Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aggregation tap

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik wil graag een aggregation tap voor het monitoren van mijn eigen netwerk aanschaffen maar wil geen ~1000 euro betalen voor een professionele. Ik kan nergens een 'consument grade' apparaat vinden. Heeft iemand tips?

Relevante software en hardware die ik gebruik

ethernet, cat6, hoef me geen zorgen te maken om oversubscription

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

marktplaats, pricewatch, aliexpress en banggood. Een oude hub zou ook goed zijn, maar dan wel met een 100Mbit snelheid, staan er ook geen van op marktplaats momenteel.

Bedankt

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt geen 'consument grade' apparaat vinden omdat je wens hier totaal niet 'consument grade' is :o

Dat gezegd, je kunt vrij eenvoudig alle verkeer van en naar je LAN monitoren door een managed switch te nemen met mirroring (wat zelfs de goedkoopste web-managed dingen van een paar tientjes al kunnen) en dan de poort tussen switch en je router mirrored naar waar je het verkeer wilt zien. Dat kan op line speed - al is de vraag of het apparaat wat je aan die mirrored port gaat hangen dat aankan...

Maar goed, of dit de ideale oplossing is hangt af van wat je exact denkt te bereiken. Misschien wat meer toelichting, dan kunnen we gerichter meedenken.

Oslik blyat! Oslik!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Waarom geen gewone tap en dan 2 NIC's gebruiken om te monitoren?
Dan kan het voor minder dan €100.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:19:

Maar goed, of dit de ideale oplossing is hangt af van wat je exact denkt te bereiken. Misschien wat meer toelichting, dan kunnen we gerichter meedenken.
ik heb een router (zeg router X) van de studentenhuisvester die me internet geeft, maar die vertrouw ik niet. ik heb ook een eigen router (zeg Y) met openwrt, maar zonder dat X tussen Y en de stekker in zit krijg ik geen internet. Ik wil zien wat die twee tegen elkaar zeggen, hopelijk kan ik dan de onvertrouwde router elimineren uit mijn netwerk. mac spoofing heb ik al geprobeerd maar het ligt toch lastiger dan dat.

oorspronkelijk wilde ik alle uitgaande verkeer via mijn router over een vpn sturen, maar hij is te langzaam.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41

Illusion

(the art of)

Als je nou gewoon verteld welke router x is en welke studentenhuisvester in welke stad, dan is hier misschien wel iemand die dit al lang voor je heeft uitgezocht.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

X doet geheid iets met VLANs, mogelijk icm PBAC. Maar we hebben geen glazen bol idd...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

De hardware waar je je oog op hebt laten vallen is een beetje een enterprise-kanon om op een mug van een probleem te schieten. Zo'n aggregation tap is om wirespeed DPI te doen voor intrustion detection of regulatoire logging of weet ik het. Om te zien wat er aan de hand is met jouw scenario heb je die capaciteit helemaal niet nodig.

Persoonlijk had ik mijn (*BSD) peeceetje aan de stekker gehangen en eens met tcpdump gekeken wat er nou allemaal gebeurt, of niet. DHCP-client requests doen, wellicht wat PPPoE requests, kijken wat je terugkrijgt. Wellicht van een tweede netwerkkaart voorzien en een bridge ertussen bouwen, dan die router X de magische opstartpakketjes laten genereren. Maar port monitoring op een switch kan het ook prima doen.

En ja, als die studentenhuisvester toegang biedt tot SURFnet, dan zal dat routertje best eens 802.1x kunnen doen. Dus dat kan ook nog. Vanwaar dat onvertrouwen in je studentenhuisvesterverbinding?

Edit: typo

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gokje: TS doet dingen waar auteursrechtorganisaties niet zo blij mee zijn, en heeft een ISP die met een of andere 'three strikes'-regel werkt en hij heeft al een of twee waarschuwingen gehad :z

Maar goed, maakt voor de technische vraag an sich niet uit, en als m'n vermoeden klopt is het maar goed dat hij het niet expliciet noemt want dan is dit topic hulp bij Warez en moet het dicht...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Dat zou kunnen, maar om daar de CPE de schuld van te geven is geen veilige aanname. Waarmee dat tap-apparaat geen oplossing biedt voor het onderliggende probleem. En complete overkill is voor het geschetste probleem.

Nou, TS, kom eens met een goed verhaal zonder vingerwijzen en warezinsinuaties. Wat wil je nou echt en hoe denk je het te gaan oplossen?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Koop een Cisco switch zodat je een spanning port kan aanmaken, of de goedkopere optie een MikroTik met een mirror poort, bijvoorbeeld:
/interface ethernet switch set numbers=0 mirror-source=ether2 mirror-target=ether5

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien moet ej eens vertellen wat voor router de huisvester heeft geleverd, foto type etc

Iperf

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een 100mbit hub heb ik wel liggen btw wat geef je ervoor hp j3289a

Iperf

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bierkameel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:23:
Koop een Cisco switch zodat je een spanning port kan aanmaken, of de goedkopere optie een MikroTik met een mirror poort, bijvoorbeeld:
/interface ethernet switch set numbers=0 mirror-source=ether2 mirror-target=ether5
Nog goedkoper: de goedkoopste TP-Link 'web-managed' geval, de SG105E (goedkoopste managed switch in Pricewatch) heeft het al.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1