Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo Connectbox + OpenWRT router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ErwinPeters
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-03-2024
De oude situatie:

Er was eens een c2600 die vredig leefde met zijn OpenWRT firmware. Samen werkten zij hard om het netwerk via een VPN van internet te voorzien, trouw bijgestaan door de KPN modem/router. Alles was vredig op het netwerk.

Maar toen:

Maar toen kwam er een Ziggo Connectbox in de serverstack en zei: "Probeer mij 3 maanden gratis en dan naai ik je daarna met extra kosten en slechte service". De c2600 met zijn OpenWRT kregen van Ziggobox wel internet en een ip via DHCP, konden pingen en wget doen zo veel zij wilden, maar alle computers die zo lang op de c2600 hadden vertrouwd stonden in de kou zonder internet, tenzij ze in de Ziggobox werden geprikt. De kwaadaardige Ziggobox lachte gemeen terwijl zijn lanpoorten en wifi antennes werden gevuld: "Ik doe niet aan OpenVPN en ga er voor zorgen dat alle nare bedrijven een advertentie profiel van jullie op kunnen bouwen en je alleen nog youtube en netflix uit je eigen regio kan kijken. Hahahahah! Ook ben ik niet in te stellen en foeilelijk!".

De netwerkbeheerder had deze gore truukjes door! Hij belde Ziggo om de Ziggobox in bridgemode te zetten. Helaas veranderde er niets voor de c2600, ook na een full reset van de Ziggobox. Na een dag proberen werd de Ziggobox weer uit bridge gehaald. Maar ook uit het stopcontact, en de c2600 werd weer aangesloten via het kpn netwerk (experiabox). Hij krijgt weer netjes via DHCP een ip en geeft het internet vrolijk door aan de lan en wan zones. En ze leefde nog lang en gelukkig (maar niet heel lang want die kpn verbinding gaat binnenkort weg).

Ik wil dat die c2600 gewoon ook internet doorgeeft van de Ziggobox, net zoals die dat bij de experiabox ook doet. Hij krijgt gewoon internet maar heeft het niet door. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Beste antwoord (via rens-br op 02-03-2018 12:52)

• ErwinPeters
*knip*. Ook dit is niet nodig en mag gewoon via een TR.

Alle info staat er in. Ik zal het wat compacter samenvatten voor zij die dat waarderen. De c2600 krijgt via dhcp een ip adres van de connectbox. De apparaten achter de c2600 krijgen een ip van de c2600 (lan). Deze apparaten komen echter niet bij het internet (de kunnen 8.8.8.8 niet pingen en geen pagina's laden, de c2600 kan dit wel) tenzij ik de ziggo connectbox uit de wanpoort haal, en de experia box hier weer in doe. Het ligt dus niet aan de configuratie van de iptables zoals ik eerst dacht. Er gaat iets mis tussen de communicatie met de c2600 en de connectbox. Maar wat?

Edit:

Ik heb nog steeds geen idee wat er mis ging, maar het is gelukt en ik heb het volgende gedaan:
-Zet de router uit
-Haal de verbinding naar de connectbox los
-Maak alle lanpoorten van de connectbox leeg, laat alleen stroom en coax zitten.
-Houd 30 seconden de resetknop op de achterkant van de connectbox ingedrukt (met bijv. een pennevulling of ikea potloodje). Let op: je raakt zo al je instellingen kwijt.
-Wacht tot de connectbox weer helemaal is opgestart (duurt paar minuten, ga even koffie drinken of een rant schrijven op got omdat iemand je schrijfstijl niet waardeert).
-Het lampje van de connectbox moet nu wit branden, dit geeft aan dat de connectbox is opgestart in routermode (groen branden betekent bridgemode! Knipperen means "not ready"). Alle andere lampjes zijn nu uit. Zo niet, wacht dan nog even.
-Verbind de nog uitstaande router met gele lanpoort #1.
-Zet de router aan.
-Neem je voor de log de logs te bekijken op de router omdat je wilt weten hoe dit nou kwam, maar ga naar bed.
-Vergeet het de volgende ochtend omdat je nu gewoon internet hebt en je er niet meer bij stil hoeft te staan.

