USB-C Laptop op Thunderbolt scherm?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanderh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:53
Hoi!

Ik loop even tegen het volgende aan.
Voor mijn werk heb ik een Dell XPS 13 die ik op een Dell monitor aansluit middels USB-C. In deze monitor zit ook een USB hub dus ik kan super chill na inprikken van 1 USB-C kabel op een groot scherm werken. Hij laadt ook meteen de laptop op via deze kabel.

Dit wil ik voor mijn vrouw realiseren:
-Nader te bepalen laptop of ultrabook met USB-C aansluiting.
-Aangesloten op een 34 inch ultrawide.

Gewoon een Ultrawide pakken met USB-C zou natuurlijk de makkelijkste oplossing zijn.
maarrrrr... Er is gewoon geen enkele 34 inch ultrawide met 3440x1440 resolutie, die niet curved is met USB-C.
Het enige scherm wat een beetje in de buurt komt is de LG 34UM88. Maar die heeft geen USB-C maar Thunderbolt.

Kan ik op een of andere manier daar een laptop met USB-C op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:40

g0tanks

Moderator CSA
Die monitor heeft ook DisplayPort en HDMI-aansluitingen. Daarvoor kan je gewoon een USB-C adaptertje kopen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanderh
Ik ben even de kluts kwijt... hoe zorg ik er nu voor dat ik alleen maar 1 kabel in de laptop hoef te prikken die audio/video naar het beeldscherm stuurt en stroom terug om op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

martijnvanderh schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:03:
Ik ben even de kluts kwijt... hoe zorg ik er nu voor dat ik alleen maar 1 kabel in de laptop hoef te prikken die audio/video naar het beeldscherm stuurt en stroom terug om op te laden?
Je kan voor haar toch ook gewoon dezelfde Dell monitor halen? Het is niet zo alsof dat alleen tussen Dell apparaten werkt. Het is een kwestie van standaarden. Kennelijk bestaat de monitor die je wil gewoon niet.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 02-03-2018 10:07 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanderh
nelizmastr schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:07:
[...]

Je kan voor haar toch ook gewoon dezelfde Dell monitor halen? Het is niet zo alsof dat alleen tussen Dell apparaten werkt. Het is een kwestie van standaarden. Kennelijk bestaat de monitor die je wil gewoon niet.
Dat zou kunnen, maar dat is een reguliere 25 inch monitor en geen 34 inch ultrawide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

martijnvanderh schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Dat zou kunnen, maar dat is een reguliere 25 inch monitor en geen 34 inch ultrawide.
No shit Sherlock 8)7

Nogmaals, al overwogen dat de monitor die je wil niet bestaat?

Maar goed. Wat het Thunderbolt verhaal betreft, je zal een laptop moeten hebben die ook Thunderbolt heeft, dan kan je prima een Thunderbolt scherm gebruiken voor USB, beeld en opladen. Staar je niet blind op USB-C omdat het in dit geval alleen de connector is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanderh
Als ik zou kiezen voor een curved monitor, is er wel wat te vinden met USB C.

LG 34UC99

Zou wel aan mijn behoeften voldoen toch?
Pagina: 1