Mijn cooler maakt f*cking veel herrie!

Pagina: 1
Acties:

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Hi tweakzzzzzz,

Ik heb zo'n gevreesde socket a coolermaster alleen maakt ie zo'n f*ucking veel herrie... waar ze om bekend staan.....

Heeft iemand een idee hoe ik hem geruisloos krijg???

Of hebben jullie een betere cooler voor me?

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 09:38

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

zet hem uit en je hoort niks meer. :D

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

7V ?
papst (of iets anders dat heel stil is, en dat veel CFM duuwt) fan kopen ?

weet niet...

Verwijderd

Op 7 volt aansluiten (zie search), een silverado/Zalman kopen (allebei dure kwaliteitskoelers met als voornaamste doel: stil zijn met goede performance), of een 80mm fan op een 60mm heatsink zetten met behulp van een speciaal verloopstukje en die 80mm fan op 7 volt laten draaien...

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 02:38 schreef PsyFlux het volgende:
Op 7 volt aansluiten (zie search), een silverado/Zalman kopen (allebei dure kwaliteitskoelers met als voornaamste doel: stil zijn met goede performance), of een 80mm fan op een 60mm heatsink zetten met behulp van een speciaal verloopstukje en die 80mm fan op 7 volt laten draaien...
..Of een 80mm fan op een 80mm heatsink,
^
|
|
----------- zoals die daar onder m'n Icoontje..... ;)

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Want soms wordt me processor ook weleens aan de hete kant!

In dat warme weer werd ie al gauw 50 graden en als ik aan het quaken was wel +- 65 graden!

Dus ik denk dat ik er wel een andere cooler in ga gooien.....

TNX for all reactions!

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 21:30

_mARCO_

Hier staat niks

Op zaterdag 14 juli 2001 15:41 schreef hives het volgende:
Dus ik denk dat ik er wel een andere cooler in ga gooien.....
Pas wel op dat niet alle koelers zomaar op je KT7A passen (Super Orbs enzo). Silverado kan ik je echt wel aanraden, ik heb hem hier op 10 Volt draaien en je hoort hem totaal niet boven mijn andere 5 Volts-casefans uitkomen. Kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat.

sigloos

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

MadMax

Dammax

FAN eraf, nieuwe (gelagerde) erop! rn klaar ben je.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 17:00 schreef MadMax het volgende:
FAN eraf, nieuwe (gelagerde) erop! rn klaar ben je.
Alle fans zijn gelagerd :P
Maar ik neem aan dat je een fan met kogellager bedoelt...
Waarom denken de meeste mensen toch dat een gekogellagerde fan stiller is :?
Een fan met glijlagers (sleeve bearing) is juist het stilste! Maar een fan met kogellagers is wel minder slijtgevoelig dan eentje met glijlagers. Al heeft Papst tegenwoordig een techniek (sintec sleeve bearing) die net zo lang mee zou moeten gaan als kogellagers terwijl ze veel en veel stiller zijn...

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24
Hoe doe je een voltage mod dan voor je cooler ?..ik heb namelijk wel gezocht...maar kon niets concreets vinden..ik heb een duron650 en abit kt7 (kt133)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:36

Sharky

Skamn Dippy!

ik begrijp dat papst fans lekker stil zijn? ik heb namelijk ook zo'n lawaaiiege coolermaster. koelt best goed maar hij maakt meer lawaai dan welk onderdeel dan ook in mijn kast.

This too shall pass

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 17:31 schreef flipjevandejam het volgende:
Hoe doe je een voltage mod dan voor je cooler ?..ik heb namelijk wel gezocht...maar kon niets concreets vinden..ik heb een duron650 en abit kt7 (kt133)
Dan heb je niet goed gezocht, want ik heb het vannacht in een goede bui nog eens uitgebreid uitgelegd aan een newbie:
Op zaterdag 14 juli 2001 01:15 schreef PsyFlux het volgende:
Van een normale ATX voeding komen de volgende voltages:
+12v, -12v, +5v, -5v, +3.3v en 0 (aarde).
Door deze nu te combineren kun je allerlei verschillende voltages krijgen (het verschil tussen de voltages die je aansluit). De volgende voltages zijn dus in principe mogelijk: 1.7, 3.3, 5, 7, 8.7, 8.8, 12, 15.3, 17, of 24 volt.

Maar, de +3.3 , -5 en -12 volt kun je beter niet gebruiken omdat de voeding hier maar weinig watt op levert en ze zijn belangrijk als referentievoltages voor het moederbord. Een groot aantal voltages valt dus al weg, en als je een 12 volt fan langzamer wilt laten draaien hou je eigenlijk 5 en 7 volt nog als opties nog over. 5 volt is voor de meeste 12volt fans helaas te weinig want ze komen dan niet meer op gang. Als je ze eenmaal een setje geeft blijven ze meestal wel draaien maar dat is natuurlijk erg onhandig.

Het ideale voltage voor het rustiger laten draaien van fans is dus eigenlijk 7 volt. Hierbij maakt een fan flink wat minder lawaai omdat hij rustiger draait (meestal belangrijkste reden om dit te doen), maar verplaatsen ze nog flink wat lucht en komen ze uit zichzelf op gang.

Die 7 volt kun je nu in elk geval het beste krijgen door +12 en +5 met elkaar te combineren. Als je nu naar een standaard molex connector kijkt (waarvan je HD en cdrom drive bijvoorbeeld hun stroom krijgen) is de gele draad de +12 en de rode draad de +5 volt. Als je nu ff een simpel molex splittertje haalt kun je van dat splittertje de gele en de rode draad losknippen en aan je fan solderen (op die manier verknoei je niet een molex connector van je voeding).

Suc6!

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 17:35 schreef sharkyOnline het volgende:
ik begrijp dat papst fans lekker stil zijn? ik heb namelijk ook zo'n lawaaiiege coolermaster. koelt best goed maar hij maakt meer lawaai dan welk onderdeel dan ook in mijn kast.
Yep, maar ze zijn dan ook flink duur (40-50 piek per stuk ongeveer).
Aan de andere kant zijn de specs echt indrukwekkend...

Verwijderd

Een pinset, teflon smeermiddel, beetje geduld en een switserszakmes. En je fan is weer heelijk stil. >:)

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 14:18
niet eens: sticker eraf, naaimachine olie erin, en klaar is ik euh,hives, nog geen minuut werk

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:36

Sharky

Skamn Dippy!

Op zaterdag 14 juli 2001 17:49 schreef Xaran het volgende:
Een pinset, teflon smeermiddel, beetje geduld en een switserszakmes. En je fan is weer heelijk stil. >:)
dat kan McGyver alleen

This too shall pass

Verwijderd

Ach hier ook veel herrie, maar ik zet 'm gewoon uit als ik ga slapen ;)
Pagina: 1