Vraag

• Nightmist
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-03-2020
Hallo beste mensen,

Ik zal meteen met de deur in huis vallen. Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes.
Op het moment gebruik ik Sennheiser CX 5.00G oordopjes. Deze bevallen qua geluid heel goed! Dat mag ook wel, want ik heb er vorig jaar €67,99 voor betaald. Helaas begint de coating bij de 'aanhechting' van het draad naar de dopjes het te begeven waardoor de draden zichtbaar worden. Wel jammer, maar niet verwonderlijk aangezien ik ze dagelijks (ook wel nachtelijks) intensief gebruik.

Ik ben dus bang dat ik de oordopjes binnenkort naar de prullenbak moet dragen. Hopelijk kan ik dat moment nog voor me uitschuiven. Ik probeer het geheel met plakband bij elkaar te houden. Toch ben ik alvast wel een beetje aan het nadenken over een nieuw setje dopjes.

Het probleem is dat ik wel verschil kan horen tussen goed en minder goed geluid, maar geen flauw idee heb waar het hem dan precies in zit. OK, minimum Hz en maximum kHz moet zover mogelijk uit elkaar liggen, dat snap ik wel. Maar wanneer we het over termen als 'gevoeligheid' of 'impedantie' gaan hebben, dan begint het mij te duizelen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

En: Hoe kun je slijtage van de coating voorkomen of zo lang mogelijk uitstellen?

Ik zoek dus
In-ear oordopjes die lang meegaan met een goede geluidskwaliteit.

Budget
Ik wil niet meer dan €70,00 uitgeven. Ach, €80,00 zou eventueel ook kunnen, maar dan moet het ook wel echt enorm goed zijn. Het zou leuker zijn als er echt goeie oordopjes zijn voor rond de €50,00 ofzo. Maar misschien is dat een utopie?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:
Muziek mee te luisteren. De meeste muziek die ik luister valt te categoriseren onder de noemer Rock, of Metal. (Progressive Rock, liefhebbers?) Ik luister thuis op de bank, in bed, op de fiets, in de bus. Overal dus eigenlijk... Ik luister vanaf mijn mobiel (Samsung Galaxy S7) en mijn laptop. Het feit dat er een volumeknop aan het draad zit, vind ik overigens ook wel erg fijn. Maar misschien wil ik wel helemaal over op draadloos. Is bluetooth nu echt aan te raden?

Wat heb je zelf al gevonden?
Vóór mijn CX 5.00G had ik de CX 300-II. Ook Sennheiser dus. Ik wil qua geluidskwaliteit eigenlijk geen concessies doen en had altijd begrepen dat Sennheiser leider is/was op dat gebied. Ik heb al wat zitten snuffelen online, maar echt ver kom ik niet. Ben ook wel een beetje bang om zomaar over te stappen op een ander merk ofzo. 8)7

Misschien kom ik er wel op uit dat ik gewoon weer dezelfde koop. :/
Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie reacties!

Groeten,
Nightmist

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Oordopjes vallen onder mobiel gebruik en daarmee onder ATT en niet CEA. Schopje die kant op.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Nightmist
FeaR schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:32:
Oordopjes vallen onder mobiel gebruik en daarmee onder ATT en niet CEA. Schopje die kant op.
Excuus! Bedankt voor het verplaatsen.

• Nightmist
Het is niet mijn bedoeling om ongeduldig te lijken, maar is er misschien iemand die me een beetje op weg zou kunnen helpen?
Of is er misschien nog meer informatie van mijn kant nodig?

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 19:03
Vroeger gebruikte ik mijn CX500 en nadat deze stuk zijn gegaan heb ik via rentepunten goedkoop een setje CX980 kunnen kopen. Deze hebben het ongeveer 7-8 jaar gedaan, dus over de kwaliteit ben ik extreem tevreden. Ze zijn uiteindelijk stuk gegaan omdat de groeven in de jack zo diep werden dat ze met veel apparaten geen verbinding meer maakten.

Daarom moest ik op zoek naar nieuwe. Uiteindelijk een tijdje Xiaomi Piston V2 gebruikt, welke verbazingwekkend goed waren. Daarna wilde ik toch iets beter geluid en ben ik voor de Xiaomi Hybrid Triple Driver gegaan. Deze waren helaas binnen 4 maanden stuk. Nu heb ik voor 70 euro een setje 1More Triple Driver gekocht, en ze doen het nog steeds erg goed. Ik vind het geluid ook beter dan de CX980.

