Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iPhone 7 bug - kan telefoon niet opnemen - bekend bij Apple

Pagina: 1
Acties:

• ThinClientQ
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-11 12:30
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben IT-leverancier en heb recentelijk 2 iPhone 7's geleverd.
Nu krijg ik van beiden relaties meldingen dat ze regelmatig niet de telefoon kunnen opnemen.
Ik heb het probleem ook meerdere keren zien optreden.
De telefoon maakt dan wel geluid maar het scherm gaat niet aan, ook niet met de uit/aan knop.
Meerdere keren contact opgenomen met Apple, geen problemen gevonden.'

Alles heb ik al geprobeerd;
- Nieuwe SIM-kaart
- Meerdere keren contact met KPN om te resetten en door te meten
- Reset doormiddels van iPhone 'Wis alle inhoud en instellingen'
- Reset doormiddels iTunes
- Meerdere software versies, altijd de meeste recente
- Zonder hoes geprobeerd
- Geen screenprotector

Nu gister opnieuw contact gehad met Apple en uiteindelijk een medewerker met verstand gesproken.

Wat blijkt? Het is een bug die al enige tijd voorkomt, en er is nog geen oplossing?
Naar mijn idee is de bug al actief sinds augustus 2017.

Apple zegt het volgende:
quote:
We kunnen alleen afwachten op een toekomstige update.
Ik heb nog geen andere internetters gevonden met ditzelfde probleem.

Heeft iemand wellicht het zelfde probleem? Ik vind niet dat dit bepaald netjes van Apple is.
Het probleem komt dagelijks voor, en is daardoor vervelend in het dagelijks gebruikt.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:26

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik heb nog niet eerder gehoord van deze bug eigenlijk.

Ik zou als leverancier zijnde deze twee toestellen gewoon omruilen voor mijn klant dan heb je die in ieder geval geholpen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ThinClientQ
quote:
Donstil schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:45:
Ik zou als leverancier zijnde deze twee toestellen gewoon omruilen voor mijn klant dan heb je die in ieder geval geholpen.
Working on it :) Maar ben er niet blij mee dat ik hierdoor serieus geld moet inleveren.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ja dat is uiteraard zonde maar aftersales hoor er ook bij en dan valt de prijs van 2 iPhone 7’s (recent geleverd) gelukkig nog wel mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:13
Als het probleem dagelijks voorkomt gewoon een afspraak maken bij een Genius bar van Apple. Ik denk als die het probleem daadwerkelijk zien gebeuren in hun handen ze wel open staan voor directe vervanging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Idd wat Donstil zegt, lever nieuwe toestellen en regel het zelf zonder de klant ermee te belasten.

Ik heb een 7 lopen via KPN en ondervind geen problemen

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:30
quote:
Donstil schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:08:
Ja dat is uiteraard zonde maar aftersales hoor er ook bij en dan valt de prijs van 2 iPhone 7’s (recent geleverd) gelukkig nog wel mee.
Sorry, maar dit is compleet en 100% irrelevant. Anderen gaan vertellen hoe zij hun zaken moeten doen als het over een bug in de software gaat.

Helaas hier op het werk ook al meedere keren deze issue gehad, en inderdaad, wat zegt Apple? "Ja sorry, voorlopig is er geen oplossing"

@Hackus kan jij me precies even aanwijzen waarin de TS zegt dat de gebruiker hiermee "lastig" wordt gevallen? Want dat is een redelijke aanname..

En ja mensen, bij ons hebben de gebruikers al nieuwe telefoons, je hoeft me niet te vertellen hoe ik dat moet doen, echt niet.

corset wijzigde deze reactie 02-03-2018 10:25 (20%)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
corset schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:23:
Sorry, maar dit is compleet en 100% irrelevant. Anderen gaan vertellen hoe zij hun zaken moeten doen als het over een bug in de software gaat.
Nou zo irrelevant vind ik dat anders helemaal niet. Hij geeft aan een IT-Leverancier te zijn, wat ik nu lees uit de eerste post is een leverancier die wijst naar Apple. Terwijl je natuurlijk als klant een leverancier wilt die zegt "Kom maar hier met dat toestel, ik regel het wel en jij krijgt een nieuwe". Goeie service enz, zeker als het ook goede of terugkerende klanten zijn.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@corset Je belast de klant ermee als je niet met een paar handelingen het euvel kan verhelpen. TS is leverancier in deze.(en het is een tip van mij, niet een eis om uit te voeren)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:30
Nogmaals,

we zijn in het sub forum:

Forum > Apple Talk > Iphones & Ipas > Iphone 7 Bug

Wat heeft dat ermee te maken? Niks. Als je daar een discussie over wil beginnen, voel je vrij om een nieuw topic aan te maken.

Net even bij Vodafone nagevraagd btw @ThinClientQ , ook daar krijgen ze meerdere klachten binnen erover. Bij KPN heb ik nog een lijntje uithangen (oud collega). Dus het lijkt een bekend probleem te zijn.

