Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06 20:36
Hallo allemaal, ik wil mijn eerste PC gaan bouwen en had gisteren al een topic geopend over het samenstellen van de build. Nu ben ik alleen nog op zoek naar geschikt ram geheugen. Ik wil graag dual-channel en minimaal 8GB. De 1 adviseert 2600 Mhz en de ander zegt minimaal 2933 Mhz. Ik zie door de dure bomen het bos niet meer. Wat raden jullie aan? Zijn er goede/slechte merken? Wat werkt sowieso met deze samenstelling? 8)7

Ik zoek een?
RAM-module

Wat is je budget?
Rond de 150 denk ik.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt me niets uit

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb nu iets gedaan waarvan ik denk dat het compatible is. 16GB is wel een beetje overkill denk ik.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 155,25€ 155,25
1ASRock AB350M Pro4€ 70,72€ 70,72
1Fractal Design Define Mini C€ 68,95€ 68,95
2Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK€ 83,50€ 167,-
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 58,01€ 58,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 519,93

Alvast bedankt :)

Beste antwoord (via Stoeptegel5 op 01-05-2018 11:50)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
3000mhz minimaal is aan te raden. Kijk naar de qvl van je mobo om te zien welke je moet hebben

Zie oa
https://www.pcper.com/rev...peed-Performance-Analysis
https://www.gamersnexus.n...nd-single-vs-dual-channel

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
3000mhz minimaal is aan te raden. Kijk naar de qvl van je mobo om te zien welke je moet hebben

Zie oa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
418O2 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:30:

Zie oa
Als ik iets uit de qlv pak werkt het sowieso met processor en mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stoeptegel5 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:33:
[...]

Als ik iets uit de qlv pak werkt het sowieso met processor en mobo?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Zijn er nog goede en slechte merken? Weet niet of je tijd hebt maar wat zou jij kiezen als je deze build maakt. Dit misschien: https://tweakers.net/pricewatch/560289/crucial-ballistix-tactical-blt4g4d30aeta.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb zelf Corsair 3000mzh in mijn ryzen build. Crucial is ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragrootenboer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-04 19:59
Hallo mannen,

Wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik heb reeds een nieuwe pc in elkaar gezet met de Ryzen 2400G.

Ik heb dit ram gebruikt: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-8GVKB
En dit moederbord: pricewatch: Gigabyte GA-AB350M-DS3H

Bios update uitgevoerd, maar elke keer schiet het geheugen weer terug naar 2200mhz

Alvast bedankt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ragrootenboer Maak ff een eigen topic aan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:31
De pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK in de build van de topicstarter heb ik ook gebruikt omdat die op de list staat van het Asrock moederbord.
Weliswaar is dit officeel 2666 Mhz geheugen, maar het draait bij mij prima op 3066 Mhz.
Zoals uit de diverse reviews blijkt, is snel geheugen wel noodzakelijk als je de APU als budget gaming rig wilt inzetten.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
dirkjesdirk schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:08:
De pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK in de build van de topicstarter heb ik ook gebruikt omdat die op de list staat van het Asrock moederbord.
Weliswaar is dit officeel 2666 Mhz geheugen, maar het draait bij mij prima op 3066 Mhz.
Zoals uit de diverse reviews blijkt, is snel geheugen wel noodzakelijk als je de APU als budget gaming rig wilt inzetten.
Heb je geen dual channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:31
Ja, sorry, welke een 2 setje: 2x 4Gb.
Deze: pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB

[ Voor 29% gewijzigd door dirkjesdirk op 17-04-2018 14:50 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHardstyleZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik zit aan een ongeveer zelfde build te denken dus mijn vraag is, heb je deze pc gebouwd en hoe bevalt hij?
Overclockable en wat zijn de gemiddelde game performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
iHardstyleZ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:50:
Ik zit aan een ongeveer zelfde build te denken dus mijn vraag is, heb je deze pc gebouwd en hoe bevalt hij?
Overclockable en wat zijn de gemiddelde game performance?
Ik heb dit systeem niet gebouwd. Een mini-ITX leek mij toch leuker, dus wil nu het systeem hieronder bouwen. Ik wacht op dalende RAM-prijzen :(

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 151,85€ 151,85
1ASRock Fatal1ty X370 Gaming-ITX/ac€ 149,-€ 149,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 57,50€ 57,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 199,-€ 199,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:35
Stoeptegel5 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Ik wacht op dalende RAM-prijzen :(
Dan kun je nog lang wachten, die prijzen gaan niet van vandaag op morgen plots volledig inzakken. Er zijn niet meteen tekenen dat er een daling aan komt, wanneer de prijzen dan eindelijk gevoelig gedaald zijn, gaat je huidige build niet echt relevant meer zijn (dan zijn er misschien B450 moederborden en heeft de 2400G al een opvolger) en moet je alsnog de rest van de hardware herbekijken. Ja geheugen was 1-2 jaar geleden een stuk goedkoper, maar dat is het verleden. Wie weet stijgen de prijzen zelfs nog meer.

