Als vervanging voor onze tweede pc ben ik op zoek naar een kleine, stille vervanger.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gebruik als thuiswerk-pc door middel van Citrix. Verder wat Netflixen/Youtube, browsing en reguliere office-pakketten gebruiken. Games worden in het geheel niet gespeeld op deze pc. Uitgangspunt is om weer een flink aantal jaar vooruit te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen ~€300 en ~€450.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals monitor (24", 1920x1200), keyboard en muis gaan mee. Voor opslag wordt een NAS gebruikt dus vandaar de keuze voor een SSD met beperkte opslagruimte.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wensenlijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen voorkeuren,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een zuinig systeem maar veel belangrijker: compact/stil en snel met opstarten.
Verder mogelijkheid tot aansturen twee schermen, wifi en minimaal 3 usb-poorten.
Daarnaast graag toekomstbestendig voor (liefst) een jaar of 5.
Ga je overklokken?
Nee, gaat niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb één systeem op basis van de BBG in elkaar gezet.
Daarbij twijfel ik echter over het gemak van toekomstige aanpassingen, aanwezigheid van voldoende usb-poorten en de uitstraling van de case.
Tweede systeem is voor de toekomst beter aan te passen en heeft al een recenter vertrekpunt met een i3-processor. Daarnaast ruim voldoende usb-poorten en een mooie uitstraling van de case.
Mogelijk zijn er echter geschikte alternatieven voor minder geld. Advies is dus van harte welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gebruik als thuiswerk-pc door middel van Citrix. Verder wat Netflixen/Youtube, browsing en reguliere office-pakketten gebruiken. Games worden in het geheel niet gespeeld op deze pc. Uitgangspunt is om weer een flink aantal jaar vooruit te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen ~€300 en ~€450.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals monitor (24", 1920x1200), keyboard en muis gaan mee. Voor opslag wordt een NAS gebruikt dus vandaar de keuze voor een SSD met beperkte opslagruimte.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wensenlijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen voorkeuren,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een zuinig systeem maar veel belangrijker: compact/stil en snel met opstarten.
Verder mogelijkheid tot aansturen twee schermen, wifi en minimaal 3 usb-poorten.
Daarnaast graag toekomstbestendig voor (liefst) een jaar of 5.
Ga je overklokken?
Nee, gaat niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb één systeem op basis van de BBG in elkaar gezet.
Daarbij twijfel ik echter over het gemak van toekomstige aanpassingen, aanwezigheid van voldoende usb-poorten en de uitstraling van de case.
Tweede systeem is voor de toekomst beter aan te passen en heeft al een recenter vertrekpunt met een i3-processor. Daarnaast ruim voldoende usb-poorten en een mooie uitstraling van de case.
Mogelijk zijn er echter geschikte alternatieven voor minder geld. Advies is dus van harte welkom!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4600 Boxed | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | ASRock DeskMini 110 | € 129,05 | € 129,05 |
| 1 | Crucial CT8G4SFS824A | € 78,05 | € 78,05 |
| 1 | Adata Ultimate SU800 M.2 128GB | € 51,90 | € 51,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 324,95 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 108,- | € 108,- |
| 1 | ASRock Z370M-ITX/ac | € 129,95 | € 129,95 |
| 1 | In Win Chopin Zilver | € 94,99 | € 94,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | Adata Ultimate SU800 M.2 128GB | € 51,90 | € 51,90 |