Toon posts:

Aopen probleempje ?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijzelf een Aopen HQ45 aangeschaft
( http://www.aopen.com/products/housing/hq45.htm )

en zou graag vanvoor in de front een fanduckt willen maken
maar het *probleem* is, de front staat bol

als ik dan een plastieke buis (of fanduckt) er zou in stekken zal dit natuurlijk niet passen :'(

heeft iemand een id hoe ik dit moet oplossen ?

Verwijderd

waarom koopt iedereen de HQ versies van AOpen. DE HX ZIJN BETER!!!!!

Verwijderd

Waarom zou een buis niet passen in een bolle voorkant? Het is alleen beetje meer werk om het netjes af te ronden zodat je geen randjes krijgt.

Maar idd, ik ben persoonlijk ook een liefhebber van de HX'en, en de 08 in het bijzonder.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
tuurlijk gaat dat wel
gwoon in het plastic met zo een 7gatenzaag een gat maken, dan heb je het rondje goed, eerst met een gewone boormachine een gat boren, dan zie je beter waar je bezig bent

suc-6

Verwijderd

Topicstarter
ja, ok thx alvast

toch...
wanneer dat gat in de front mooi rond is uitgezaagt, en ik wil die buis er insteken, de randjes van die buis moeten mooi over die rand passen

snap je ?

zal als hier :
http://www.virtual-hideout.net/images/cc_1558_1.jpg
(jaja, dit is een HX >:))

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 13:12 schreef Reverse het volgende:
ja, ok thx alvast

toch...
wanneer dat gat in de front mooi rond is uitgezaagt, en ik wil die buis er insteken, de randjes van die buis moeten mooi over die rand passen

snap je ?

zal als hier :
http://www.virtual-hideout.net/images/cc_1558_1.jpg
(jaja, dit is een HX >:))
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/images/cc_1558_1.jpg
DAT een HX? neu...

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

mmm mijn HQ-08 lijkt verdacht veel op jouw HX ;) alleen die van mij is grijs ipv blauw B-)

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 14:06 schreef kEUS het volgende:
mmm mijn HQ-08 lijkt verdacht veel op jouw HX ;) alleen die van mij is grijs ipv blauw B-)
dat zeg ik, mijne is wel blauw.. ;)

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Op zaterdag 14 juli 2001 10:14 schreef QuAd-dUnCAn het volgende:
Daar gaat het hier niet om :Z

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zaterdag 14 juli 2001 13:53 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

[afbeelding]
DAT een HX? neu...
hee
dat is mijn kast :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
kijk, die pic dat is een voorbeeld van die fanduckt...

ik bedoelde niet om te zeggen dat dat mijn case is, nee...dat is een versie groter :)
i know that

maar het gaat er om voor die fanduckt
weet iemand hoe ?

Ener-G, als dat jouw case is, kan je dan eventueel een beetje uitleg geven hoe je dat hebt gedaan ?
thxxx

Verwijderd

Das grappig, datzelfde kastje heb ik ook, kun je die fan niet aan de binnenkant van de kast plaatsen? Dan is het probleem (als ik hem begrijp) opgelost. Het kastje is wel erg klein, ik heb onlangs een stuk uit mijn derde cdrom speler gezaagd omdat een diode van de a7v mobo in de weg zat, niet kopen dus...

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Feiten aub.
Hier 3 waarom de HQ beter zou zijn:
1)Slide-in/out, Slide board for easy assembly
2) 250W ipv 235W
3) Bij openen van HQ-kast alleen nodig de zijplaat afhalen. HX-kast vereist dat de hele kast opengaat.

Nu jij weer.

(jaja, dit is een bietje off-topic, maar dit soort onzin kan ik echt niet over mijn kant laten gaan. Bij het samenstellen van mijn systeem 1 jaar geleden heb ik ook wat sloten tijd besteed aan het vinden van de ideale midikast)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 01:40 schreef The_Sukkel het volgende:

[..]

Feiten aub.
Hier 3 waarom de HQ beter zou zijn:
1)Slide-in/out, Slide board for easy assembly
2) 250W ipv 235W
3) Bij openen van HQ-kast alleen nodig de zijplaat afhalen. HX-kast vereist dat de hele kast opengaat.

Nu jij weer.

(jaja, dit is een bietje off-topic, maar dit soort onzin kan ik echt niet over mijn kant laten gaan. Bij het samenstellen van mijn systeem 1 jaar geleden heb ik ook wat sloten tijd besteed aan het vinden van de ideale midikast)
kvind de hq gewoon mooier...dik tevree met mijn HQ08 (binnenkort met waterkoeling) vandaar de ruimte :)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op zondag 15 juli 2001 12:20 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

kvind de hq gewoon mooier...dik tevree met mijn HQ08 (binnenkort met waterkoeling) vandaar de ruimte :)
Yep, dat is reden 4: de HQ is mooi *D, de HX is bedroevend lelijk ;(

