar een huawei P20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ludwig005 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:15:
ik zou de nokia 8 halen maar de camera is helaas teleurstellend.
Teleurstellend is de camera zeker niet... had het beter gekund? Absoluut, maar dat is vooral een software ding... Vooralsnog schiet de Nokia 8 prima plaatjes maar kan het net niet meekomen met de andere toppers, maar dat maakt het zeker geen 'teleurstellende' camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Kijk maar eens op dxomark.com ik weet sowieso dat je niet blij gaat worden.
Pagina: 1