Maar ja.. zoals altijd, Apple wijst naar de providers, providers wijzen naar apple. En Apple wil niks doen :) In dat idee is er niks veranderd, geen enkele partij wil schuld erkennen en met een oplossing komen (ongeacht wie de schuldige is)

corset wijzigde deze reactie 02-03-2018 10:49 (10%)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• ThinClientQ
Veel reacties in een keer. :)

Ik ben er heel blij mee dat ik niet de enige ben, dat is de voornaamste reden dat ik dit topic heb geopend.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
corset schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:48:
we zijn in het sub forum:

Forum > Apple Talk > Iphones & Ipas > Iphone 7 Bug

Wat heeft dat ermee te maken? Niks. Als je daar een discussie over wil beginnen, voel je vrij om een nieuw topic aan te maken.
Gewoon lekker overheen lezen zou ik zeggen.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Zijn dit toestellen die als normale toestellen geleverd worden of die in management hangen?
Had er ook nog nooit van gehoord. Oo Heb 4 iPhone 7’s gehad (don’t ask :P), maar dit probleem nooit gezien.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• ThinClientQ
quote:
WhatsappHack schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:16:
Zijn dit toestellen die als normale toestellen geleverd worden of die in management hangen?
Had er ook nog nooit van gehoord. Oo Heb 4 iPhone 7’s gehad (don’t ask :P), maar dit probleem nooit gezien.
Normale toestellen.

• 911gt3
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 30-11-2018
Vandaag 30-11-2018 dezelfde ervaring.
Iphone 5, laatste update.
Telefoon gaat af alsof er een inkomend gesprek is.
Geeft heel zacht belgeluid maar kan niets doen en geen beeld van inkomend gesprek.

Heel bijzonder....

Ron

• ThinClientQ
911gt3 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:39:
Vandaag 30-11-2018 dezelfde ervaring.
Iphone 5, laatste update.
Telefoon gaat af alsof er een inkomend gesprek is.
Geeft heel zacht belgeluid maar kan niets doen en geen beeld van inkomend gesprek.

Heel bijzonder....

Ron
Ik betwijfel dat deze zaken met elkaar hebben te maken, wellicht even bugje op de zendmast. :P

Voor dit topic; ik heb de iPhone vervangen voor een iPhone 8, ik weet niet dat de bug inmiddels is opgelost.
Apple zou me op de hoogte houden, intensief contact gehad, maar niks meer gehoord.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

ThinClientQ schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:53:
[...]

Working on it :) Maar ben er niet blij mee dat ik hierdoor serieus geld moet inleveren.
Je kunt de kosten verhalen op jouw leverancier, als je de iPhones tenminste niet van een particulier hebt gekocht (art. 7:25 BW).

jij ook?

• Wdproductions
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 09-01 20:42
Ik heb hetzelfde soortgelijke probleem met opnemen als ik gebeld word. Hij gaat over en krijg te zien wie belt, maar kan niet opzij schuiven om daadwerkelijk op te nemen. Sterker nog de volume knoppen home button en vergrendelknop werken geen een van alle. Het enige wat mogelijk is, is een scherm afdruk te maken om vervolgens weer terug naar de oproep te gaan.

Oplossing is hem uit te zetten ( dat doet ie dan wel weer stom genoeg) en dan degene die belde terug te bellen. Vaag dit!

Is dit ook opgelost met reset of herinstalleren?

Dank voor de reacties alvast

• FLEUR007
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 14-08 13:09
ik ben nieuw maar wil wel reageren
want zins kort heb ik hetzelfde probleem met mijn iphone 7 de inkomende gespreken kan ik niet aannemen
wat wel gek is dat het bij een WI FI verbinding geen probleem is en bij de connectie met mijn wagen ook lukt (enkel blijft hij hangen) er dient dan een hard reset gedaan te worden maar bij wifi niet

echt balen, support van apple doe eens een volledige fabrieksinstelling handig als je thuis geen wifi hebt

tot op heden nog geen oplossing 8)7

• BernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:26
Ik heb ook een iPhone7 en kan bevestigen dat dit soms voorkomt. Helaas nog niet echt een oorzaak kunnen vinden of een oplossing. Wat soms werkt is 1x op de aan/uit toets drukken en daarna kun je opnemen. Lijkt me eerder een software-issue dan hardware, aangezien het toestel werkt, maar de "touch" niet registreert voor het opnemen.

//EDIT: Nu moet ik ook zeggen dat ik sinds iOS 12.3.1 hier eigenlijk geen last meer van heb gehad.

BernardV wijzigde deze reactie 24-06-2019 18:11 (13%)

• FLEUR007
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 14-08 13:09
mogelijks een oplossing (of toch voor mij) schakel de "zoek iphone uit" en kan gewoon de inkomende gesprekken aannemen
:)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True