Naar mijn mening is het onmogelijk om in-ear te vergelijken op basis van spec lists. Bepaalde punten geven wel voor en nadelen weer, maar de uiteindelijke kwaliteit is daar moeilijk vanaf te leiden.
Persoonlijk ben ik op reviews afgegaan. Er zijn op internet voor de meeste headphones redelijk goede reviews te vinden, en vergelijkingslijstjes zijn ook handig.
Hier bijvoorbeeld:
https://headfonics.com

Op het gebied van duurzaamheid is het naar mijn mening een roulette. Draadjes zijn gewoon erg fragiel en kunnen stuk gaan. Je kunt op ervaringen zoeken met modellen die al wat langer op de markt zijn.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

KZ-ATE of Xiaomi Piston in ears.

Extreem goedkoop, vooral de KZ-ATE heeft uitstekende kwaliteit voor zijn prijs.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als je eens wat wil proberen (nadruk) tegen een fractie van de prijs: reviews: De voordeligste bluetoothheadsets - Een selectie uit Chinese webshops

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Kun je geen garantie proberen te claimen op je oordopjes?

Als je budget rond de 50 tot 70 ligt en je graag goede geluidskwaliteit wil dan zou ik niet eerst 20-30 uitgeven voor Chinese bluetooth oordopjes.

Ik heb ze zelf nooit gehoord maar over de Soundmagic E10 lees ik vaak goede verhalen, ook te koop met remote in de kabel. Er is ook een bluetooth versie van de E10, maar die valt misschien net buiten je budget. Ze zijn te bestellen op amazon.co.uk, de Duitse amazon heeft ze ook.

[ Voor 3% gewijzigd door --_-- op 10-03-2018 22:31 ]

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Soundmagic E10 zijn erg fijn inderdaad. Heb er toentertijd 40 euro voor betaald meen ik, maar zag ze net op AliExpress voor 28 euro. Voor dat geld zijn ze helemaal bizar goed.
Heb hem nu ongeveer 4 jaar in gebruik en werkt nog perfect.

https://www.whathifi.com/soundmagic/e10/review

• Nightmist
Bedankt voor alle reacties!

Ik zat te twijfelen of ik een van de chinese earphones zou gaan proberen. Maar Pyramiden had het over rentepunten en toen dacht ik: "Ohja, ik heb daar ook nog heel veel van". Dus eens even gekeken wat ik daarmee kon. Uiteindelijk een tegoedbon gekocht voor JBL en de JBL Reflect Contour gekocht.

Als ik de site moet geloven, waren ze ooit €99,99. Nu heb ik ze voor ongeveer 40 euro.
https://production-web-ha...MEA/JBLREFCONTOURBLK.html

Een beetje een gok, maar ik lees over het algemeen goeie recensies hierover, dus ik ben wel heel benieuwd.
Mijn eerste Bluetooth earphones...

Als het goed is komen ze vandaag binnen. Ik zal over een paar dagen wel mijn bevindingen posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Nightmist op 16-03-2018 12:01 ]

• Nightmist
Nou, ik ben nu al dik een maand in het bezit van mijn JBL oordopjes en ik ben erg tevreden.

Het geluid is dik in orde. Misschien niet zoveel bas als ik verwacht had, maar daar ben ik niet direct rouwig om aangezien ik dat met een equalizer nog wel kan aanpassen.

Bluetooth pairing werkt prima en ik ben eigenlijk helemaal om wat draadloos betreft. Het is zo gemakkelijk!

Wat het draagcomfort betreft: die vleugeltjes om je oren en die gekke steuntjes in je oren, is even wennen. Ik kan me voorstellen dat het prima blijft zitten tijdens het hardlopen. Ik krijg na een tijdje wel last van m'n oren, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de andere steuntjes die erbij zaten nog niet heb uitgeprobeerd. Wellicht dat dat helpt.
Ohja, en ik kan met deze oortjes niet in bed luisteren :') Maar misschien moet ik van die verslaving maar eens afkicken.

Verwijderd

Vraagje: BT betekent draadloos. Hoe houden ze het qua luistertijd? Hoeveel uur kan je ze gebruiken voordat ze weer geladen moeten worden?
Pagina: 1