[ Voor 55% gewijzigd door rens-br op 02-03-2018 12:51 ]

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*knip*. Dit mag best wel wat minder.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 02-03-2018 12:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • Beste antwoord

• ErwinPeters
*knip*. Ook dit is niet nodig en mag gewoon via een TR.

Alle info staat er in. Ik zal het wat compacter samenvatten voor zij die dat waarderen. De c2600 krijgt via dhcp een ip adres van de connectbox. De apparaten achter de c2600 krijgen een ip van de c2600 (lan). Deze apparaten komen echter niet bij het internet (de kunnen 8.8.8.8 niet pingen en geen pagina's laden, de c2600 kan dit wel) tenzij ik de ziggo connectbox uit de wanpoort haal, en de experia box hier weer in doe. Het ligt dus niet aan de configuratie van de iptables zoals ik eerst dacht. Er gaat iets mis tussen de communicatie met de c2600 en de connectbox. Maar wat?

Edit:

Ik heb nog steeds geen idee wat er mis ging, maar het is gelukt en ik heb het volgende gedaan:
-Zet de router uit
-Haal de verbinding naar de connectbox los
-Maak alle lanpoorten van de connectbox leeg, laat alleen stroom en coax zitten.
-Houd 30 seconden de resetknop op de achterkant van de connectbox ingedrukt (met bijv. een pennevulling of ikea potloodje). Let op: je raakt zo al je instellingen kwijt.
-Wacht tot de connectbox weer helemaal is opgestart (duurt paar minuten, ga even koffie drinken of een rant schrijven op got omdat iemand je schrijfstijl niet waardeert).
-Het lampje van de connectbox moet nu wit branden, dit geeft aan dat de connectbox is opgestart in routermode (groen branden betekent bridgemode! Knipperen means "not ready"). Alle andere lampjes zijn nu uit. Zo niet, wacht dan nog even.
-Verbind de nog uitstaande router met gele lanpoort #1.
-Zet de router aan.
-Neem je voor de log de logs te bekijken op de router omdat je wilt weten hoe dit nou kwam, maar ga naar bed.
-Vergeet het de volgende ochtend omdat je nu gewoon internet hebt en je er niet meer bij stil hoeft te staan.

[ Voor 55% gewijzigd door rens-br op 02-03-2018 12:51 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
Ik vind het een leuk verhaaltje, weer eens wat anders dan het standaard riedeltje zegmaar

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• ErwinPeters
shure-fan schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 02:47:
Ik vind het een leuk verhaaltje, weer eens wat anders dan het standaard riedeltje zegmaar
Dank je wel, Je maakt mijn dag weer goed :). Groetjes via de c2600 en Ziggo connectbox!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toen kwam de olifant, en roeptoeterde iets over Ziggo bellen en modem in bridge laten zetten, en zorgen dat je je netwerk op orde krijgt
Met wat DHCP resets, en renew en één voor één, in plaats van alles tegelijk

*knip*.

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 02-03-2018 12:52 ]

• ErwinPeters
*knip*.

Overigens lijkt de oorzaak bij de registratie van macadressen te zitten in de connectbox, na telefonisch contact met Ziggo. Bij een factory reset kijkt hij opnieuw welk macadres er in poort 1 zit en accepteerd geen ander adres. Tenzij je hem natuurlijk weer reset.

*knip*.

[ Voor 102% gewijzigd door rens-br op 02-03-2018 12:53 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ErwinPeters leuk verhaal, zelden zo'n creatief verhaal gezien om een probleem uit leggen.

Het was alleen beter geweest als je ook het compacte verhaaltje, zoals in je 2e post, er meteen bij had gezet. Dan was het meteen voor iedereen een stuk duidelijk.

Modbreak:Aan de rest. Als een post je niet bevalt of niet voldoet aan de voorwaarden reageer dan op een normale manier of maak een TR aan, maar dit gedrag slaat nergens op.
Pagina: 1