Ik zou de geheugenprijzen maar accepteren zoals ze zijn en nu bouwen. Houdt het eventueel op 8GB (dual channel dat wel), 16GB is met die APU wat overdreven. Je moet al een heel specifieke toepassing hebben om zoveel geheugen te benutten zonder tegen de beperkingen van die APU aan te lopen. Je zou ook tweedehands geheugen kunnen kopen, daar heb ik zelf positieve ervaringen mee.

Die Define Nano S is trouwens zo groot als veel µATX behuizingen, de bedoeling is dat je daar vrij grote videokaarten en een grote CPU koeler in kwijt kunt. Maar als je toch niet meteen van plan bent er een videokaart en zwaardere CPU in te zetten, kun je beter een kleinere behuizing nemen (bv pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart en daar passen nog steeds behoorlijke CPU koelers en videokaarten in).

De X370 chipset heeft voor mITX systemen ook niet echt een voordeel, het voornaamste verschil is dat die Crossfire/SLI ondersteunt en een mITX moederbord heeft maar één PCIe slot. Verder voorzien de meeste OEMs de X370 wel van een wat betere stroomvoorziening, maar een Ryzen 5 2400G is geen grootverbruiker. Ik gebruik zelf de pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac met een 2400G. Die is quasi identiek aan de X370 variant maar €40 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Met de 5 2400G kun je goed uit met dit geheugen pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
MacPoedel schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:38:
[...]

Dan kun je nog lang wachten, die prijzen gaan niet van vandaag op morgen plots volledig inzakken. Er zijn niet meteen tekenen dat er een daling aan komt, wanneer de prijzen dan eindelijk gevoelig gedaald zijn, gaat je huidige build niet echt relevant meer zijn (dan zijn er misschien B450 moederborden en heeft de 2400G al een opvolger) en moet je alsnog de rest van de hardware herbekijken. Ja geheugen was 1-2 jaar geleden een stuk goedkoper, maar dat is het verleden. Wie weet stijgen de prijzen zelfs nog meer.

Ik zou de geheugenprijzen maar accepteren zoals ze zijn en nu bouwen. Houdt het eventueel op 8GB (dual channel dat wel), 16GB is met die APU wat overdreven. Je moet al een heel specifieke toepassing hebben om zoveel geheugen te benutten zonder tegen de beperkingen van die APU aan te lopen. Je zou ook tweedehands geheugen kunnen kopen, daar heb ik zelf positieve ervaringen mee.

Die Define Nano S is trouwens zo groot als veel µATX behuizingen, de bedoeling is dat je daar vrij grote videokaarten en een grote CPU koeler in kwijt kunt. Maar als je toch niet meteen van plan bent er een videokaart en zwaardere CPU in te zetten, kun je beter een kleinere behuizing nemen (bv pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart en daar passen nog steeds behoorlijke CPU koelers en videokaarten in).

De X370 chipset heeft voor mITX systemen ook niet echt een voordeel, het voornaamste verschil is dat die Crossfire/SLI ondersteunt en een mITX moederbord heeft maar één PCIe slot. Verder voorzien de meeste OEMs de X370 wel van een wat betere stroomvoorziening, maar een Ryzen 5 2400G is geen grootverbruiker. Ik gebruik zelf de pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac met een 2400G. Die is quasi identiek aan de X370 variant maar €40 goedkoper.
Dank voor je reactie :) , de prijs van het geheugen is inderdaad alweer met een tientje gestegen :')

Ik zou in principe wel een kleinere kast willen dan maar houd niet echt van zo'n kubusmodel. Heb je misschien nog een andere aanrader? Het liefst stil en onopvallend.

Ik koos voor het moederbord door de verplaatsbare WiFi antenne maar misschien is het ook mogelijk om deze apart bij de B350 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Die staat niet in de QLV dus dat durf ik niet aan denk ik
Pagina: 1