Geschikte taal voor het periodiek bevragen van een API

Pagina: 1
Acties:
  • 812 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James85
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-01 20:11
Goedemorgen,

In het kader van een hobbyproject wil ik met een Raspberry Pi 3 iedere X minuten een API call doen. De respons wil ik vervolgens opslaan, analyseren en indien (bijv.) waarde Y = Z dan iets terugsturen naar de API server.

Mijn vraag
Welke taal achten jullie het meest geschikt als je let op de volgende eisen:
  • Moet een API-call kunnen doen (gegevens ophalen van/sturen naar internet);
  • Iedere X minuten (1 script/programma dat blijft draaien of werken met timers?);
  • Liefst zo 'licht' mogelijk gelet op de hardware.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspberry Pi 3, software/taal nog te bepalen (geen Windows)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht zelf aan Python, maar hoor graag de mening van de experts!

Bedankt alvast voor jullie input :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wat je wilt is een triviaal iets voor hedendaagse programmeertalen. Als ik jou was, zou ik de keuze laten afhangen van welke taal je voorkeur heeft om welke reden dan ook (ken je al, heeft een fijne ontwikkelomgeving, heb je nodig in de toekomst enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk ook voor Python gaan, timers zou je evt. met een cron job kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelet op de hardware? De raspberry Pi 3 is verschrikkelijk rap ding man. :) Beetje respect jonge!

En API-call? Een REST interface? Zou dan gewoon een script taal pakken zoals Python of Javascript op NodeJS. Wat je zelf makkelijker lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je moet helemaal geen taal kiezen omdat iemand zegt dat je dat moet gebruiken.
Je moet doen wat jij snapt, of dat nou: Bash, C, C++, Lua, NodeJS, PHP, Python, etc. etc. is.
Als je nog geen één taal snapt moet je de vraag anders stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 03-03-2018 15:02 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Welke programmeertaal moet ik leren?
Pak er gewoon één. Ik denk dat je verdomd hard moet zoeken naar een taal waarin 't niet kan (als ze al bestaan). Zoals je daar leest: een taal kies je voor een bepaald doel. Gezien wat jij wil (een API call doen) in zowat elke taal mogelijk is heb je dus ook keuze uit al die talen en is dat dus geen limiterende factor. Dus pak gewoon wat je kent/weet/bevalt en go with it. Heb je nul ervaring; lees dan bovenstaand linkje nog eens. En neem dan alsnog iets. Kijk naar beschikbare documentatie, tutorials (video's, boeken, pdf's, whatever floats your boat), support, community en dat soort zaken. Onder de streep maakt 't werkelijk geen bal uit welke je neemt (tenzij 't niet draait op een RPi uiteraard; maar ook dat zal reuze meevallen als je geen al te esoterische taal neemt).

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 03-03-2018 15:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.