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Ik heb ook een Hq45 en ik vind hem ook wel mooi maar erg practies vind ik hem niet, zo heb je bijvoorbeeld maar 250wat, dat is wel een minimum vind ik! je kan de plaat waar het moederbord op zit niet uit de kast halen en je kunt niet makkelijk een 120mm fan er inzetten wat voor sommige mensen wel leuk is. En bij heel veel van deze kasten trilt het afdek klepje van de voeding, wat erg iritant is!
MAAR het is wel een mooie kast!! ;)

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 13:42 schreef twakker het volgende:
Ik heb ook een Hq45 en ik vind hem ook wel mooi maar erg practies vind ik hem niet, zo heb je bijvoorbeeld maar 250wat, dat is wel een minimum vind ik! je kan de plaat waar het moederbord op zit niet uit de kast halen en je kunt niet makkelijk een 120mm fan er inzetten wat voor sommige mensen wel leuk is. En bij heel veel van deze kasten trilt het afdek klepje van de voeding, wat erg iritant is!
MAAR het is wel een mooie kast!! ;)
de hq08 heeft 300 watt ofzow..en is muisstil...en zo'n grote blowhole voorin is toch maar :r

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 13:49 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

de hq08 heeft 300 watt ofzow..en is muisstil...en zo'n grote blowhole voorin is toch maar :r
ehh vindt JIJ toch maar :r

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Omdat de HQ's misschien MOOIER zijn.....

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 16:42 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

ehh vindt JIJ toch maar :r
klopt :)

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 16:48 schreef therealslimarne het volgende:

[..]

Omdat de HQ's misschien MOOIER zijn.....
is allemaal boeie, het is namelijk alleen maar het plastic frontje waar jullie het nu over hebben (voor 08 dan)

Verwijderd

Topicstarter
heb pics gemaakt
want denk niet dat jullie het begrijpen ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/creamwave/kast_boven.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/creamwave/kast_boven2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/creamwave/kast_boven3.jpg

snappen jullie het nu ?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op zondag 15 juli 2001 19:15 schreef Reverse het volgende:
heb pics gemaakt
snappen jullie het nu ?
Sorry Reverse, door mijn schuld is jouw topic een beetje op de achtergrond geraakt. Moest ook even reageren op de HX-geschreeuw.

Jongens, weer terug naar het probleem van Reverse aub!!!

(mooi stukje huisvlijt trouwens die tekeningen :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 15 juli 2001 19:22 schreef The_Sukkel het volgende:

[..]

Sorry Reverse, door mijn schuld is jouw topic een beetje op de achtergrond geraakt. Moest ook even reageren op de HX-geschreeuw.

Jongens, weer terug naar het probleem van Reverse aub!!!

(mooi stukje huisvlijt trouwens die tekeningen :) )
np ;)
thx voor het compliment :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer ;(

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ehm...
Kun je niet gewoon die buis erin schuiven en dan met een stift aftekenen waar hij de kast ingaat. Dus met je stift langs de rand zo.
En dan met een figuurzaagje of vijl voorzichtig wegzagen/vijlen.
Is dat geen idee :?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Hey
kun je je fan niet gewoon d'r verder in steken zodat ie aan de zijkant goed zit, maar in het midden iets meer naar binnen zit?

|Specs|

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
holadijee daar ben ik dus weer na een lang weekend feesten (en geen pc aangeraakt ;))

Die bak op die foto's is dus van mij, ik heb het gat erin gezaagd en gevijld, en de 'body' van een pvc chemicalienfles gebruikt (paste precies qua diameter) gewoon ff afgetekend op de goeie diameter zodat ie perfect past met het 'bolle' front, en daarna een stuk rubberen luchtslang van mijn pa gejat voor de afwerking (die zwarte rand).
Maar ik moet zeggen dat ik eerst een maandje heb aangeklooid met saladebakjes en bloempotjes enzo ;-)

overigens weet ik niet wat de bedoeling van die tekeningen is, mijn fan zit _binnen_ in de kast achter het chassis, ik heb ook een gat van 12x12 in mijn chassis gezaagd.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

gewoon fanguard aan de voorkant plaatsen. dat heb ik gedaan gevolg hij sluit mooi aan.

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/ReseTTim/case/front-03.JPG Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/ReseTTim/case/front-01.JPG

sorry voor de slechte kwaliteit want ik heb ff snel met laptopie en webcam pics gemaakt toen ie net klaar was

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een fanduckt >:)

ik dacht eerder de buis stuk per stuk af te zagen / vijlen totdat ie er "perfect" inpast

natuurlijk zal dit even tijd vergen...nahhh
a casemodder got to do, what a casemodder got to do :D

thx 4 all your help guys !

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 22:15
Op zondag 15 juli 2001 19:15 schreef Reverse het volgende:
heb pics gemaakt
snappen jullie het nu ?
Ja!

En als je het nu aan de binnenkant bevestigd?

Eventueel wat (zwart) schuimrubber ertussen...

Je ziet dan alleen de bevestigingsschroeven aan de voorkant...gewoon een paar mooie zoeken...
Pagina: 1